Nekromanti Rollspel över chat eller forum

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Söker en grupp som spelar rollspel över chat eller forum. Sitter själv på syskonskapet.se rätt ofta, och har tillfälligt besökt Simultima.se men känner att jag skulle vilja utöka mitt spelande ytterligare.
Föredrar chatspel, men forum kan också fungera och föredrar helt klart att skriva på svenska, även om jag skulle kunna utöva det till engelska skulle temat vara absolut förtjusande. Tema och miljö kan variera - finns nog inte mycket som jag inte är villig att testa. Är som mest van vid friform, men regler är mig inte helt obekanta och jag anser mig vara rätt anpassningsbar.

Någon som behöver en spelare eller som bara har något tips i allmänhet?
Tack på Förhand!
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Jag skulle nog rekommendera WantonWicked som ska köra en ny säsong med början efter nyår. Flera personer har dock redan börjat med "försäsongs"-spel. (En säsong varar i runt två år, sen startas det om med nya karaktärer i en ny stad!)

Det är World of Darkness (Vampire, Changeling, Werewolf, Mage och Mortals).
De använder systemet för bordsrollspelet. Dock kan det vara noterbart att reglerna används mycket mer sällan här än de gör vid traditionellt bordsrollspel. Nu har jag glömt bort vad Syskonskapets gamla vampire-sida hette, men det ligger mer åt det hållet... med undantaget att det finns en överhängande story och spelledare som kan köra scener, stora som små.
Rollspelskvalitén varierar från spelare till spelare, även om jag skulle anse att kvalitén på syskonskapet förmodligen var lite högre (eller så är det bara nostalgi!).

Läs mer här: http://wantonwicked.gamingsandbox.com/

Har du några frågor får du gärna fråga på... och hittar du någon annan sajt får du gärna dela med dig av dem också. Jag har letat förbrilt!
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Tack Mundo. Jag har varit där och spelat för ett tag sedan men då lade de ner pga trakasserier utanför spelvärlden och visste inte att de var på gång igen. Syskonskapets kvalité skiftar lite mellan åren, men överlag har jag trivts bra där och ansåg väl att Wanton gav mig något mer besvär med att 'sålla' ut de jag inte spelmässigt matchade med, men så hann jag inte hålla på så länge heller. Tack för länken med andra ord - hade nog aldrig tänkt på att leta mig dit igen annars. :)

I gentjänst kan jag, utöver syskonskapet och smultima erbjuda http://www.yuriba.com/ som är en mush och som har lite samma ingångströskel som Wanton; dvs folk blir glada när man uppmärksammar deras roller. :)

Edit: Syskonskapets WoD-del heter förstås Vampiri och jag spelade förstås där med. Har för mig att Wanton baseras mer på requiem medan vampiri har masquerade bas.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Vi skulle kunna starta upp något här på Play-By-Post forumet om du är intresserad av sådant forum rollspelande :) Jag kan spelleda, jag har tiden för det nu igen. Då behöver vi minst en spelare till bara.

Jag kan spelleda lite olika grejer. Är du intresserad så kan jag pitcha saker :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Beroende på vad det blir och vilket tempo ni tänker kanske jag kan vara med då :)
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
God45: Att starta upp något skulle verkligen inte vara mig emot, men jag är hemskt ovan vid att ha en faktiskt spelledare och mer van vid att mest ha en miljö, några lättbegripliga regler och sedan köra på devisen "fråga först vid slutna handlingar". Med det sagt är jag up for att prova annats förstås, men bara så att du vet att du verkligen har med en friformstönt att göra. ;)

Själv är jag lite sugen på framtidstema, typ 40k / machinanarium så har du något i den vägen så är jag idel öra, annars får du gärna pitcha vad som! Något säger mig att en aktiv tråd säkert kan locka fler intressenter utan att vi behöver jaga alltför mycket.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Har ingen erfarenhet at att spela över forum sen tidigare, men kan tänka mig att vara med som spelare. Jag är game på lite vad som utom kanske grisodlar-fantasy (om den har en bra pitch kan jag säkert gilla det med).
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
VildKatt;n212452 said:
Kan ju tillägga att jag absolut inte alls kört med friform så jag har dålig koll på hur det fungerar sen :)men går ju lära sig annars. I vilket fall kommer jag nog följa tråden sen och se vad ni gör om inte annat
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Jag är inte jättemycket till friformare så det här kommer vara mer strukturerat än du är van vid är jag rädd. Men med det sagt så är spelar kreativitet jätteviktigt så jag tror inte att jag kommer vara kreativt kvävande att spela med ;)

Oavsett vilket vi väljer att köra tänker jag att man skriver minst en post om dagen.

