Varulv Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse - R1

Anthrox (och andra): kolla på avsnittet på Netflix. Jag fattade massa grejer direkt.

Vi lär ha 7 äkta familjemedlemmar (se startposten) och sedan massa parasiter tror jag. Sju medlemmar eftersom vi har tretton deltagare, Impan har anpassat efter antalet anmälningar.
Ja.. .jag såg avsnittet igår.... (som sagt första och enda gången jag sett ricknmorty)...
Tänker du att 7an är motsvarigheten till lappen gubben har om hur många de är i familjen? Är det ens rimligt med så många ulvar/parasiter? 13 spelare...varav 6 då är parasiter? Vi kan rösta ut en per natt, de kan nattmörda en per natt... och de tar inte fel, iom att de vet om varandra? Har vi ens en möjlighet att vinna som by då? Hinner vi det?

Medans jag skrev detta gick jag tillbaka och kollade nattmordet.

"§4: Parasiterna har förmågan att nattmörda en spelare."
OBS.. Det står inte varje natt. Eller liknande.... tänk om de bara har ETT nattmord? Skulle det väga upp att vi ör 7 anderson och 65 parasiter då?

I avsnittet som jag tjatar om förökar sig parasiterna enormt och familjen får svårt att avgöra om varelserna är äkta eller falska eftersom parasiterns lyckas installera falska minnen av de nya varelserna.

Det som avgör att familjen lyckas identifiera de äkta familjrmedlemmarna är att de har blandade minnen av äkta familjemedlemmar: både positiva och negativa minnen.

Tänker du att 7an är motsvarigheten till lappen gubben har om hur många de är i familjen? Är det ens rimligt med så många ulvar/parasiter?
Ja!

Jag tror att det finns är parasiter fattar inte att de är det.

Anthrox (och andra): kolla på avsnittet på Netflix. Jag fattade massa grejer direkt.

Vi lär ha 7 äkta familjemedlemmar (se startposten) och sedan massa parasiter tror jag. Sju medlemmar eftersom vi har tretton deltagare, Impan har anpassat efter antalet anmälningar.
Jag har ju kollat på det, men ju mer jag försöker koppla på en logik från avsnittet på vad som faktiskt händer, ju mer förvirrad blir jag. Så jag vet inte hur mycket av avsnittet vi faktiskt ska använda oss av. För det är redan nu mängder med grejer som motsätter kopplingen. Karaktärer som inte finns med, goda parasiter osv.

Är så snurrig och samtidigt upphetsad av vad jag tror är spelets idé:

Det finns parasitvarelser som inte förstår att de är parasiter.

Men vadå, menar du att det inte finns ulvar alls då, eller hur tänker du att demens ska gå till? Vi kan ju liksom inte spela om vi inte har två olika lag som spelar mot varandra.

Och eventuellt har vi hjälpt ulvarna genom att outa vilka vi är

Ja, visst hade vi något liknande nyligen, med spelare som inte direkt värvades, men som räknades som ulvar när man räknade Vinstvillkor?

Men nog har vi vanliga ulvar också, som känner till varandra och kan prata i sin egen chatt.

Hmm, ok? Det här låter ju läbbigt. Kanske bäst att inte säga mer om just vad som nu kanske är bäst att hålla hemligt?
Det om känslor och sårbarhet, som jag inte förstod ngt av.
Rent krasst, så har jag förmedlat allt från mitt PM nu...

I väntan på bättre alternativ
Röst:_ @Sidd
För wabba dabba doo grejjen. De som redgerar på att det var en Rick å morty grej är det jag får förlita mig på att det stämmer.
om det är det var det ett udda val av sidd att skriva där.... Jag hade inte ens en tanke i anmälan på att det var en rick och morty spoof på ngt sätt

Wubba lubba dub dub-gate. I korthet: Sidd skriver "Wubba lubba dub dub" i anmälningstråden - det är en fras som är Rick/Rickards catch-phrase i serien
Exakt!
Hör skriver du själv att det tydligen är nån vanlig fras i serien. När jag anmälde mig ville jag vara lite cool å såg väl snabbt den frasen när jag snabbt kollade upp serien.
Som jag då klistrade in i anmälningsposten!

