Jag hade tänkt spela det LOTR äventyr som utspelar sig i Moria, som man får med i en svindyr Adventure Box...
Det enda äventyret går ut på är att fajtas med en massa orcher i The Chamber of Mazardul (eller vad det nu hette), sedan fajtas med en massa orcher och en Balrog som inte får att döda... så det enda spelarna egentligen måste göra är att fajtas med en massa orcher...inget riktigt klurande eller så... och dessutom så vet ju spelarna exakt vad som ska hända... jag förstår att det ÄR så i både boken och filmen att det enda huvudpersonerna gör i Moria ÄR just att fajtas med en himla massa orcher; MEN Gandalf var tvungen att fundera en lång stund utanför innan han klurade ut gåtan och uttalade ordet Mellon (som jag för övrigt tycker är RÅÅcoolt!!!
) Det enda problemet här är då att spelarna redan vet att ordet är just Mellon efter att ha läst och sett filmen... så jag undrade om man inte kunde göra någonting mer med äventyret så spelarna får klura lite och bestämma själv och inte bara slå några tärningar för att se om hans/hennes RP kommer ihåg?
Jag har också tänkt spelleda Sagan om Ringen som ett enda stort äventyr
. Därför kan ju lite annorlunda saker hända i Moria som det inte gör i böckerna.
Jag ska spelleda äventyret på lördag, så jag är i en liten nödsituation...
Någon som har några idéer?
Tack!!!
Det enda äventyret går ut på är att fajtas med en massa orcher i The Chamber of Mazardul (eller vad det nu hette), sedan fajtas med en massa orcher och en Balrog som inte får att döda... så det enda spelarna egentligen måste göra är att fajtas med en massa orcher...inget riktigt klurande eller så... och dessutom så vet ju spelarna exakt vad som ska hända... jag förstår att det ÄR så i både boken och filmen att det enda huvudpersonerna gör i Moria ÄR just att fajtas med en himla massa orcher; MEN Gandalf var tvungen att fundera en lång stund utanför innan han klurade ut gåtan och uttalade ordet Mellon (som jag för övrigt tycker är RÅÅcoolt!!!

Jag har också tänkt spelleda Sagan om Ringen som ett enda stort äventyr

Jag ska spelleda äventyret på lördag, så jag är i en liten nödsituation...

Någon som har några idéer?
Tack!!!