Mina pitchar för vad vi kan spela är:

Warhammer 40k: Masada
“I was not born to be forced. I will breathe after my own fashion. Let us see who is the strongest.”

Rymdskeppet Masada glider sakta genom void-rymden i utkanten av The Eye of Terror. Tio tusen år har passerat, objektivt, sedan Masada deltog i belägringen av heliga Terra i ett försök att befria mänskligheten från en falsk gud. Det känns inte som tiotusen år för besättningen, varken för människorna som lever i skeppets djup eller för de halvgudar som härskar över det.

Vad som skulle vara ett ärofyllt uppror har förvandlats till det långa kriget, en utdragen dödsmarsch mot galaxens värme död. Inte ens odödliga sinnen är immuna mot korruption av sentimentalitet, självbedrägeri eller ideologi. Många av era bröder och sysslar minns inte ens vad ni slogs för. Men ni minns och trots alla hinder skall ni ha er frihet.

I den här kampanjen spelar man Chaos Space Marines som försöker leva sina liv ännu en dag i en galax som hatar en. Det är en skopa Illiaden där man är odödliga gud kungar och en skopa Firefly där ens skepp håller på att falla sönder och man måste göra en stöt för att kunna skaffa mer ammunition.

Vi kommer göra avkall på canon och köra med kvinnliga Space Marines.








Baruch dayan emet
This should be agony. I should be a mass of aching muscle - broken, spent, unable to move. And,
were I an older man, I surely would ... ... but I'm a man of thirty - of twenty again. The rain on my
chest is a baptism - I'm born again ... ”
? Frank Miller, Batman: The Dark Knight Returns

Det här är en noir doftande superhjälte kampanj med inslag av urban fantasy och skräck. Det kommer vara gatunivå, fokus på de smutsiga bakgatorna, förfallande byggnader, hemliga ninja lyor och lyxiga penthouse kontor. Krafter kommer vara ovanliga, obehagliga och brutala. Konsekvenser kommer vara hårda, mer om att det ni försöker skydda blir skadat eller sociala än om skottskador.

Det kommer vara få superskurkar i den här kampanjen. Många superhjälte kampanjer urartar i en kavalkad av slagsmål med män i färgglada dräkter. Men vi kommer inte göra den saken här. I den här kampanjens första säsong kommer det finnas tre personer som skulle kunna beskrivas som superbrottslingar. Deras inflytande och påverkan på kampanjen kommer inte börja och sluta med
vem de personligen kan slå utan de kommer ligga och lura i bakgrunden av kampanjen eller vara element av kaos som kastar en skugga mycket längre än dem själva. Kampanjen kommer istället ha ett större fokus på organiserad brottslighet och andra normala brottslingar, individer och organisationer som i den här kampanjen kommer utgöra reala hot.

Kampanjen kommer börja året efter att världen blivit… Konstigare. Skuggorna har blivit djupare, brottslingar av mer extravaganta och groteska sorter har krupit fram, nya seriemördare dyker upp varje vecka samtidigt som konspirationer och det ockulta blir alltmer verkligt. I L.A. bränner en gängledare sina rivaler till döds med flammor från sina händer, en kvinna reser sig från de döda i New York och lämnar ett begravningshem som en rykande ruin fylld med kroppar och i er hemstad Oak Harbor så har fler incidenter inträffat än någon annanstans.

Ni spelar människor som funnit sig med märkliga förmågor och bestämt sig för att använda dem, hämnare som gett sig ut för att rensa upp gatorna, en ny klass av brottslingar som vill karva sig en nisch i den nya världsordningen eller privatdetektiver som försöker kommer till botten av vad det är som gått fel med världen.




