Varulv Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse - R1

Sedan finns det onda paraditkaraktärer som vi alltså inte bör nämna vid namn alls?! @Octagonal ?!

Min förståelse är att Impetigo tagit fasta på det här med att parasiterna gör en vänlig på ett falskt sätt.

Jag hade ju kunnat försöka få spelare jag vill ha ut att säga detta ord men jag ser ingen vettig poäng som bybo att göra detta. Som ulv hade det varit en rolig mekanik✌️

Häjhäj! Jag läser ikapp så smått...

Vet nada om Rick & Morty, mer än att det är fult tecknat.

Men en aning förvirrad 🙈

Välkommen i klubben! Jag har spelat över 100 varulvsspel (tror jag) och tycker det är rörigt nu. Det brukar utkristallisera sig vad som är vad under andra och tredje rundan. Sen när spelet är slut brukar det visa sig att även det var fel, men det är en annan sak.

Jag har nu rast i 45 och ska försöka läsa ikapp. Håll ut min kloka input kommer snart

Om du skriver en specifik sak dödar Impetigo dig pga upphovsrättsliga skäl. Övriga spelare får veta ditt namn och lagtillhörighet i starten på nästa runda.
Ok, låter väl rimligt om R&M är en parodishow, för det är den väl? Kan föreställa mig att serien stämts för IP-intrång och att det blivit en meme av den historien, eller nåt. Jag har dock ingen aning om vilket ord som refereras till. J

Konstig regel, om den är sann... Och vettigt av Octa att outa den direkt, om den är sann.

En sista grej om mekaniken och fluffet: i avsnittet så förökar sig ju parasiterna genom att de riktiga personerna minns falska minnen om nya karaktärer. Eventuellt kan det finnas någon form av värvningsmekanik, eller kanske taggningsmekanik där bybor blir "taggade" så att de räknas till parasiternas lag. I så fall kan det vara så att VISSA bybor (beroende på vilken roll man innehar) är taggnings/värvningsbara, medan andra inte är det. Och det är allvarligare än att råka ge bort powerroller.

Handbroms på outningar, tack.
Dehär va klokt sagt, gällande värvningar. Som först intryck i alla fall. Bear with me, jag e fortfarande på första sidan.

Outningar och inställning till outningar:

- Mr.J: har inte outat och inte sagt vad han tycker om outning
- BB7: har inte outat och inte sagt vad han tycker om outning
- Stradh: har outat Rymd-Bettan
- BM: har outat Erik Andersson
- Vimes: har inte outat och är skeptisk till outning
- Octa: har inte outat och är för outning
Jag läser ikapp här, ( fortvarande på sida 1) verkar som att vi ska pausa outningar, således avvaktar jag. Jag håller med om pausandet för att skydda Rickard och Mårten.

Jag har fått bekräftat från SL att min tolkning stämmer. Om ni skriver ett begrepp (som jag av upphovsrättsliga skäl inte kan skriva) så åker ni ut med huvudet före.

Begreppet är kopplat till vad våra ondingar kan kallas i serien.
Detta förstår jag inte?

Halloj familjen👍
Jag har nada noll ingen koll på fluffet å tittar gubb-mistänkt påt då det verkar redigt larvigt.
Får väl dock ge det ett försök å kolla in ngr avsnitt. Vilken säsong:episod är det som just det här verkar cirkulera om?

Med det sagt så ska jag inte outa nåt än (är dock redigt misstänksam mot den ena redan gjorda outningen) då det riskar för mycket.
MEN det är bra att diskutera transparent om vad som är vettigast.

Återkommer när jag börjar fatta mer!
Ehhh? Du skriver Wobba lobba dub dub i anmälningstråden men påstår nu att du inte har koll på serien?

Ja
jamen för fasiken - du och @Octagonal verkar ju inte ens läsa vad jag skriver.

I reglerna paragraf 5 och 6 är ju powerrollerna namngivna som rickard och mårten, hur kan det vara svårt att fatta att när någon droppar att de heter Rickard och tillhör familjen Andersson så har vi gett parasiterna väktarens huvud på ett f

jamen för fasiken - du och @Octagonal verkar ju inte ens läsa vad jag skriver.

I reglerna paragraf 5 och 6 är ju powerrollerna namngivna som rickard och mårten, hur kan det vara svårt att fatta att när någon droppar att de heter Rickard och tillhör familjen Andersson så har vi gett parasiterna väktarens huvud på ett fat
Ja tänker att oavsett om Rickard eller Mårten outar så putas de ändå om alla andra i familjen Andersson outar sig själva. Då kan ju parasiterna köra uteslutnings metod.

Nu är jag med, har varit ute på vandring idag 😊

Läst igenom tråd, regler och PM och måste säga att jag är rätt lost. Har inte sett Rick och Morty och till skillnad från hulken-referensen som jag satte innan spelstart i förra spelet var det först när jag började läsa speltråden som jag fattade hela grejen med Rickard och Mårten (trodde det refererade till ett tidigare WRNU-spel 😂).

Det sagt så verkar det vara chokladvanilj (lite dolda roller/förmågor) strösslat med betydelsebärande fluff som gäller. Om namnen sitter ihop med byns power verkar det ju direkt dåligt att massouta dessa (och något grönande för BM och Stradh att de är så snabba på det) men däremot verkar det kraftfullt att vi fiskar i övrig info (ej roll eller namn) i PM:et utan att citera?

Ehhh? Du skriver Wobba lobba dub dub i anmälningstråden men påstår nu att du inte har koll på serien?
Minns inte riktigt men har för mig jag vid anmälan gjorde nån googelsökning på fluffet å fick nåt klatchigt ai-svar som jag då använde den där frasen i min post.
Betyder ”Wobba lobba dub dub” nåt speciellt?
Jag har ingen aning😇
Har sett pilotavsnittet å de verkar babbla en massa strunt men missat just det där🤷🏻

Försöker spolingen fiska i grumliga vatten?😇
Jag kan dock avslöja en grej som kan vara bra för byn att veta: startpostens avslöjande om att andra förmågor ”kan” vara i spel: stämmer.
Ser ingen anledning till att hålla på den infon då jag anar att det kan bli ett rätt rörigt lir detta.

Hur många ulvar kan vi tänka oss är i spel?
13 deltagare tot.
3 ulvar kanske.
För inte fasiken är de fler eller?
2 verkar för lite eller så har vi nån special-mekanik med dtf eller nåt konstigt skit?
Ganska våghalsigt uttalande, eller? Har jag förstått det rätt att du kan bekräfta att det finns specialroller, hur kan du veta och är det klokt att utsätta dig för fara?
Fråga till alla:
Hur ska man tolka de som varken tillhör de 7st i familjen och de som är onda?

Back