Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Tredje rundan]

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Okej, jag är på. Impetigo har den graverande uppmaningen att folk på Bassetåget ska hoppa över till Hellzon.

Röst: Impetigo

Men fan så svårt det är! Jag är återigen sketaosäker.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Min genuina åsikt är att Xyas bluffar.
Det här känns spontant som en ulvåsikt. Liksom om jag inte bluffar är det ju skitlätt att verifera och ändå välja en annan bra kandidat att ta ut. Enda anledningen till att hävda att jag bluffar är ju för att utmåla det som att det inte är så viktigt vem andrahandsvalet är så ulvarna kan välja vem det blir, gärna med rejält utspridda röster (som du och Sidd gör nu???). Och om du tror jag bluffar, varför i hela friden röstar du inte på mig? Då måste jag ju vara ulv.

Röst: LJSLarsson
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
något scenario där förmågan kunde användas till byns vinning
Jo, det menar jag nog att det finns i slutet av spelet. Men din hållning var ju varit att det är en skräpförmåga?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Tycker vi försöker dreva lite mot Impetigo. Han har skrivit bra, men har skillsen att göra det som ulv.
Och vad är det här? Inget case alls mot en spelare som spelat soildt hela matchen, och efter potentiell deadline? Har vi tid med ett baraföratt-drev? Om ulvarna vet när rundan tar slut är det här ju skitsmart sätt att sprida ut rösterna på.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Klokt och kalkylerande, men texten har gått igenom en mental redaktör flera gånger innan den får komma ut och är därför inte lika full med energi som Genesis.
Detta är alltså caset jag har att bemöta? 😳

Jag ska natta barnen så får jag fundera ut nåt under tiden…

Tack för att du försvarar mig, @Xyas . Ditt stöd betyder mycket i denna svåra stund
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Det här känns spontant som en ulvåsikt. Liksom om jag inte bluffar är det ju skitlätt att verifera och ändå välja en annan bra kandidat att ta ut. Enda anledningen till att hävda att jag bluffar är ju för att utmåla det som att det inte är så viktigt vem andrahandsvalet är så ulvarna kan välja vem det blir, gärna med rejält utspridda röster (som du och Sidd gör nu???). Och om du tror jag bluffar, varför i hela friden röstar du inte på mig? Då måste jag ju vara ulv.

Röst: LJSLarsson
Om Larsson är ulv är antingen jag det också, eller så har ulvarna något sätt att störa min förmåga.

Sen, ett annat alternativ till varför man hävdar att du bluffar är för att man tror det. Din förmåga är ju, likt miller-rollen, helt sejf att claima som ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
(Det sagt tycker jag inte alls Impetigo har spelat ulvigt, och tycker Larssons anledningar är svaga. Om något ser Impetigos röstning i R1 lite problematisk ut. Men då tycker jag som sagt Genesis röstning ser värre ut.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag är rätt nöjd med Xyas om nummer 1 och Sidd som nummer 2 för övrigt.

Sidd kan outa om han inte redan gjort det.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Nä, fan, jag läser igenom Impetigos spel i R1 och R2 och jag ser inte vad Larsson ser.

Röst: Xyas
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag tycker inte att Impetigos spel känns planerat och genomtänkt. Ska kolla lite hur han skrev i båtspelet, där han ju var DTF. Kanske kan ge något att jämföra med. Men just nu vågar jag inte ligga med rösten där, med tanke på att det kan ta slut när som helst.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Efter att ha kikat på Impetigos spel på båten tycker jag att han är lite mer hands on som skummis. Han var ute efter besättningen, och skrev en plan där alla skulle outa unika roller som inte kan dubbleras. Smart move! Han kokade ihop en sanslös historia om att han var hemlig agent, och gjorde en del missar i sina lögner (som att han hade siat och mördat samma person samma drag). Jag tycker inte att jag sett något sådant beteende den här rundan.

Inte så att jag håller honom som tokgrön, och som sagt, hans uppmaning att få folk att lämna Bassetåget graverar. Men Sidd har det där med Empis förmåga emot sig, och Khan har sin tystnad i R2.

Äh, jag vet verkligen inte. Känner mig helt lost. Jag vill ta ställning på något sätt. Xyas och Sidd är nog inte ulvar tillsammans, med tanke på att Xyas röstat på honom hela denna runda.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Om Xyas är ulv har jag svårt att se vem hans ulvkompis är.
Kan nog vara Impetigo ändå, med tanke på den starka reaktionen. Inte troligt att det är Xyas+Sidd, till exempel. Eller Xyas+Martin3. Xyas+Khan eller Xyas+Impetigo är möjligheter. Sedan är det ju också möjligt att Xyas är bybo, och då kan Sidd, men antagligen inte Martin3, vara ulv. I så fall Sidd+Khan eller Sidd+Impetigo.

Så, jag tror inte på ulvkombinationer som inte har vare sig Khan eller Impetigo i sig. En av dessa borde rimligen vara ulv, antingen tillsammans med Sidd eller tillsammans med Xyas. Eller tillsamman med varandra. Däremot tror jag att det är möjligt (men kanske inte troligt) att både Sidd och Xyas är bybor.

Xyas är fortfarande högst på min lista, men måste jag välja en nummer två så är det nog Impetigo eller Khan. Frågan är bara vem av de två. Larsson tror på Impetigo, Martin tror på Khan. Jag ska gå och lägga mig och måste sätta min röst nu. Fan.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Så, jag tror inte på ulvkombinationer som inte har vare sig Khan eller Impetigo i sig. En av dessa borde rimligen vara ulv, antingen tillsammans med Sidd eller tillsammans med Xyas. Eller tillsamman med varandra. Däremot tror jag att det är möjligt (men kanske inte troligt) att både Sidd och Xyas är bybor.
Jag tror att det finns en eller två ulvar bland xyas, sidd och khan, analyserar man nattfasen r1 så ser man graverande omständigheter kring dessa herrar.

Om både xyas och sidd skulle visa sig gröna står khan på tur och sen martin3. Sen återstår bara genesis som möjlig ulv, men det ser jag som sagt som mycket osannolikt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Kan nog vara Impetigo ändå, med tanke på den starka reaktionen.
När jag tackade xyas för hans stöd var jag alltså sarkastisk eftersom det kändes så otroligt rödande att xyas direkt hoppade in på min sida. Jag läste det som xyas försök att rädda sin ulvkompis sidd i händelsd av sin egen snara död.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Äh, fan, kör på Xyas+Sidd, då, det kommer att ge oss info. Om Sidd åker och är ulv så grönar ju det Xyas. Åker han och är grön ser det värre ut för Xyas. Och vi kan analysera lite röstmönster. Men se till att Xyas är på första parkett! Jag behåller min röst där, eftersom jag inte kan ändra den efter att jag gått och lagt mig och det viktigaste för mig är att Xyas ligger först. Jag är okej med Sidd, även om jag tror mer på Khan eller Impetigo.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Okey om nu Xyas skulle vara by så vill jag ju inte åka så.
Här håller jag med: om en annan scumkandidat så vad tycker ni andra Genesis?
Vi behöver fler kandidater:

Röst: Genesis
Röstar du bara för att rädda ditt eget skinn? Då kan du likaväl rösta på Impetigo tillsammans med mig? Genesis är ju grönesis. ;-)
 
Top