Varulv Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse - R1

Nja som jag fattat det så har du ju i ett obevakat ögonblick hävt ur dig en direkt referens till fluffet som du inte har någon som helst koll på. Det är ju något som sticker ut och förtjänar lite mangel, särskilt såhär tidigt i spelet.
Jag skrev Wubba lubba dub dub i min anmälan till spel😂

Förstås måste jag då typ frågat Ai om nån rolig kommentar som passade fluffet för jag har verkligen inte en aning om vad det skulle betyda.
Bara måste vara en ulv bland er tre som röstar på mig nu👹👹👹

Jag har något om en annan karaktär som inte är ett direkt minne (mer en känsla) men om man kisar skulle kunna vara något i stil med det de pratar om i avsnittet, men jag har bara läst synopsiset än så länge. Måste man se avsnittet för att kunna delta här ordentligt kan man ju undra? 😂

Sp här tänker jag just nu:

1. Allt talar för ett vaniljigt upplägg men med någon/några specialroller.
2. Tror på nio bybor och tre ulvar.
3. Fluffet har (nog) någon sorts betydelse.
4. Vi vinner på klassiskt varulvsspel genom att misstänka, dreva och rösta på folk.

RÖST: @Brynolf

Vad tror du?
Ska det inte bara vara 7st?

Att spekulera i vad ulvarna heter exakt enligt den lore som finns är inget jag rekommenderar.
så namnen på de fiktiva parasiterna från serien är en no go? Varför kunde inte det sagts, varför så kryptisk. Vad missar jag här?

Ska det inte bara vara 7st?
Det här är en annan grej, om vi bara har sju bybor så är det himla massa ulvar på tretton spelare. Så det tror jag inte stämmer.

Dessutom är jag inte 100% hur man får ihop en massa namn att dela ut till byn om inte SL har fått feeling och hittat på extra namn som inte var med i serien eller gett legit bybor namn som parasiter i serien hade (tror Vimes var inne på detta). Jag har en gissning om vilket utifrån min egen info men svårt att prata om det utan att läcka till ulvarna.

Jag hade ju kunnat försöka få spelare jag vill ha ut att säga detta ord men jag ser ingen vettig poäng som bybo att göra detta. Som ulv hade det varit en rolig mekanik✌️
whatefuck, ja fattar noll. Kan nån förklara för mig som om ja vore 10 år

Minns inte riktigt men har för mig jag vid anmälan gjorde nån googelsökning på fluffet å fick nåt klatchigt ai-svar som jag då använde den där frasen i min post.
Betyder ”Wobba lobba dub dub” nåt speciellt?
Jag har ingen aning😇
Har sett pilotavsnittet å de verkar babbla en massa strunt men missat just det där🤷🏻
sus

Det här är en annan grej, om vi bara har sju bybor så är det himla massa ulvar på tretton spelare. Så det tror jag inte stämmer.

Dessutom är jag inte 100% hur man får ihop en massa namn att dela ut till byn om inte SL har fått feeling och hittat på extra namn som inte var med i serien eller gett legit bybor namn som parasiter i serien hade (tror Vimes var inne på detta). Jag har en gissning om vilket utifrån min egen info men svårt att prata om det utan att läcka till ulvarna.
Detta har jag också grubblat över

Lyfter det här igen. I avsittet är det ju Rick, Morty, Jerry, Beth och Summer som är familjen "Andersson". Övrig bybor kan vara Spöket-i-burken etc (d.v.s. karaktärer som ÄR parasiter i fluffet). Ev. ska ulvarna indentifiera vilka de är och "tagga" dem för att vinna.

Fattar ni vad jag säger eller är det som om jag talar ett okänt språk?
fattar inte "taggar"

gett legit bybor namn som parasiter i serien
Alltså det här tänker jag 100 % kan stämma för att Impe vill bestraffa dåligt genomtänkta outningar. Har fortfarande lite PTSD från förra spelet.

Alltså det här tänker jag 100 % kan stämma för att Impe vill bestraffa dåligt genomtänkta outningar. Har fortfarande lite PTSD från förra spelet.
Vilka andra karaktärer skulle de annars vara?

Om du skriver en specifik sak dödar Impetigo dig pga upphovsrättsliga skäl. Övriga spelare får veta ditt namn och lagtillhörighet i starten på nästa runda.
Men varför är det bara du som vet vad den upphovsrättsliga saken är? Tänk om det är bananas som är ordet.

Jag är nog inte riktigt med men gillar hur du försöker förstå spelet.

Jag tolkar spelets fluff så här just nu: parasiterna skapar falska minnen av personer. Familjen Andersson tror att parasit-personerna hör till familjen, men Rick/Richard kan skjuta laser på dem så de avslöjas. I vårt spel är ulvarna dessa parasit-personer.

En detalj är att parasit-personerna är vänliga, medan de äkta familjrmedlemmarna också har andra minnen.

Den här tolkningen av fluffet är lite störig med min roll och jag börjar undra om jag möjligtvis är en sorts miller, eller något liknande.
Varför har vi inte promptat AI-basse till att göra byboarbete tidigare, det verkar ju funka bra

Hitills är min sammanfattning följande:

Mycket snack om att förstå spelet.

Några jag tycker är värda att hålla ett extra noga på:
- Den person som började vevet med BM, kändes lite onödigt. Det fanns inget av det hon skrev som tydde något om Rickard elelr outning om roll/specialroll. Onödigt brus

- Sidd... Sus. Wubba lubba dub dub är inte något som man bara skriver för att passa in och bidra med stämning. Det skriver du tydligt för att visa att du har koll på serien. Till skillnad från alla andra i anmälningstråden som skrev att de inte hade koll. (Om man nu får använda anmälningstråden som argument)

Röst: @Christina
Du har lågflygit, du må vara ny men man skriver ändå inte bara 2 poster, man förklarar sig själv. Man förklarar att man t.ex ska läsa ikapp, inte kan läsa ikapp elr något för att bidra. Just nu väger det mer än de andra kandidaterna. :)

Kan njågon svara på om de fått minnen?
Alltså mitt PM ser ut som något nån hög på LSD har skrivit ihop, men jag vågar inte fråga @Impetigo vad det betyder för jag vill inte framstå som dålig.
Måste jag kolla på avsnittet för att fatta vad mitt PM faktiskt betyder?

Back