Nekromanti Rita översiktskartor

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jag gillar old-style-kartorna mer - tycker man får aningen mer känsla för världen/dungeonen av dem än av den mer lantmäteri-liknande andra kartan. Dock är den senare kanske enklare att fixa - om man kan fixa fram gamla by- och stadskartor så är det nästan att använda dem rakt av tycker jag. :gremsmile:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
osbjer said:
Denna karta ser också mycket bra ut. Jag antar att det går bra att använda GIMP, det är det enda program jag har så det är per definition det jag är mest bekväm med. Använder du någon form av ritplatta för detta?

/j
Har ingen erfarenhet av GIMP, så det kan jag inte uttala mig om :gremsmile: Och nej, jag gör allt i datorn.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Max Raven said:
Jag gillar old-style-kartorna mer - tycker man får aningen mer känsla för världen/dungeonen av dem än av den mer lantmäteri-liknande andra kartan. Dock är den senare kanske enklare att fixa - om man kan fixa fram gamla by- och stadskartor så är det nästan att använda dem rakt av tycker jag. :gremsmile:
Ja, alltså, det finns nästan ingen anledning att göra egna kartor alls, för det finns MASSOR på cartographers guild, och spelar du i historisk miljö så finns det MASSOR av kartor från i princip vilket år och vilken plats som helst :gremsmile:

(Kartan jag postade ovan har mycket riktigt en lantmäterikänsla för att passa in med den 1800-talskarta över området som vi använder)
 
Top