Du skriver själv att det är nåt vanligt (jag har nu för första gången sett 3 första avsnitten och inte uppfattat den än).
Hur fasen kan du krumbukta till att detta skulle vara nåt ulvigt från min sida?

Bara att du ligger kvar å skriver en lång post om detta är smutskastning och att Anth å Brynolf hänger på helt obegripligt.
Men men det är ju så ulvar jobbar: Wubba lubba dub dub på er allihopa😇

Exakt!
Hör skriver du själv att det tydligen är nån vanlig fras i serien. När jag anmälde mig ville jag vara lite cool å såg väl snabbt den frasen när jag snabbt kollade upp serien.
Som jag då klistrade in i anmälningsposten!

Du skriver själv att det är nåt vanligt (jag har nu för första gången sett 3 första avsnitten och inte uppfattat den än).

Bara att du ligger kvar å skriver en lång post om detta är smutskastning och att Anth å Brynolf hänger på helt obegripligt.
Men men det är ju så ulvar jobbar: Wubba lubba dub dub på er allihopa😇
Men hur fick du det till rick och morty redan där, så du googlade på det då?
Sas det rakt ut i anmälningstråden som jag missade, då jag nara följde den sporadiskt?
Hur tänkte du att di skulle google rick och morty där?

Det här gör att jag vill rösta ut dig.

Det är helt uppenbart att det är märkligt att du i anmälningstråden skriver en grej som inte stämmer med det du skriver i starten av R1. Att det har tagit dig till det här inlägget att på ett ärligt och öppet sätt bemöta detta är direkt ulvigt.

Han hade kunnat förklara det direkt när frågan kom upp, men istället har han tramsat bort det och gått på motattack. Är han bybo är det bara destruktivt spel.
Vem tramsar nu och är destruktiv?
Kolla på dit case själv🙏

Jag tror det är typ tredje posten jag försvarar mig om det här. Faktum är att det drar energi från mig att hålla på med detta istället för att jaga ulv! Därav min frånvaro tills nu när du inte ger dig å bara fortsätter!

Vem tramsar nu och är destruktiv?
Kolla på dit case själv🙏

Jag tror det är typ tredje posten jag försvarar mig om det här. Faktum är att det drar energi från mig att hålla på med detta istället för att jaga ulv! Därav min frånvaro tills nu när du inte ger dig å bara fortsätter!
Skriv om något annat om du vill. Visa att du är grön på andra sätt då!

Om Sidd har googlat lite, lite och hittat Wubbabubba borde han inte sedan vara helt i det blå utan läsa vidare kring temat. Skummis!
Nej.
Ett par veckor innan spelstart läser jag inte in mig på temat Rick&Morty!

Faktum är att jag aldrig förbereder mig på flufftemat eller kollar över regler hit å dit som andra spelare ibland gör.

Anmälningstråden ängnar jag mest åt att skoja runt lite å försöka tagga folk att anmäla sig så vi får ihop spelare.

Wubba lubba dub dub♥️

Nej.
Ett par veckor innan spelstart läser jag inte in mig på temat Rick&Morty!

Faktum är att jag aldrig förbereder mig på flufftemat eller kollar över regler hit å dit som andra spelare ibland gör.

Anmälningstråden ängnar jag mest åt att skoja runt lite å försöka tagga folk att anmäla sig så vi får ihop spelare.

Wubba lubba dub dub♥️
Men jag är fortfarande förvirrad på hur du där ens valde att googla rick och morty?

För mig fanns inte den kopplingen fören i torsdags då jag fick mitt PM, som jag inte förstod mycket av och frågade SL om det fanns någon lore kring spelet som jag missat eller inte förstått och fick till svar att det var "Rick and Morty s2e4. Utan den referensen blir det nog lite förvirrande ja...".... så hur kopplade du det till Rick och Morty redan i anmälningstråden?

Back