Nekromanti ROLIGASTE hobbyn?

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Att teckna och leka med VST-synthar hamnar nog på delad första plats. Ibland syr jag och ibland skriver jag poesi, det kan även det vara kul ibland. Då och då får jag något ryck och börjar heminreda, syr gardiner, målar om kök, köper nya lampor och organiserar om skafferiet - men det är nog inte riktigt frekvent nog att räknas som hobby.

Bibelstudier är väl inte direkt ROLIGT... på det sättet... uhm. Annars är det en givande hobby.

- L
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Re: Dansa tango

Du är medveten om att det finns en lag i Sverige som säger att män inte får dansa om de inte har minst två promille, och de får aldrig någonsin erkänna det i efterhand?
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: Dansa tango

Ja, men den lagen är skriven av män som är avundsjuka på oss som kan röra oss i takt.

Gordeg
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Händighet är två saker:

* Ta det lugnt och planera innan du gör något. Detta är den viktigaste biten.
* Erfarenhet. Den får man när man håller på, på gott och på ont.
Too bad, jag blir alltså aldrig händig :gremlaugh: Att ta det lugnt är inte min grej. Jag får komma med idéerna och anlita skickliga hantverkare. Iklädda snickersbyxor. Blå ska det vara! :gremblush:

/Magoo, värst vad det blev varmt härinne...
 

Gismya

Veteran
Joined
27 Aug 2006
Messages
24
Location
Nyinflyttad Umeåbo
Stepmania är alltid roligt, om man har en riktig dansplatta så att säga. Det räknas ju inte som spel, för man rör ju på sig!

Andra roliga hobbys (Hobbies, hobbyer) är ju att se film tillsammans med vänner, samtidigt som man slänger i sig obcena mängder snacks och dricka.

/Gismya - Måste ta mig ett ordentligt stepmaniapass ikväll
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ölprovning

Oooh !
Det skulle jag åxå finna som en bra hobbey, för att testa nya ölsorter är ju aldrig fel ! :gremtongue:
För vem gilalr inte en fin stoutöl... :gremlaugh:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Re: :O!

Men... kan man äta den?
Hur störd är du egentligen? Nu får du byta namn från Nightowl till "Erik, Kannibalen från de vita vidderna"! :gremgrin:

/Anders
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hm, jag vet inte om jag ens bör nämna det men även jag har hobbys, iofs försöker jag få merparten av hobbierna att bli inkomstinbringande (jag är ju arbetslös så) Jag kan ju också tillägga att jag önskar att dygnet hade fler timmar, att jag blir trehundraåttio år med en hälsa bättre än idag - för är det något som jag (utöver pengar) lider brist på så är det TID.

Tid nog att utöva följande:

- Teckna/måla. Jag jobbar på att få jobb genom detta men... hittills bara små strandhugg.

- Skriva berättelser. Har en hel drös i lådan (datorn om vi ska vara nogräknade) Få av dem är färdigskrivna och jag har blivit refuserad, jobbar nu på att återta mitt mod att bli refuserad igen.

- Trädgården. Har haft för lite tid i år till den så den ser ut som om trädgårdsmästaren glömde den... och ja det har hon gjort... :gremsmile: Har ju en gång i tiden praktiserat på handelsträdgård och är blom/växtbiten av födsel och ohejdad vana. Älskar min kryddlåda, den är lättrensad och innehåller kökets glädje under sommaren. Samlar just nu dagliljor och önskar att de "äkta" liljorna som tål mitt läge var fler och inte drabbades av liljebaggar på det sett de gör. Hatar små röda skalbaggar (utan prickar, mind you, nyckelpigor är odlarens vän, larverna äter löss).

- Växer det inte ute så gör det inne. Större delen av min pelargonsamling blev uppkäkad av små monster i år... så nu har jag bara två kvar, utöver hängpelargonen. Satsar många slantar på Porslinsblommor av olika sorter, har nu sju sorter och ska inte tråka ut er med vad dem heter. Odlar garderobsblomma i massor efter ett tips från handlare.

- Fotograferingen har formligen blomstrat denna sommar, skaffade ny kamera innan vi for till Visby, en stadig digital sak med två objektiv... Försöker lära mig alla roliga funktioner och få till härliga foton. Hm, undrar varför det börjar bli trångt på hårddisken. :gremfrown:

- Väva, sy, brodera har legat lite lågt nu. Men annars är det kul att göra saker i läder, tyg och av tråd som folk blir saliga av. :gremsmile: Planen ligger även här på att få lite sidoinkomst av kunskapen. Vad sägs om tärningspåsar i läder med snygga motiv?

- Ah, någon sa svarv och jag hade alldeles glömt bort att jag också tycker svarvning är kul... men jag är ingen stjärna och det var länge sedan nu.

- Stenslipning och trumling kanske får blomma upp nu lite senare i höst med tanke på att vi gjort om lite saker i min mors verkstad och alla maskinerna bara väntar på att tas i bruk igen...

- Horn har blivit en kul grej på sista året. Inte för att jag gör så mycket, men jag börjar få ihop tillräckligt för att sätta igång med lite tärningstillverkning. Vad sägs om handgjorda horntärningar?

- Glasslipning, och då talar jag inte om fasettslipning utan "etsning" i olika roliga djurlika motiv. Nu har produktionen legat lite på is de senaste tio åren. Men om jag får lite tid över så händer det att en örn eller annat tar plats på ett glas... :gremsmile:

Mycket av mina hobbies är av det mer praktiska slaget... och ändå... nåja... det var lite av det jag gör på min fritid, utöver att åka till Visby medeltidsvecka, umgås med folk... men om detta kan kallas hobbies vet jag inte.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: :O!

Hur störd är du egentligen?
Ganska mycket, men om du läser min ursprungspost, ser du att det är köksväxtodling som är mitt intresse.

Således, för att väcka min totala beundrarn och avund bör ugglan vara av bladspenat och grönkål, etc.

Erik
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bibelstudier? Hur då? Vad då? Är du ett vittne? NT

När jag spelleder Dogs in the Vineyard så verkar det finnas någon naturlag som säger att det alltid måste finnas med en kille som är väl bevandrad i skriften. Han brukar vara tråkigast.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Om jag inte var så lat (jag orkade till exempel knappt skriva det här inlägget) skulle jag börja syssla med circuitbending. Det går ut på att kortsluta elektroniska apparater som producerar ljud så att de börjar producera andra ljud i stället, med målsättningen att skapa musikinstrument som aldrig tidigare skådats, och antagligen att göra barn och pensionärer ledsna. (exempel)

Men det får nog vänta ett tag, för jag har inte plats för en lödkolv förrän jag städat skrivbordet...
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Våld

Kampsport. Helst fullkontakt. Nackdelen är att det kräver att man inte är en förkyld fåntratt, vilket jag är just nu. Usch. Men om inget oplanerat händer ikväll så blir det nog en skvätt våld redan runt 19:45 idag.

Och varför utsätter man sig själv för detta?

Enkelt: adrenalin.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,683
Location
Värnhem, Malmö
Re: Sex, våld, incest, magi och intriger

Problemet är att författaren inte tycks ha bestämt sig för vad han vill skriva. Ibland har han feta beskrivningar av sex, våld och och grymheter, och ibland tråkiga uppräkningar som inte gör någon människa glad. Dessutom tycker jag att han tappar fokus mot slutet, där det mest handlar om några snubbar som sitter och skriver brev. Visserligen är den sista biten riktigt bra, men vägen dit är ojämn. Och ärligt talat, är inte Messiasfigurer lite väl uttjatade i fantasylitteraturen? :gremwink:
 
Top