Nekromanti Riktiga namn

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
flurtis said:
Men nu blir jag nyfiken Krank, varför kallas du för just Krank?
Jo, alltså...

Det fanns en instängd, socialt inkapabel nörd i övre tonåren som hette Micke Bergström. Eller egentligen hette han väl Lill-Micke, för det var vad alla utom hans släkt och lärare kallat honom de senaste 10-11 åren eller så. Han hade dåligt självförtroende, och ville ändra på sitt liv.

Han gjorde en plan. En del av denna plan inkluderade att skaffa sig ett häftigt smeknamn. Lill-Micke skulle förpassas till det förgångna, och den osäkre nörden Mikael skulle förvandlas till en ny, cool person som gillade edgy musik och gjorde schyssta filmer.

Så, öh, en dag så ser Micke och hans dåvarande flickvän på filmen De Förlorade Barnens Stad. Micke tycker att Krank är ett coolt namn. Det är associerat till spindeldjur och sånt, och det betyder "sjuk" på tyska. Passar hans idéer om den nya personan han tänker anta perfekt. Och så blev Lill-Micke Krank istället.


...sen blev inte krank så cool, det blev mest samme nörd fast med något ökat självförtroende och lite extra jävlaranamma, vilket ändå i slutänden gav en positiv spiraleffekt och ledde till en Krank som krank kände sig betydligt mer nöjd med än vad han gjorde med Micke.


(Sedan jag flyttade har jag varit Micke med elever och annat löst folk, dock. IRL har till viss del tjusningen med Krank försvunnit, och jag har dessutom kommit fram till att det dåliga självförtroendet måste bekämpas i roten snarare än döljas. Dessutom är jag fucking 27 år gammal, det är dags att åtminstone i professionella sammanhang sluta vara en angsty teen)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag har haft mitt nuvarande nick i säkert 20 år, det skulle vara svårt att vänja sig av med det. Även om jag försöker med lite av de nya web 2.0-tjänsterna.

För övrigt hittade jag när jag städade hos mina föräldrar i sommar ett manus för ett demo när jag bytte från ett gammalt nick till ett mindre gammalt... Jag kallade mig då Blue Eagle, så temat på demot var en blå örn, som morphade över till nåt annat. Kommer inte riktigt ihåg vad, även om det stod i manuset. Blev nästan lite sugen på att göra det demot när jag läste det... =]

Gardener kom liksom av sig självt dock, vilket varken Blue Eagle, eller det jag kallade mig före eller efter gjorde. Så det känns mer naturligt på något sätt.

Dessutom är mitt vanliga namn så urbota svensson-vanligt... Än så länge.
 

Dr_Graevling

Veteran
Joined
5 Oct 2003
Messages
69
Location
Falun
Ja du, Captain Cockblocker...

För mig har det aldrig spelat så stor roll. Dr_Graevling är Mikael är Hentai-Micke. Jag är bekväm med vilket som, men det finns ju en hel del folk som känner sig obekväma vad det gäller att avslöja sin riktiga identitet på nätet och föredrar anonymitet. I vissa fall kan jag förstå det, även om jag själv inte är likadan.

Man kanske skulle kunna välja om man vill visa sitt namn eller ej?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,858
Location
Stockholm
Dr_Graevling said:
Man kanske skulle kunna välja om man vill visa sitt namn eller ej?
Det är ju det som blir effekten om vi inför funktionen. Fyller du i ditt namn så visas det, annars inte (såklart).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
Dante said:
Det är ju det som blir effekten om vi inför funktionen. Fyller du i ditt namn så visas det, annars inte (såklart).
Fast om jag då kan tänka mig att ha mitt riktiga namn gömt i min profil, så att den som verkligen tycker att det känns nödvändigt kan gå in och titta, men däremot inte vill att namnet ska stå vid vartenda inlägg?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Om man följer det så skulle mitt namn bli "Olle Sankt Olof", och det är ju helt galet. Fast rätt kul. =]
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
"Gustav Krok" här... =)

Eller Lars Krok, kanske. Lars Mikael Gustav heter jag ju...
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Nightowl said:
Jag har nu fått höra att det visst ska vara ens husdjurs namn, vilket gör mig till Ibble Widdums Domän.

Erik, har två katter
Dammråtta Ankarskata? Mjaaaa........
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,547
Location
Rissne
Nightowl said:
Jag har nu fått höra att det visst ska vara ens husdjurs namn, vilket gör mig till Ibble Widdums Domän.
Jag har hört att det ska vara ens första alt. favorithusdjur, vilket förut gjort mig till Tusan Björkberg och numera Tusan Krok.

För jag räknar med att man tar bort "-vägen".
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
krank said:
Nightowl said:
Jag har nu fått höra att det visst ska vara ens husdjurs namn, vilket gör mig till Ibble Widdums Domän.
Jag har hört att det ska vara ens första alt. favorithusdjur, vilket förut gjort mig till Tusan Björkberg och numera Tusan Krok.

För jag räknar med att man tar bort "-vägen".
Är det det första blir jag Electrolux Domän.

Erik, det var den sortens akvariefisk som kallas "algätare" och namngavs av min far, som alltid var den som fick mata de där jävla fiskarna och tyckte han liknade en dammsugare
 
G

Guest

Guest
Jag har nu fått höra att det visst ska vara ens husdjurs namn
Awesome, då är mitt stripparnamn Templar Saturnus.

/Zorbeltuss som genast ska byta titel till detta.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Woof! Apballt, ju!

Mitt stripparnamn är något så oerhört normalt och tråkigt som "Lars Kjellman" :gremsmile:

"Lars Kjellman, karlakarl som blir för svettig för sin overall efter en hård dag i ladan"

(Förresten så ville jag byta namn, men "Arvid" var upptaget, och mitt riktiga namn var för långt...)
 
Top