Re: saknade färdigheter (till alla formulärsskapare)
Salve!
"(...) ok egentligen inte, men hemma hos mig komer det att vara så åtminstone fram till eon3 eftersom det inte verkar svårare än bågskytte"
Ok, jag blir bara tvungen.... slunga och bågskytte. Jo, det är skillnad... absurd skillnad. Jag har ingen träning i något av vapnen, man jag har prövat på långbåge, kortbåge, slunga och stavslunga. Med bågarna (som inte hade moderna riktmedel) lyckades jag träffa ett stillastående mål (3 fot i diameter) på ca 40 stegs avstånd med 9 pilar av 10 i gynnsamma vindförhållanden (3 av dessa lyckades jag få inom en träffbild på en fot, men det var nog mer tur än någonting annat). Med slungan däremot lyckades jag bara vid 3 försök av 7 få stenen att flyga framåt inom en kon på 90 grader. Att träffa någonting alls var inte att tänka på. Med stavslunga blir det otroligt mycket enklare, men ett stillastående mål på 30 stegs håll kan känna sig relativt säker fortfarande (om man jämför med bågen, då hade han fallit)
Om ni har möjlighet någon gång så pröva själva, det kan ju vara så att det skiljer från person till person hur man upplever det.