Nekromanti Roliga partylekar

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Mera dryckeslekar

Jag tycker mest att lekar är roliga om man kan tvinga någon att dricka mer än han vill, eller något äckligt.

Jag orkar inte komma på ett eget spel just nu så jag postar 2 länkar istället. :gremsmile:

http://www.studentdrinkinggames.com/
http://www.realbeer.com/fun/games/index.php

Förresten, har en gång stött på ett "Dungeons and Dragons Drining Game" som jag dock inte hittar nu, men vi ska se om jag kommer ihåg några regler.

Alla deltagare behöver 1T4, 1T6, 1T8, 1T10, 1T12 samt 1T20. Man ska också ha ett stort glas fyllt med öl, hallonsaft eller vad man nu vill ha.

En person börjar. Han/hon väljer då ett offer och slår T20:an (eventuellt fick man parera, men den regelbiten har jag glömt bort). Slår man 1-4 ska offret dricka IT4 klunkar från sitt glas, 5-8 = 1T6 klunkar, 9-12 = 1T8 klunkar, 13-16 = 1T10 klunkar och 17-20 = 1T12 klunkar. Sedan går man medurs runt bordet.

Har för mig att man använda ölkapsyler (från de flaskor man tömmer under spelets gång) som mana. När det blir din tur kunde du t.ex. använda 3 kapsyler för att kasta magin "tvinga dricka 1T6 klunkar" på någon.

Nackdelen/fördelen :gremsmile: med det spelet är att alla kan välja samma offer och supa den personen under bordet totalt.

Till sist så måste jag givetvis nämna <a href="http://www.cyd.liu.se/~olojo227/rollspel/Krokarspelet.doc">Krökarspelet</a href>
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jao (dryckestips för nykterister)...

"Vad skulle vattnet vara till, nudå?"

Mest göra en kissnödig. Det roliga med vattnet är att man kanske vill ha det när man druckit två bomber och behöver läska strupen.

Eller äh, jag kom inte på något smart. Om vattnet är trist kan ni göra så här istället:

ALLA får ett stort glas med ramlösa (Mr.X är då en überspion från Sveriges stolthet; SÄPO), alla börjar dricka ur det samtidigt, och den som druckit ur först ropar "Mr.X kommer! Gå under jorden!!!" och då måste alla ta det dem har kvar i glaset och hälla över huvudet.

/Rising
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Alternativ dryckeslek

Kanske inte de du rekommenderar men... Annars är de simpla lekarna de som är bäst ?
Irländsk Julafton...
om man nu verkligen måste leka menar jag... Annars är ju att sitta och titta att föredra
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Du ensam mot BILPROVNINGEN! Hur ska detta sluta? Revolverduell i gryningen på Borlänges gator eller? :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,580
Du ensam mot BILPROVNINGEN! Hur ska detta sluta? Revolverduell i gryningen på Borlänges gator eller?
Det finns bara ett sätt att möta bilprovningen: Chickenrace i skymningen.

Fast det är klart, en större mängd sprängämnen är inte heller fel.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
öh...

och tvinga i ryssarna jodopax

Drick alltså INTE jodopax hemma, barn! Det är ett bakteriedödande medel som man ska gurgla halsen med, och på inga villkor svälja! Drick då istället mjölk med jordgubbssaft!

/Mogge, skojar aldrig om saft
 
Top