Varulv [REVOLOUPTION] - R1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Om det är så att ulv-Anthrox outar sitt namn blir jag grymt besviken på hans ulvskillz. Besviken och förtretad! Vafan, visa lite nivå! 😤

Och då skulle hela konkarongen med Bio också vara ulvigt spel?

De är ulvar ihop?

Känns magstarkt, men jag ska läsa om tråden.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Jag flyttar min röst nu till någon som är väldigt inaktiv:

@Octagonal

Du är ju erkänt skicklig ulv! Resonera lite om hur du som ulv skulle ta dig an detta parti!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,421
Om du är ulv är det ju extremt långsökt att jag skulle vara ulv med ”Robespierre” på min namnlista. Därmed har ulvarna mig som bybo.

Om du inte är ulv vet ulvarna att du är bybo eftersom ”Robespierre” inte står på deras namnlista. Då har de dig som bybo.

Ergo: Ulvarna har mig eller dig som helgrön nattmordskandidat (eller båda).
Jag är på visfestivalen så hänger inte med superakkurat här, men jag fattar inte alls hur du menar? Vadå din namnlista?

Och som nämnts hos andra; eftersom vi nu har koll på vem nattmördaren är tycker jag vi avvaktar med mord och utröstning, så vi får en gratis siare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Om du inte är ulv vet ulvarna att du är bybo eftersom ”Robespierre” inte står på deras namnlista. Då har de dig som bybo.
Vet du Impetigo att Robespierre inte står på ulvarnas namnlista? Hur då?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Och som nämnts hos andra; eftersom vi nu har koll på vem nattmördaren är tycker jag vi avvaktar med mord och utröstning, så vi får en gratis siare.
Hur ser ni på att de andra som har förmågor outar?

Vi saknar flera förmågor.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vadå din namnlista?
Vet du Impetigo att Robespierre inte står på ulvarnas namnlista? Hur då?
Vi tänker oss att ulvarna har en namnlista, dvs en lista med namn på ulvar. Det har ju framkommit i Vimes inlägg.

A) Om Anthrox inte är ulv heter han Robespierre. Robespierre står i så fall inte på ulvarnas namnlista iom att Anthrox i detta exempel inte är ulv.

B) Om Anthrox är ulv heter han antagligen Robespierre och hans namn står då på ulvarnas namnlista.

C) Om Anthrox är ulv och heter något annat förstår jag inte vilken vinst han har av att ljuga om sitt namn. Så jag tror att alternativ A eller B är sant.

Och för att förtydliga ytterligare: Det är otroligt långsökt att jag som ulv drevar så hårt mot Anthrox som ulv, så antingen vet ulvarna att Anthrox är bybo och har ingen färg på mig, alternativt vet ulvarna att Anthrox är ulv och att jag är bybo. De har hur som helst minst ett grönt namn som se kan rikta nattmord mot.

I nuläget lutar det ju åt att ”vänta och se” blir melodin, detta innebär då att ingen röstas ut och ingen blir nattmördad. Om någon ändå blir nattmördad mot byns vilja hänger vi Basse nästa runda. Men det är mycket troligare att en ulv hade tigit om nattmordet och nattmördat någon på deras grönlista, detta grönar Basse väldigt starkt och antyder å det starkaste att vi inte kommer se något nattmord.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hur ser ni på att de andra som har förmågor outar?

Vi saknar flera förmågor.
De två siarna bör definitivt outa, det finns ingen vinst för byn att de håller tyst iom att den enda som kan nattmörda är Basse och han kan inte göra det ostraffat.

Det är värdefullt för byn att veta att siarna inte går ulvärenden och det är alltid värt, i mitt tycke, för väktaren att blockera namnsiaren iom att denne är farlig som ulv men värdelös som bybo (om man inte tycker att detta är sant bör man argumentera för massoutning av namn, alltså om man tror att namnen i sig ger facit till vilka som är revolutionärer ich kontrarevolutionärer. Ingen argumenterar dock för det).

Väktaren är inte lika tydligt bra att outa men det skadar inte att väktaren outar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,421
Oki, jag är siaren.
Har för tillfället span på BB7, för att vara 100 % säker på att hans fluffgrej inte är något ulvigt men kan byta om byn vill att jag ska spana på någon annan.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,597
Jag ser gärna att du siar mig @Anthrox - om inte annat för att ex @Impetigo håller mig som bland de rödaste på banan.
Jag har inga förmågor, men det verkar ju inte så konstigt då Basse fått typ alla......
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,421
Kanske är dumt att säga vem jag siar kom jag på nu. Om en ulv är väktaren kan hen hindra att jag siar.
Ska jag byta till något hemligt?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,421
Korkad är jag, det spelar ju ingen roll. En ulv som väktare kan ju hindra att jag siar från första början.

Move along, nothing to see here.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
detta grönar Basse väldigt starkt och antyder å det starkaste att vi inte kommer se något nattmord
Jag kommer bara använda förmågan om jag säkert vet att den drabbar en ulv. Ni kan vara lugna. Och vi lär inte få nåt mer ut av rundan väl? Jag tycker att vi räknar med att inget nattmord kommer ske.

Vem har väktar/rollblockerarförmågan?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,463
Sorry dålig aktivitet av mig idag men rundan är ju lång. Återkommer ikväll så ni vet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Just det:

Röst: @Octagonal
DU är alltså inställd på att rösta ut någon även om det sannolikt är till byns nackdel och att det inte kommer att finnas röstmönster att analysera i efterhand pga ulvarna känner inte till varandra? varför så hetsig på att ta ut folk?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
DU är alltså inställd på att rösta ut någon även om det sannolikt är till byns nackdel och att det inte kommer att finnas röstmönster att analysera i efterhand pga ulvarna känner inte till varandra? varför så hetsig på att ta ut folk?
Bra tema att ta upp!

Nej, jag förstår också att det är riskabelt att en bybo riskeras att röstas ut. Jag är inte hetsig på att ta ut folk, däremot är jag hetsig på att vi visar var våra sympatier ligger.

Det är en avsevärd skillnad!

Att bara passivt lita till förmågorna är suboptimalt för byn. Nu tex: vad vet vi om vad du tycker om Octagonals spel?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Sedan är jag ganska bekymrad över hur ulvarna kan snajpa ut en grön bybo genom att 21.55 lägga röster. Om resten av byn tror att det bästa är att lägga ned sina röster lär det bli alldeles för lätt för en eller två ulvar att få in en avgörande röst.

Jag tycker faktist att vi ska rösta som om vi spelade ett vanligt parti.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Sedan är jag ganska bekymrad över hur ulvarna kan snajpa ut en grön bybo genom att 21.55 lägga röster. Om resten av byn tror att det bästa är att lägga ned sina röster lär det bli alldeles för lätt för en eller två ulvar att få in en avgörande röst.

Jag tycker faktist att vi ska rösta som om vi spelade ett vanligt parti.
Det skulle vara fantastiskt om de snajpar! Då har de ju visat hela handen!

Mtp att det är 3-5 så har vi inte råd att missa, så jag tror tyvärr inte att vi kan spela standardspel.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
En miss + en snajp = 3-3, då är det verkligen tärningsrull även om vi listat ut alla ulvar vilket nog är svårt.
 
Top