Nekromanti Rising avliden

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Rising är en sådan där person som man önskar att man var. Så där att man kunde gå med huvudet högt en vecka efter att han sagt nåt fint om en eller höll med en. Rising var facit! Va fan Rising! Hur ska jag nu veta att jag haft rätt?
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Man kanske skulle ta och samla ett par fina, smarta, roliga och insiktsfulla inlägg och citat han skivit under årens lopp som något slags kondoleansbrev och minnesmärke från forumets sida?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag mötte rising bara en gång i verkligheten, men vi kollaborerade lite och snackade mycket här på forumet. Och nu sitter jag här och tårarna bara rinner och allting känns bara gråare och fattigare än det var för 20 minuter sen.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
w176 said:
Man kanske skulle ta och samla ett par fina, smarta, roliga och insiktsfulla inlägg och citat han skivit under årens lopp som något slags kondoleansbrev och minnesmärke från forumets sida?
Jag gillar!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vill bara visa det Rising skrev i vrållådan som gjorde mest intryck på mig (så jag sparade det):

"Jag önskar det var krig. Ett jättekrig. Typ, att robotarna gjorde uppror mot människorna. Och de behövde miljoner och åter miljoner med snubbar att fylla skyttegravarna med.

Jag önskar att någon kunde stå på en affisch med pekande finger och säga "vi behöver dig!" Fucking skyttegrav, dödsfabrik, helveteshål fyllt med spikar med pissmyror på... Vad som helst, bara någon kunde peka på mig och säga "vi behöver dig"

Århundrates crybaby-moment med Rising i huvudrollen: Men alltså, jag är fett trött på att ingen vill ha mig, till någonting.

Det är problemet med dagens samhälle; det finns inget behov av en längre. Förr i tiden fanns det alltid löpande band som behövde bemannas, järnvägar som behövde rallas och skyttegravar att fyllas."

 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Nu har jag samlat mig lite så jag kan skriva något.

Rising var en av de mest kreativa och intelligenta människor jag har känt. Tyvärr träffade jag honom bara två gånger. Jag önskar att det hade varit fler. Han var en av mycket få människor jag faktiskt beundrade. På forumet var han alltid briljant, full av sprudlande idéer, och ständigt med en ödmjukhet och ett sätt att tänka på nybörjare och ta de svagas parti som är oslagbart. På ett sätt kommer jag aldrig att sluta sakna honom och allt han kunde ha blivit.

Forumet har förlorat sin glans. Det måste finnas bättre världar än den här, Rising, och jag hoppas att du hittar dit.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
w176 said:
Man kanske skulle ta och samla ett par fina, smarta, roliga och insiktsfulla inlägg och citat han skivit under årens lopp som något slags kondoleansbrev och minnesmärke från forumets sida?
Det tycker jag låter som en mycket fin idé.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag har ännu svårt att finna ord. Jag låter KSMB föra min talan så länge.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YM8Tl0kvZU0"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/YM8Tl0kvZU0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Ja, starta en tråd!

Jag är nog inte den bästa att hålla i den tråden tror jag? Någon annan som kan tänka sig göra det?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag skulle förresten vilja nämna Risings titel:
"Krulligt i nacken och lite konstigt där framme. Det är den bästa frisyren."
... För den fick mig alltid att le varje gång jag kollade Inloggade användare då Rising var online.
Sådant var han bra på - sådan var han för mig här på forumet. Rising skrev finurliga saker som fick en att le och skratta. Han brukade ofta förgylla "Småpraten" på det viset. På samma gång som han, som många redan påpekat, var mycket intelligent och klok och hade mycket att lära en genom sina trådinlägg.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,651
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Fruktansvärt ledsamt. Jag träffade aldrig Rising irl, men hans inlägg på forumet imponerade alltid genom att vara så originella och insiktsfulla. Han var en av forumets intressantaste tänkare.
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Terje said:
Fruktansvärt ledsamt. Jag träffade aldrig Rising irl, men hans inlägg på forumet imponerade alltid genom att vara så originella och insiktsfulla. Han var en av forumets intressantaste tänkare.
Jag skriver under på detta. Det fanns alltid en oöverträffad klarhet i hans inlägg.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,340
Location
Helsingborg
Terje said:
Fruktansvärt ledsamt. Jag träffade aldrig Rising irl, men hans inlägg på forumet imponerade alltid genom att vara så originella och insiktsfulla. Han var en av forumets intressantaste tänkare.
Jag kan hålla med, men det som alltid imponerade på mig var hur inspirationella de var.
Det är sällan ett långt (eller kort för den delen) Rising inlägg inte hade något i sig som inte väckte intressanta tankar.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Tragiskt, fy fan vad sorgligt.

Håller med alla ovanstående, finns ingen like på forumet i att heja på andra, uppmuntra, komma med underbara och fantastiska förslag och tankar.

Sorgligt för honom, för hans familj, forumet, alla.

Tänker lägga in några av de saker han förespråkade, eller någon av hans idéer eller bilder i nästa spelpass som en liten personlig hyllning. Känns som om Rising ofta sprutade ur sig underbara idéer som inte alltid spelades, tänker att det vore bra om de spelas.

Skit.

/ Nils
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Förfärligt.

Han var något så unikt som en brilliant person med djupa kunskaper, ödmjukhet och genuin omtanke om sina medmänniskor.

Mina kondoleanser till hans närmaste. Jag hoppas de hittar styrkan att gå vidare och inte skuldbelägga sig.
 
Top