Nekromanti Ripperdoc

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Från: RipperDoc

Skickat: 2005-08-18 12:58
Som moderator ger jag dig nu en officiell tillsägelse för beteendet på Eonforumet. Du ansvarade för en mängd offtopicinlägg som i sin tur fick hela tråden att spåra ur. Du är välkommen att diskutera filosofiämnet vidare på off-topicforumet, men det är inte tillåtet att gå för mycket utanför Eon på Eonforumet.

Upprepade tillsägelser leder till en varning.

/RipperDoc - moderator
Måste berömma Ripperdoc för detta mail. och Givetvis berömma honom för att han är så stark att istälelt för att diskutera sitt påhopp mot mig och det påhoppp tillbaka istället varna mig och ingen annan dock bara för att jag svarat på oskiljaktiga frågor! som jag fått från andra!
Så kom ihåg får ni en fråga gällande annat så är det du som åker dit enbart eller jag eftersom Ripperdoc tydligen inte gillar mig!
så om det finns andra moderatorer så vill jag bara säga att ett forum ska vara ärligt öppet och inte påhoppande följ reglerna själva så uppskattas det!!!
SE OFF TOPIC, fem spänn på att jag får en tillsägelse elelr varning för inlägget!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hej, jag bröt ut ditt svar och lade det här i wrnu-forumet då det är en fråga om forumsarbetet och inte en filosofidiskussion, som skulle gått i OT-forumet.

"Måste berömma Ripperdoc för detta mail. och Givetvis berömma honom för att han är så stark att istälelt för att diskutera sitt påhopp mot mig och det påhoppp tillbaka istället varna mig och ingen annan dock bara för att jag svarat på oskiljaktiga frågor! som jag fått från andra! "

Det är praxis att meddela varningar och tillsägelser via PM och inte via inlägg, då det är diskretare och lättare för alla parter.
Dock meddelar vi bara den som blivit tillsagd, andra kan ha blivit tillsagda eller varnade, men det är inget vi berättar för andra. Så du behöver inte känna dig utpekad eller så :gremsmile:
Det är alltså inte så att det bara är du som åker dit. Inte på långa vägar.


Storuggla, syr upp byxor
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
1. Du fick en tillsägelse, inte en varning.

2. Eftersom tillsägelser och varningar sköts diskret via PM: Hur vet du att ingen annan fick en tillsägelse?
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Känner mig lite utpekad dock eftersom han skrev i forumet Eon under Tanke till vem ja just det lilla mig :gremwink:
a2+b2=c2
och efter
efter att ha läst några böcker i ämnet (lämpligtvis kurslitteratur).
så undrar man hmm vem skulle få den om inte joj jag efter mitt underbara svar på det!
Kanske har fel men det tvivlar jag på,
vist det var off topic och det gäller ju alla andra också, och givetvis så bör man svara på frågorna man får, och för det andra så startade det på On Topic spår som helt enkelt ballade ur, och låstes som egentligen borde ha räckt, direkt efter att de låses får jag mail,. dvs jag stod först i kön för detta? eller har jag fel? fråga honom, jag tvivlar på att någon mer fick en varning men som sagt, kan inte veta om detta stämmer, uppskattar ditt svar men tvivlar på ärligheten bakom det.
Samt antar jag att ni alla är vänner så ni skulle ändå backa upp honom om han bara skickat till mig och ändå skrivit att han inte gjorde det så egentligen kommer vi ingen vart förrutom att det hela var onödigt!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Äh, RipperDoc bad dig ju uttryckligen att sluta OT:a på Eon-forumet och i stället fortsätta på OT-forumet.

Du lät bli. Tråden urartade. Du fick en tillsägelse.

Inget konstigt med det. Inte ens orättvist.

Hade du dessutom låtit bli att posta tillsägelsen här hade ingen annan någonsin fått reda på det.

Och som sagt: tillsägelse != varning.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Opartiskt inlägg

Jag var inte beblandad i tråden i fråga och tänker bidra med ett citat från stället där ganska många wrnu:are ircar(du är mycket välkommen att diskutera filosofi och pyramider med oss där nån gång): #rpgonline.

Detta är vad som sades omedelbart efter låsningen:

(RipperDoc) jag har låst tråden och skall börja skjuta tillsägelser

Märk väl att det står i plural, dvs att det finns flera ansvariga. Jag hade inte ens läst tråden när jag såg vad RipperDoc skrev.

