Faehrengaust
Stallpappa
Det är väl bara bra om en sammanfattning är neutral och utan åsikt eller?
Det hade det kanske varit, men jag ser inte vad det har med frågan att göra.Det är väl bara bra om en sammanfattning är neutral och utan åsikt eller?
Jag vet inte jag, jag tycker det är ganska enkelt att få bort.AI smyger sig in i vardagen hur man än gör (nästan).
Jag vet inte. Ingen principiell invändning, men jag upplever inte att LLMer är så värst bra på att sammanfatta på ett stringent och pedagogiskt vis. Särskilt inte många olika personers tyckande. Den skapar kontext och synteser som inte finns i de enskilda delarna och gör referenser till allmänna begrepp som kan vara direkt ovidkommande.Min mobil sammanfattar automatiskt alla mejl och sms jag får. AI smyger sig in i vardagen hur man än gör (nästan). Just sammanfattningar är AI bra på och långa trådar mår ofta bra av check points och lite uppstyrning.
Skriv -ai.Googlesökningarna i mobilen är nog det enda ställe jag behöver se LLM-sammanfattningar numera, och det borde inte heller vara speciellt svårt att slippa.
Det här tycker jag har en bra poäng. Man ska läsa AIs kritiskt, även om man (som jag) tycker att de är bra verktyg. Man kan se det som ett perspektivskifte, vilket kan vara användbart.Det hade det kanske varit, men jag ser inte vad det har med frågan att göra.
LLM:er är ju inte direkt utan bias.
Jag med. Jag har i princip inga ai-funktioner alls aktiverade i de tjänster jag använder (även om de visserligen tjatar på mig om att få aktivera dem, och ibland aktiverar dem utan att fråga).Jag vet inte jag, jag tycker det är ganska enkelt att få bort.