Nekromanti Rollformulär

sassa

Veteran
Ett försök till ett nytt rollformulär... Inkluderar formulär till stridskonster och besvärjelser. Det finns även ett spelledarperson-formulär på slutet.

Den var för stor att lägga upp här, så jag la upp den på min server. Adressen är: http://home.swipnet.se/~w-53734/rollspel.html

Slit det med hälsan, om ni känner för det.

/sassa

lijat

Swordsman
Jag tycker att det ser bra ut efter en snnab titt det ser obelamrat ut på något sätt så rent estetiskt vinner den över dom flästa du värkade också ha fått med alla viktiga värden och dyligt.

Lijat - gillar det här formuläret.

G

Guest

Guest
De avgränsande sträcken han varit väldigt trevligt att ha på slp formuläret också.
Dessutom hade lite av det oanvända utrymmet kunnat användas till en ram för porträtt eller liknande, givetvis utan text som säger att det är det de sak användas till, så man kan använda det till annat ifall behov uppstår.

I övrigt är det de bästa jag sett då neogames nuvarande lider av Kläderj&jPansar, det har nämligen blivit en kraftig stämningsdödare.

Peewee_UBBT

Veteran
Salve!
Uppenbarligen föll det för formuläret folk i smaken bättre, så jag lägger ner mitt projekt.

WysiWyg

Veteran
Våga inte!

VÅGA inte lägga ner ditt formulär!!

Jag tycker det är mycket snyggare! =)

Tullaris

Veteran
Leve variationen!

Det är ingen tävling. Det kommer alltid finnas de som gillar nånting annat.

Själv tycker jag bättre om det andra men erkänner att dit är mera stilfullt så snälla sluta inte med formulärpysslandet.

Leve variationen!

sassa

Veteran
Nej

Självklart ska du inte lägga ner det! Som det sägs nedan kommer det ju alltid att finnas olika smak. Ju fler att välja på desto bättre! Och roligare!

/sassa

Duddmannen

Hero
Vänta lite nu...

Hmm, det ser ut som om det fattas en grej - rustningen !

Kollar igen...

Jo det stämmer, det finns inga rutor för pansaret.

Förslag: Skippa stridskonstsidan och sätt in en rejäl ruta för pansar fördelat över kroppen istället.

sassa

Veteran
Uppgradering

Nu är formuläret uppgraderat! SLP-formuläret har blivit lite ändrat (det finns t.ex. en ruta för portätt eller något, om man kan måla dvs.). Ett formulär för rustning (som önskades och som glömdes av sassa) plus ett formulär för djur och följeslagare.

(Det finns på samma adress som förra gången)

/sassa

Ceram

Tvättbjörn
saknade färdigheter (till alla formulärsskapare)

det vore trevligt om alla färdigheter med grundchans fanns med på formulären.

Dessa färdigheter är följande har jag inbillat mig. (ursäkta den skumma tabellen, direktinkopierad)

Armborst Matlagning
Berättarkost Ockultism
Båge (än så länge) Rida
Dansa Sjunga
Dolk Skidor
Fingerfärdighet Skådespel
Fiske Sköld
Förföra Slagsmål
Förhöra Slunga (ok egentligen inte, men hemma hos mig komer det att vara så åtminstone fram till eon3 eftersom det inte verkar svårare än bågskytte)
Gyckla Smyga
Gömma Speja
Handel Spel & Dobbel
Hoppa Spjut
Kasta Spåra
Kastklubba Stav
Kastkniv Stångvapen
Kastspjut Supa
Kastyxa Svärd
Kedjevapen Söka
Klubba Undervisning
Klättra Undvika
Köra vagn Värdera
Lans Yxa
Ledarskap Överlevnad
Marsch Övertala

/Ceram, tänker inte göra något formulär innan han har en scanner så han kan rita för hand :gremsmile:

Peewee_UBBT

Veteran
Re: saknade färdigheter (till alla formulärsskapare)

Salve!
"(...) ok egentligen inte, men hemma hos mig komer det att vara så åtminstone fram till eon3 eftersom det inte verkar svårare än bågskytte"

Ok, jag blir bara tvungen.... slunga och bågskytte. Jo, det är skillnad... absurd skillnad. Jag har ingen träning i något av vapnen, man jag har prövat på långbåge, kortbåge, slunga och stavslunga. Med bågarna (som inte hade moderna riktmedel) lyckades jag träffa ett stillastående mål (3 fot i diameter) på ca 40 stegs avstånd med 9 pilar av 10 i gynnsamma vindförhållanden (3 av dessa lyckades jag få inom en träffbild på en fot, men det var nog mer tur än någonting annat). Med slungan däremot lyckades jag bara vid 3 försök av 7 få stenen att flyga framåt inom en kon på 90 grader. Att träffa någonting alls var inte att tänka på. Med stavslunga blir det otroligt mycket enklare, men ett stillastående mål på 30 stegs håll kan känna sig relativt säker fortfarande (om man jämför med bågen, då hade han fallit)

Om ni har möjlighet någon gång så pröva själva, det kan ju vara så att det skiljer från person till person hur man upplever det.

Ceram

Tvättbjörn

Med bågarna (som inte hade moderna riktmedel) lyckades jag träffa ett stillastående mål (3 fot i diameter) på ca 40 stegs avstånd med 9 pilar av 10 i gynnsamma vindförhållanden (3 av dessa lyckades jag få inom en träffbild på en fot, men det var nog mer tur än någonting annat). Med slungan däremot lyckades jag bara vid 3 försök av 7 få stenen att flyga framåt inom en kon på 90 grader. Att träffa någonting alls var inte att tänka på. Med stavslunga blir det otroligt mycket enklare, men ett stillastående mål på 30 stegs håll kan känna sig relativt säker fortfarande (om man jämför med bågen, då hade han fallit)
Jag har vid ett tillfälle tillverkat en kass pilbåge och med denna skjutit ned en colaburk på första försöket med en sne pil. Något som kan liknas vid stavslunga har jag också provat någon gång och lyckats kasta framåt då och då.

Det ligger, tror jag, inte i första hand i svårighetsgraden att båge uppfattas som lättare utan i uppväxtmiljö. I princip sedan födseln har jag sett pilbågar i verksamhet. De förekommer i bamse och robin hood samt en enorm mängd andra saken jag roade mig med mycket som barn. När jag växt upp fortsätter filmer och annat med pilbågar i att vara jätte vanligt och alla svenskar har ett hum om hur man skjuter pilbåge även om de aldrig skulle komma på tanken att försöka.

Det enda jag kommer på direkt som innehåller slunga är David och Goliat. I den tecknade film jag såg mycket på som barn blev slungan bara vita streck i luften när david kastade sten. Efter att ha sett filmen viste jag alltså bara att man han snurra för att ge stenen fart.

/Ceram, tror på miljöpåverkan

Peewee_UBBT

Veteran

Salve"
Ayla i Jean M. Auels böcker "Grottbjörnens folk", "Hästarnas Dal", "Grottbjörnens Folk" och dom använde ochså slunga och stavslunga, men det ligger mycket i det du säger (skriver). Jag har inte tänkt på det, faktiskt.