Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Tredje rundan]

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Men nu skräpar vi ner tråden nåt fruktansvärt med vad som i det närmaste är en icke-diskussion.

Det finns inget äkta case mot mig som många vid det här laget påpekat så jag ska sluta fäkta vilt och högljutt för att släppa fram mer konstruktiva tankar från andra. Det är bara larssons gröna status som får folk att ta hans utfall på alldeles för stort allvar.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
För mkt att göra dessa dagar som jag skrev i anmälningstråden, sorry alla för lågt deltagande,
Bybo.
Bara så ingen förmåga😝tråk
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Xyas (3): Genesis, Martin3, VImes, Khan

Sidd (2): Xyas, Impetigo

Impetigo (2): LJSLarsson, Sidd

LJSLarsson (1): Xyas



Röstläget just nu. Och min tie breaker gör att Impetigo åker just nu om Xyas talar sanning.


 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Xyas (3): Genesis, Martin3, VImes, Khan

Sidd (2): Xyas, Impetigo

Impetigo (2): LJSLarsson, Sidd


(Uppdaterad rösträkning. Skrev fel på förra)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Så jag ska åka på larssons icke-case uppbackat av sidds ”rädda sitt eget skinn”?

Vi är åtta spelare kvar varav fyra outat roller. Visst skulle ulvarna må om de fick oss övriga också att outa så att de äntligen kan klämm åt den där förbannade väktaren?

Röst: Sidd
(Jag vet att den redan låg där men nu blev det ju tydligare hur ulvig Sidd är)

Ja, vad håller du på med, @LJSLarsson ?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
@Vimes a little help? En liten röat på sidd så att inte rundan avslutas plötsligt med detta otroligt korkade röstläget?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag har tittat mycket på Impetigo, och ser egentligen inget fel där. Men han visar inte fram hakan lika mycket som Genesis. Mycket är genomtänkt och klokt, men reserverat.
Jag kan inte bevisa det - än - men när jag läser Impetigo känns det lite som att läsa mig själv när jag spelar ulv. Klokt och kalkylerande, men texten har gått igenom en mental redaktör flera gånger innan den får komma ut och är därför inte lika full med energi som Genesis.
Förbered er med andra ord på att jag dammar av Robinson-Bubbas replik från första gången han röstades av ön anno 2000: ”Jag åkte ut för att jag var duktig!”

Jag vill också påpeka igen att samtliga (samtliga!) bybor utom undertecknad och xyas själv låg med sina röster på xyas vid deadline i ett läge där vi visste att vi behövde minst två röster på nån annan. Att byn (för det är hela byn som röstar, inte bara larsson och sidd, inbilla er ingenting annat bara för att ni inte aktivt flyttar er röst till mig) sen väljer att ta ut den ende som hade civilkurage i den situationen är ju för sorgligt.

Ni får inte ur mig mer än sån hör bitter vätska av att pressa. Jag har inget ulvigt att försäga mig om och jag tänker inte outa min roll eftersom det vore förödande för väktaren.

Om rundan hade haft en bestämd tidsgräns hade det varit en helt annan femma men som det är nu är detta uselt. Skämmes allihop!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hemma nu: Xyas är ju röd!
Det var ju tex jag som var först där och nöjd med det.
Men om nu du är säker på att Xyas var röd, varför röstade du inte på honom? Han har ju ingen orsak att tala sanning som ulv, särskilt inte med en så uppenbart reaktionär förmåga. "Oj, folk har börjat rösta på mig. Vilken slump - jag har en förmåga som gör att det är dåligt att rösta på mig."
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Men om nu du är säker på att Xyas var röd, varför röstade du inte på honom? Han har ju ingen orsak att tala sanning som ulv, särskilt inte med en så uppenbart reaktionär förmåga. "Oj, folk har börjat rösta på mig. Vilken slump - jag har en förmåga som gör att det är dåligt att rösta på mig."
Jag tycker som flertalet andra att Xyas förmåga liksom är en ulvförmåga som motverkar byns önskan MEN vi har ju inte rosat marknaden i röstningsförfarandet…så jag kan förståss ha tokfel.
Att hitta en massa på alla andra är inte lätt
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Förlåt för knaset, allihopa.

Som jag skrev tidigare ansåg jag egentligen att Xyas bluffar, och att då slänga en drev-röst på Impetigo är lite svårt att förstå. Jag talade inte osanning när jag sa att Impetigos spelstil påminner om min egen som ulv, och att han gjorde mig nervös, men jag har inte kunnat hitta något konkret som rödat honom.

Men Sidd – är det en spelare som det är svårt att få åsikter från så är det han. Mycket humor, frågor och glada tillrop, men han pekar sällan med hela handen och tycker något.

Men efter Xyas outat sin förmåga, och det framgått att Sidd var ett alternativ för att få ta smällen, skrev han faktiskt något … om än svagt:


Men jag tror som nån annan skrev att Xyas hittar på sin konstiga förmåga…alltså är desperat ulv som försöker dreva åt andra håll med nåt klurigt hittepå…

Och det här verkade skumt.

Om man som bybo tror att Xyas är röd, borde man inte rösta på honom även om man själv står i skottlinjen för hans påstådda förmåga? Istället slänger han en röst på måfå på Genesis av alla människor.

Påminner om en varulv som kanske gett upp, och vet att Xyas talar sanning?

Jag ville därför få lite reaktioner från Sidd för en gångs skull. Jag har en tie brekar-röst, och ett oförtjänt rykte av att vara bra bybo-spelare, så jag tänkte jag skulle ge honom en chans att rädda sig själv. Jag röstar på Impetigo med ett ganska lamt case (det är sant att han gör mig nervös, men det räcker inte för att rösta ut honom) och ser vad Sidd gör.

Visst, han röstar så fort han får chansen.

Inte jättekonstigt. Bybor får rösta vilt när de tror att de skall åka ut.

Men Sidd röstar ju på Impetigo för att Xyas håller på att åka ut? Inte för att han själv gör det?

Men okej, han kanske inte är sääääker på att Xyas är röd. Det var en ganska vag formulering i den tidigare posten. Men vad skriver Sidd när jag står med hans räddning i min hand?


Hemma nu: Xyas är ju röd!

Det var ju tex jag som var först där och nöjd med det.

Ett utropstecken? Och stolt proklamerande om att Sidd rent av var först?

Nä, en person som tyckt så borde ha röstat på Xyas oavsett.

Efter Sidd har satt ner foten är jag redo att ändra åsikt: jag tror Xyas talar sanning och Sidd är rädd ulv som vet detta.

Min röst på honom ligger kvar bra.
 
Top