Nekromanti Riotminds vs Fantasyforum.se

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Det är bra att du inte menar illa, men det där var en onödigt nedsättande kommentar som avslutning. Vi föredrar en hövligare samtalston på forumet.

Ha det gott!

Tove & Anders
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Fenix said:
Vi skulle gärna gå upp på 100 sidor varje gång, inte minst för att slippa använda yxa, osthyvel och skohorn varje gång. Men med nuvarande intäkter på tidningen går det inte att göra. Om det skall fungera skulle vi behöva gå upp i pris till typ 69:- för ett lösnummer och 349:- för en helårsprenumeration. Men är det värt det för er läsare?
Jättekul att höra att det finns så mycket material att tidningen känns för liten. Det måste vara ett angenämt problem.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Har inte mycket att säga till eller från om täckningen av RM's nedläggning, men ville baa säga att jag utan någon som helst tvekan skulle betala mer för att få mer i fenix. Tbh skulle jag kunna betala någon tia eller två mer för tidningen redan i det format den är nu bara för att ni ska få större marginaler att jobba med, men det kanske bara är jag.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
975
Location
Södra stockholm
Fenix said:
Vi skulle gärna gå upp på 100 sidor varje gång, inte minst för att slippa använda yxa, osthyvel och skohorn varje gång. Men med nuvarande intäkter på tidningen går det inte att göra. Om det skall fungera skulle vi behöva gå upp i pris till typ 69:- för ett lösnummer och 349:- för en helårsprenumeration. Men är det värt det för er läsare?
Om kvalitetet bibehålls låter 100 sidor för 69 kronor som ett kap. Med en sådan volym skulle ni säkert än mer befästa positionen som hobbyns själva livsnerv.

Vet inte om jag är helt representativ för er marknad, dock. Jag misstänker att för den mer tillfällige lösnummersköparen ligger gränsen för spontaninköp ungefär på det priset.

Angående nyhetsvärdering av RM mm - låter bra att Nyhetssvepet är tillbaka i nästa nummer. Det var lite överraskande att deadline ligger så långt innan tidningen faktiskt utkommer - men all förståelse för det.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,912
Location
Sandukar
Fenix said:
Vi skulle gärna gå upp på 100 sidor varje gång, inte minst för att slippa använda yxa, osthyvel och skohorn varje gång. Men med nuvarande intäkter på tidningen går det inte att göra. Om det skall fungera skulle vi behöva gå upp i pris till typ 69:- för ett lösnummer och 349:- för en helårsprenumeration. Men är det värt det för er läsare?
Vad vi ingrodda expertnördar tycker vet jag inte om det är något ni skall bygga business på, om nu inte Fenix har en så smal kundkrets?

Hursomhelst tror jag att priskänsligheten är rätt låg, speciellt om tidningen blir tjockare, och kanske omslaget kan göras lite mer glossy/styvt. Upplevd kvalitet vid det initiala mötet i butiken och allt det där.
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Självklart har vi tänkt behålla kvaliten även om vi utökar.

Nyhetssvepet gjorde ett tillfälligt uppehåll i detta nummer pga att vår skribent var på semester. Men är tillbaka i nästa nummer.

När det gäller deadline måste den ligga en bit framför eftersom tidningen ska hinna tryckas. Distributören (till Pressbyrån mfl.) behöver även få tidningen en vecka innan den ska finnas ute i handeln. Sommarnumret har dessutom speciellt eftersom tryckeriet har stängd under en del av juli. Trycket sker därför en vecka tidigare än normalt.

/Anders & Tove
 
Top