Fullständigt lysande formulär! Både illustrationer, typsnitt och upplägg.
Däremot så finns där ju några små saker, utöver de som redan tagits upp, som jag tänker peka ut.
Vi kan börja med magidelen. Upplägget är snyggt, men 5 rutor för alstra/transformera är eventuellt lite knapert för lite större besvärjelser. Jag kan mycket väl tänka mig ett flertal besvärjelser på högre magnitud där det ingår 6-7 moment iallafall, även om detta kanske inte hör till det vanliga.
Utöver det så är rutan för beskrivning (jag antar att det är en beskrivningsruta, då det inte står något ovanför den) kanske lite liten även den. många effekter behöver ju trots allt rätt stor plats för beskrivning av vad den gör.
Sen har vi Ritualer. Du kanske hade tänkt ha dem på ett separat blad som inte är skapat ännu? Tror det skulle vara bäst. De tar ju ännu mer plats och har nästan garanterat mer än 5 moment i sig. Dessutom behövs ju plats för eventuella svårighetsmodifikationer och tidsåtgång. I detta häfte finns det änsålänge ingen möjlighet för ritualer alls. Men jag misstänker som sagt att det är planerat.
Alkemi då. eftersom preparat slås fram för var process för sig, så kanske det skulle finnas en liten "preparat" kolumn till varje process? kanske med 5 platser som alltså möjliggör processer upp till magnitud 5. Alkemi biten blir mest troligt på mer än en sida på detta vis, men annars vet man ju inte riktigt vilken process som kräver vilka perparat.
Det var nog allt jag kom på i magibiten som inte redan tagits upp (skulle gärna ta vanliga alstringsfärdigheter med men det har nämnts innan. dock tänker jag påpeka att jag gillar skarpt det sättet ni har ändrat alstring på!)
Resterande små påpekningar då...
under grundchans på färdigheter så har du användt BIL som grundchans för Modersmål, inte PSY som är rätt enligt grundreglerna. vet inte om det är en miss eller medvetet.
PT antar jag är eget påhitt?
du har med Laga/reparera som en färdighet under hantverk. Den finns ju inte med i regelboken så jag antar att det är eget påhitt. Men vad innefattar den? har du högt värde i den, kan du då reparera allt och ingenting?
Hur fungerar den?
Bilden på topaz under juveler borde vara gul. blå topazer finns ju, men gul är ju den vanliga/klassiska formen.
Mynt borde ha en viktruta.
Samma för örter/gifter, fast jag antar att de flesta inte räknar någon vikt för dessa.
Bilden på "lägerplats" har en mystisk svart fyrkant ivägen. tror inte den ska vara där. Utöver det så skulle jag gärna ta en liten kort förklaring över hela den biten faktiskt. Det är ju sällan en lägerplats är mer än tillfällig, så jag hänger inte riktigt med i tänket där...
och sist, men inte minst, Detta formuläret har precis samma problem som det officiella. rutan för för och nackdelar är på tok för liten utan någon somhelst möjlighet för beskrivning av vad för/nackdelarna faktiskt gör! jag föreslår därför att du istället gör en mindre ruta, där man kan skriva namnet på för/nackdelen, med en tillhörande lite större ruta för beskrivning av vad den innebär. Många för/nackdelar är nämligen lätta att glömma exakt vad effekten innebär.
Det var nog det då ja. Återigen vill jag säga att det är ett fullständigt lysande rollformulär som jag gladeligen skulle köpa om det fanns tillgängligt. Eller trycka själv. Däremot skulle jag nog vilja ha en möjlighet att pussla ihop ett eget. välja ut de sidor man vill ha så att säga. vet inte exakt hur det kan åstadkommas, men som tidigare nämnts så är det ju sällan en krigare behöver magisidorna exempelvis.
Jag är även nyfiken på om häftet är tänkt att skrivas ut i A4 format, eller A5? (för var sida alltså)
Keep up the good work! Ser gärna en uppdatering här snart för övrigt.