 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Exempel karaktärer till Baruch dayan emet:

Post-mortem: Du vaknar upp på bårhuset efter att de mördade dig. Du är i hopsydd igen efter obduktionen, har Y-ärret och alltihop, och skottskadan är läkt. Men ditt hjärta slår inte. När du andas på en glasruta är där ingen imma. Du kan hitta dem nu, de vet inte att du inte stannade i graven. De kommer aldrig se dig komma. Och att dö är som vattenkoppor va? Inte som om man kan drabbas av det två gånger.

Chockerande gangster: Du brukade vara med i maffian och jobba som människosmugglare. Tills du var med och kidnappade fel person och blev torterad till döds med ett bilbatteri av en ”Man med särskilda färdigheter”. Men du dog inte där du blev lämnad, du förändrades. Du kan döda med elektriska stötar genom luften, skapa magnetiska fält som stoppar kulor och till och med kontrollera elektriska maskiner lite grann. Du har gått över till kapitalism istället för hämnd och tänker bli bossarnas boss med hjälp av dina nya krafter.

Gatusamuraj: Gatorna är inte säkra, du vet att de inte är det. De är ett hav, du är en haj och de flesta kan inte ens simma. Du har speciell träning, kanske från armen eller från ett ninjakloster eller kanske bara vad du lyckats betala för på ditt närmsta McDojo. Men du har satt på dig en mask och börjat rensa upp freaksen som förstör din stad. Du lämnar döda gängmedlemmar och brottslingar med brutna ben bakom dig.

Journalist of the weird: The truth is out there. Ibland ser du den i drömmar, ibland drömmer du när du är vaken. Men du kan göra en skillnad genom att berätta sanningen, genom att ta bilder och genom att ta reda på alla hemligheterna.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
VildKatt;n212430 said:
Tack Mundo. Jag har varit där och spelat för ett tag sedan men då lade de ner pga trakasserier utanför spelvärlden och visste inte att de var på gång igen. Syskonskapets kvalité skiftar lite mellan åren, men överlag har jag trivts bra där och ansåg väl att Wanton gav mig något mer besvär med att 'sålla' ut de jag inte spelmässigt matchade med, men så hann jag inte hålla på så länge heller. Tack för länken med andra ord - hade nog aldrig tänkt på att leta mig dit igen annars. :)

I gentjänst kan jag, utöver syskonskapet och smultima erbjuda http://www.yuriba.com/ som är en mush och som har lite samma ingångströskel som Wanton; dvs folk blir glada när man uppmärksammar deras roller. :)

Edit: Syskonskapets WoD-del heter förstås Vampiri och jag spelade förstås där med. Har för mig att Wanton baseras mer på requiem medan vampiri har masquerade bas.
Vampirii var det ja!
Och det stämmer, allt på Wanton baseras på de senaste böckerna. Om du bestämmer dig för att besöka Wanton Wicked för att spela får du gärna skriva till mig, jag har skapat en spelargrupp för vampyrer/ghouls/mortals och vi är ett gäng som gärna tar emot nya och gamla spelare, såklart.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Okej, en pitch till då:

Cape-killers

Emil Hamilton: Power brokers, politicians, criminals and black ops mercenaries, with one thing in common besides: They're humanity's last hope against your kind.
Superman: What are you talking about? Humanity doesn't need protection from us!
Hamilton: I used to believe that. I thought you were a guardian angel, come to answer our prayers. But Lucifer was an angel too, wasn't he?
  • Justice League Unlimited — "Question Authority"

Allting har börjat gå åt helvetet på riktigt eller hur? Vi, vi som i mänskligheten, har förlorat vår plats som den dominanta livsformen på planeten, vår plats högst upp i näringskedjan och vår självrespekt på en och samma gång. Och till vem har vi förlorat våra födslorätter? Bortskämda barn med krafter som vore de gudar. Individer som aldrig jobbat för något i sina liv utan fått allting serverat på silverfat. Och de tror de kan säga till oss vad som är rätt och fel? Bossa runt oss? Bara för att de fick radioaktiv sörja på sig eller föll från himlen eller är en jävla mutant?