Så, förutsatt att du litar på att jag inte är lierad med moderatorskåren kan du med största säkerhet räkna med att även andra blivit tillsagda. Tråden var faktiskt knappast ens fel.

Och - ingen hade vetat att just du blivit tillsagd om du inte postat PM:et (som förövrigt betyder "PRIVATE MESSAGE") såhär i offentligheten.

Foggmock - Your friendly local unbiased guy
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Opartiskt inlägg

"själv har jag inte läst det där då det inte finns synligt för mig"

Skaffa en irc-klient, exempelvis det allt för populära mirc.

Och bara så du vet, jag fick just min tillsägelse för mina bidrag i pyramidsoppan. De var off topic, off topic är mot reglerna och för det har jag blivit tillsagd. Var sjutton är problemet?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Opartiskt inlägg

Nej, du var ju inte där när det hände. Men det finns loggat hos antagligen majoriten av de som faktiskt var där.

Fråga typ Dnalor, Lambi eller Storuggla (fast han är ju moddis och går inte att lita på). De såg det nog också.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,486
Location
Helsingborg
Re: Opartiskt inlägg

"själv har jag inte läst det där då det inte finns synligt för mig"
Du kan säkert gå in på #rpgonline på irc och fråga någon vänlig själ om loggen över diskussionen.. Fast det kräver en bättre irc-klient än den webbaserade som jag länkade till nyss..

/Han som undrar hur elion har tänkt på att han inte kan läsa andra PM heller och därmed se om det är några andra som fått tillsägelser (med andra ord: Det finns säkert möjlighet till det och därmed är elion inte ensam om att ha fått en tillsägelse)

<font size="1">[edit] Ok, råkade skriva samma saker som de ovan, men det tog tid att skriva mitt inlägg så därför missade jag deras inlägg..</font size>
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Opartiskt inlägg

men lägg ned och mogna, det är ju inget problem,
fick just det
grattis 3h senare kanske eftersom jag nmnde det hade jag inte nämnt det hade du inte fått det och jag tror inte du fått det eftersom jag just fick ett brev av Ripperdoc som sa att jag skilde mig ut mängden och därför fick jag det och inte ni så tack för lögnen samt så skrev han att jag inte får Publicera hans eller alla moderaters PM på forumet så Tyvärr får du ta mig för mitt ord!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Så jag står alltså på RipperDocs sida för att vi moderatorer alltid håller varandra om ryggen? Inte för att jag tycker att han har gjort rätt och du fel? Har jag förstått dig rätt?

[feliath-mode]
Visst, vill du vara rättshaverist och konspirationsteoretiker – fine by me!

Jag tycker bara det är mycket oväsen för abso-frigging-lutely ingenting.

En tillsägelse är att likställa med: »Ursäkta, kan du flytta på dig? Du står på min fot.« Dvs. ingenting att bli särskilt upprörd över (om man inte blandat roppar och sprit förstås). Det är bara att flytta på sig och så är saken utagerad.

I ärlighetens namn poopar jag fullständigt i huruvida RipperDoc delade ut tillsägelser till andra än du. Du blir ingen martyr ändå – hur mycket du än försöker.

Jeez …
[/feliath-mode]
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,486
Location
Helsingborg
Re: Opartiskt inlägg

"men lägg ned och mogna, /.../ Tyvärr får du ta mig för mitt ord!"
Men du själv trodde ju inte på Fogges ord för att "själv har jag inte läst det där då det inte finns synligt för mig"?

Medan du säger att vi måste lita på ditt ord för att du "...inte får Publicera hans eller alla moderaters PM på forumet"..

Hur kan du göra en sådan åskillnad? Varför gäller inte Fogges ord? Läs om första meningen i det jag citerade dig ovan och fundera på vem som bör tänka över sin mognad..

I synnerhet när du skriver "grattis 3h senare kanske eftersom jag nmnde det hade jag inte nämnt det hade du inte fått det", vilket är tydliga spekulationer från din sida, vilket du sätter högt över Krilles ord när han skriver "...jag fick just min tillsägelse för mina bidrag i pyramidsoppan."..

