Varulv Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse - R1

Startposten nämner som sagt 7 som den siffra som Rickard skrivit på lappen för att alla ska komma ihåg hur många de är som inte är parasiter.
Att åtta nämns senare i startinlägget är ju precis i linje med avsnittet där det står 6 på lappen och när de räknar är det 7 personer i rummet.
Rimligt att de 6 karaktärerna som är med i avsnittet är bybor men att Impe valt att balansera med 7 bybor pga antalet spelare. Utifrån de namn som outats hittills skulle jag hävda att Snöboll är den rimligaste "icke-familjemedlemmen" som är tillagd som bybo.

Octas hemliga ord känns i bästa fall bara något som Impe lagt till i PM för att det ska bli diskussion, ok rätt taskig sits om det är en bybo som får det - men kom ihåg att Impe ju troligen inte vill att Octa vinner! (ok strunta i det sista för det var ett skämt)

Seså, då sätter vi oss allihopa i ring och stirrar på Bonkarn.

Hur känns det, luktar det key lime pie? Har du ont i säcken?

Men hur fick du det till rick och morty redan där, så du googlade på det då?
Sas det rakt ut i anmälningstråden som jag missade, då jag nara följde den sporadiskt?
Hur tänkte du att di skulle google rick och morty där?
Om man tidigare har sett Rick & Morty så förstår man direkt att det är dem som temat handlar om.
Om man inte tidigare har sett Rick & Morty så förstår man inte koppling.
Vilken av ovan hör du till @Sidd?

Varför kan inte Rymd Bettan vara med? Vad har jag missat?
Rymb-Bettan är inte med i det avsnitt som vårt spel handlar om. Beth Smith är med och borde i vår version där alla tala svenska heta Bettan Andersson.

Om någon framträder och har fått rollen Bettan Andersson så kan inte någon annan samtidigt ha fått rollen Rymb-Bettan för det är samma person.

Ännu har ingen claimat Bettan Andersson. Även om ingen annan Bettan dykt upp (utom hon som rullade rullstol till vallokalen idag) så är det konstigt att Stratten fått rollen Rymb-Bettan, han borde fått rollen Bettan Andersson.

Jag har fått bekräftat från SL att min tolkning stämmer. Om ni skriver ett begrepp (som jag av upphovsrättsliga skäl inte kan skriva) så åker ni ut med huvudet före.

Begreppet är kopplat till vad våra ondingar kan kallas i serien.
fast det här stämmer ju inte alls med Fotografi-velociraptor, ondingarna kallas ju inte det. En av parasiterna är Fotografi-velociraptor

Röst: @Octagonal
BB7s fynd ovan känns väldigt smoking gun här, tycker det tyder på att Octa testade en grej, fick mothugg och kunde inte försvara sig adekvat och snurrade in sig själv i sina lögner och inte kom ihåg allt han sagt.

Det fina med att hänga Octa är ju också att vi får veta om det verkligen är ett förbjudet ord. Eller ja, det får vi ju veta om Anth/Biobunker kolavippar också visserligen.

Man SKULLE ju kunna avvakta till nästa runda med att hänga Octa förstås. För om ingen av de som sagt hans förbjudna ord dör, så ljuger han ju bevisligen och är en riktig fuling. Om nägon av dem dör oprovoverat under nattfasen, talar han sanning. Och då är han ju snarare rätt grön.

Så vi får färg på honom utan att hänga honom. Fina fisken.

(inte för att vi har en aning om NÄR folk förväntas ryka av copyrightskäl, men inte kan det dröja längre än till nattfasen i alla fall?)

13 st anmälda i spel👍
7 familjen ”i rummet” = bybor
6 lirare är alltså sus = troligtvis har vi bland dessa ulvarna några bybor som pga PM inte fattar att de är bybor.
Dock så borde de förstås fatta att de är Ulvar om de sitter i en gemensam ulvtjatt.
Kan nog vara så att Impe gjort det här upplägget för att det inte ska bli för enkelt för byn att bara outa Familjen så är spelet klart.
Lurigt om det även kan finnas ulv bland de som fått ”Familje”-status=namn från serien.

Octa påstår sig ha en formulering som auto-dödar en spelare. Märklig å ja fattar inte riktigt hur den ska användas för en bybo. Han kan ju alltså lura en annan spelare att råka skriva detta. Att Octa outar detta verkar betyda att denne inte riktigt vet sin status=1 av de 6 sus.

Vimes har ju mest ägnat rundan till att ställa mig mot väggen för en sak i anmälningstråden å verkar nu med hugg på att Basse ska offra sig själv för att bevisa nåt -mest hitta på blaj alltså = sus

Basse påstår sig först inte veta om han är familj för att sen redovisa att han är familj, å drar det här larvet om att vi ska rösta ut denne för att se spelmekanik = sus

BM outar sitt namn direkt! Kändes byboigt men med sin larviga röst på mig så börjar jag undra om inte denne kanske är just den dör familjemedlemmen som sitter med falska minnen och alltså är typ miller eller vad det kallas, alltså alltid ser ut som grön = sus

Stratten outade snabbt en lirare som alltså är utanför familjen om jag fattat era poster = sus

Nån stans bland dessa borde vi hitta bus nu i R1👍

Om man tidigare har sett Rick & Morty så förstår man direkt att det är dem som temat handlar om.
Om man inte tidigare har sett Rick & Morty så förstår man inte koppling.
Vilken av ovan hör du till @Sidd?
BM pröva att kolla startposten i anmälningstråden igen👍

Står bla : Varulvsspelet Rickard och Mårten:…

Var väl inte så ybersvårt att göra en snabb slagning på det, få en klatchig fras från serien och anmäla sig.

Betyder ju inte att man sett nåt och vet vad det är mer än att det är en tecknad amerikansk serie som Impe har som fluff förebild till dett Varulvsspel.

Ok eller ska vi ha en Familje-fejd om detta😂

Samlar ihop lite så det blir överskådligt:
Anthrox - Snöboll
Basenanji - Konduktören
StradhLestat - Rymd-bettan
Vimes - (Okänd parasit, med i familjen)
Sidd -
Sysp - Herr Pruttigbajsbyxa
Christina -
Brynolf - Smilla Andersson
fjodorsenuba -
Big Mama - Erik Andersson
Mr. J -
BiobunkerVII -
Octagonal - Kameradinosaurien

Har jag missat någon outning?

Rymb-Bettan är inte med i det avsnitt som vårt spel handlar om. Beth Smith är med och borde i vår version där alla tala svenska heta Bettan Andersson.

Om någon framträder och har fått rollen Bettan Andersson så kan inte någon annan samtidigt ha fått rollen Rymb-Bettan för det är samma person.

Ännu har ingen claimat Bettan Andersson. Även om ingen annan Bettan dykt upp (utom hon som rullade rullstol till vallokalen idag) så är det konstigt att Stratten fått rollen Rymb-Bettan, han borde fått rollen Bettan Andersson.
Om rymdbettan och "vanliga" bettan är samma person, så är jag ännu längre ifrån att förstå mitt PM. Med "attraktivt med hennes sårbarhet" och "bäst att hålla era käsnlor hemliga för resten av familjen".... Om det är samma person, är jag så schizad att jag är kär i mitt alterego?

Back