Superhjältar är allergiska mot Nietzsche. Oh, inte de fascistiska övertonerna. Den delen har de inga problem med, den skiten älskar de till och med. Men delen där livet och den mänskliga existensen handlar om att bli bättre, viljan till makten? Den skiten hatar de. De vill förbli den mäktiga eliten medan resten av oss är maktlösa och svaga och dyrkar dem. Fuck that. Det finns en bättre väg.

Vi är Cape-killers. Vi är inte de enda, det finns flera olika grupper som kallar sig Cape-killers och går ut och fuckar upp mutanter, mindre superskurkar och sämre hjältar. Religiösa galning, galningar från vänster och högerkanterna, hemliga sällskap och mordpatruller från vissa storföretag. Vissa är den äkta varan och är där ute och drar sitt strå till stacken. Andra är posörer och dör eller snackar mest. Oavsett vilket är alla de andra amatörerna och vi är proffsen. Vi är finansierade av regeringen, har det bästa folket, den bästa utrustningen, en svart budget och en licens att döda vem vi vill. Vi går efter de riktiga dåliga supermänniskorna. De som löper amok, de som tränar terror patruller i hemliga baser under skolor och de som tror att de är gudar.

Vem rekryterar vi? Bara människor till att börja med. Och det är strikt räknat. Inga krafter. Inga krafter alls. Inga ”förhöjda sinnen” och ingen ”immunitet mot krafter”, inget är inget. Genetisk renhet är steg ett. Sedan vill vi ha kampsportsmästare som kan slåss mot 20 killar på en gång, spec ops militärer, skarpskyttar som aldrig missar, genier som bygger nästa generations teknologi idag (men inga as i kraftrustningar, de är nästan värre än vanliga metamänniskor), kriminella genier, strateger som kan planera hela operationer på ett par sekunder och andra med färdigheterna och modet som krävs för att slåss mot gudar.


Så ja, man spelar mer eller mindre skurkarna från en x-men serietidning. Blandat med Stormwatch Team Achilles (om någon mer än mig läste den serien) och The Superpowered crimes unit från Powers tv-serien.

Så det är mörkt för man förtrycker mutanterna och kidnappar barn och liknande. Men man är också underdogs som försöker slåss mot superhjältar genom att spela fult och lura in dem i minfält. För i en öppen konfrontation så är man köttfärs.

 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Mundo;n212464 said:
Vampirii var det ja!
Och det stämmer, allt på Wanton baseras på de senaste böckerna. Om du bestämmer dig för att besöka Wanton Wicked för att spela får du gärna skriva till mig, jag har skapat en spelargrupp för vampyrer/ghouls/mortals och vi är ett gäng som gärna tar emot nya och gamla spelare, såklart.

Jag spelade också på Wanton ett tag, får komma ihåg att skriva till dig om jag också letar mig tillbaka igen :D
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Det verkar inte bättre än att jag hoppade på Mundos förslag och är på väg att ge mig ut i Wanton Wicked igen. Engelskan kan behöva putsas upp och det är ett bra sätt att göra det på. Med det sagt tycker jag väl kanske att om .113 och Jocke vill köra så kör på. Tråden kanske lockar ytterligare intressenter om ni behöver vara fler, men för nu så avvaktar jag men tackar för engagemanget. Sjukt trevligt att se att du redan hade saker på lager God45.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
VildKatt;n212618 said:
Det verkar inte bättre än att jag hoppade på Mundos förslag och är på väg att ge mig ut i Wanton Wicked igen. Engelskan kan behöva putsas upp och det är ett bra sätt att göra det på. Med det sagt tycker jag väl kanske att om .113 och Jocke vill köra så kör på. Tråden kanske lockar ytterligare intressenter om ni behöver vara fler, men för nu så avvaktar jag men tackar för engagemanget. Sjukt trevligt att se att du redan hade saker på lager God45.
Ok. Lycka till :)
 
Top