Hur kan du begära att någon ska tro på ditt ord när du inte tror på andras?

/Han som undrar (och som känner lukten av en flametråd)

<font size="1">[edit] Lade till Krilles citat..</font size>
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Jag tycker bara det är mycket oväsen för abso-frigging-lutely ingenting.
Håller mer, det är du och några till som brusar upp över ingenting,
Poff så kommer ni in och ska debatera det och vara "partiska och krigiska" så min fråga är vem gör saken så stor, personligen trodde jag det var om mig och ripperdoc men tydligen inte!
Så om du vill vara MER mogen eller kanske rentutav en moderator som du borde bete dig som så kanske det vore lämpligare att inte bryta in i en diskussion du inte förstår dig på!
Jag Pmar med Ripperdoc efter besked om du vill börja PMa med mig av någon anledning så gör det där då också och följ era egna regler som en duktig moderator!

PS: vi kan byta plats jag kan vara moderator en stund så kan vi se hur reglerna följs?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Hej och välkommen till Värdshuset Wrnu!

Här inne har vi vissa regler. Följer man inte dem så får man en tillsägelse, till exempel om man pratar om fel sak vid fel bord. Det är inte så farligt och inget vi blir jättearga över, dock.

Är du inte nöjd med servicen låter vi dig självklart resa på dig och gå till ett annat värdshus. Vår barpersonal är inte felfri, men titta så mycket folk det är här inne som faktiskt verkar trivas med att svinga en bägare med sina kamrater.

Eller i klarspråk: Ingen tvingar dig att vara kvar. Ogillar du "härskarväldet" och moderatorer som "håller varandra om ryggen" står det dig fritt att sluta posta här. Man kan till och med ta bort sin användare i ren protest.

Du greppar i luften efter konspirationer som inte finns. Du fick säkert din tillsägelse först för att du var en aktiv del till att tråden urartade, men de andra gick knappast utan för att senare bli tillsagda bara för att du "drog upp någonting till ljuset" och moderatorerna ville "göra rätt för sig". Krille är trots allt moderator och har tillgång till moderatorsforumet, så han kanske ljuger han också? Nä, de som är tillsagda för tråden hade blivit tillsagda oavsett.

Nä, knäck en bärs(eller vad du nu gillar att dricka) och luta dig tillbaka, softa, ta det lugnt istället. Det tänker jag göra. :tekopp:
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Opartiskt inlägg

lustigt att du ämner de då jag förväntade mig ett svar över detta!
Eftersom jag inte kunde se det Pm och därför inte kunde agera efter det, eller att jag har ett svar på att du ljuger från ripperdoc själv... så kommentera det då?
Oj begravde jag din lilla konspirationsteori där, tyvärr orkar jag inte diskutera detta mer och inte med dig då jag tycker min tid är mer värd än ditt liv så, vänligen skriv inte mer till mig för du kommer itne få något svar vare sig på pm elelr på något annat, läs ovanstående" DETTA är som sagt mellan mig och Ripperdoc" och hur du nu än trillade in så kan du väl trilla ut som en duktig pojke, när du mognat eller uppnått något värt att diskutera varav din själv förmodligen aldrig kommer uppnå utan att dö ut och bli ett tomt "ingeting" så tror jag att jag sgat allt mellan oss, som tidigare sagt min tid är värd mer än vad du någonsin kan ge mig eller någonsin kan bira med för någon eller något
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Det luktar bränt...

Det här är riktat till alla i tråden och inte bara trådstartaren, bara så att ingen missförstår mig.

Han said:
...och som känner lukten av en flametråd...
Det gör jag med. Det är viktigt att folk får säga vad de vill, men ska ni göra det så håller på en mogen nivå och sluta kasta sand. Jag har inte läst hela originaltråden och besöker inte Eon-forumet. Därför tänker jag inte lägga mig i vad som sker där. Däremot vill jag inte se sandlådskrig i den här tråden.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Hej och välkommen till Värdshuset Wrnu!

drick en till åt mig vettja eller varför inte två!
jag lägger ned stridsyxan som de tuffa dvärgarna när de stötte på alverna, ska vi upprepa historien eller ska vi alla klappa varandra om axlarna och kanske gemensamt skapa en plats som vi kan kalla utopia och ta del av varandras fantasi kunskap och bedrifter?
 
Top