Nekromanti Rekylfria vapen

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Hmmm.. såg för en stund sedan att någon skrivit ett inlägg och förklarat i detsamma att han ansåg färdigheten 'rekylfria vapen' vara oanvänbar.

Jag anser att färdigheten är väldigt användbar och har vid flertalet gånger själv använt den vid exempelvis överfall på fordonskolonner, byggnader osv.

Problemet är ju att det inte medföljer några exempel på rekylfria vapen i Neotech och det gjorde mig aningen besviken ibörjan. Dock var jag inte handfallen utan överförde några rekylfria vapen från dagens verklighet till spelet. Kommer antagligen att släppa denna tilläggsmodul till Neotech via scenariobanken vid ett senare tillfälle... Håller just nu på att korrigera olika skadevärden osv..

Själva färdigheten är det dock inget fel på, tvärtom.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
BOOM =)

Slå ett slag, kolla hur bra det går.
Går det väldigt bra, låt saker och ting gå BOOM och mycket sådant.
Går det bara bra, låt saker gå BOOM men med sämre precision, det som ska BOOMas kanske behöver en till sån där BOOMare för att bli trasig.
Går det dåligt så missas det man ska skjuta på och det BOOMaren BOOMar någonting helt annat.

Skämt åsido.
Rekylfria vapen är väl så ovanliga så man kanske kan improvisera när dom används ?
Annars finns det något Neotech (1) äventyr som har lite raketer och militära fordon listade har jag för mig.

/Naug
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

NT = No Text (Ingen text)
 
Joined
29 Jul 2002
Messages
78
Location
Sandviken
Re: Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

vem vill köpa ettan när man har tvåan de e lite taskit att dom bara har det i N1 :gremmad: men men jag har också gort lite egna skit grejer som exploderar som helvete :gremgrin:
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

:gremconfused: Precis, inte köper jag grundboken till n1, då jag har tillgång till 2an.. Dessutom är det inte särskilt svårt att konvertera raketgevär till Neotech, med den mycket kompetenta regelsamling som spelet faktiskt innehåller.

Det enda jag egentligen måste skapa egna, alternativa regler till är RSV till pansarvärnsvapen, men det kommer... Annars finns ju redan penetreringstabeller, sprängradier osv... fint:)
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

N1 innehåller en hel del intressant som inte finns med i N2. Främst beskrivningar av världen, tv kanaler, historia, vapen, fordon, ett SL kapitel samt en del trevliga tabeller. Detta till ett pris av 99 kr
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

Var finns den å köpa? Bredvid N2 i hyllan eller måsta man beställa den? Vad kostar frakt? Vad? vad? vaaaad!? :gremgrin:

Ska nog köpa den..99 spänn...Mohahahahaaaaa

(för övrigt är jag tillbaka nu, tog mig en liten paus från forumet i 1 månad...men nu blir det andra brända bullar i ugnen och tangentbordet kommer än en gång att glöda!)

Tack för mig...och Gott Nytt År på Er
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Re: Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

På neogames hemsida. 99 + frakt och frakten har jag för mig liggar på 59 lr 69 spänn. Du kan ju alltid passa på att köpa lite annat stuffs :gremwink:
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

Hmm, 99 spänn låter ju schysst..har hört att det också är mer om cyberrymden där, är det sant?
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
cyberrymden

ja, det står lite om cyberrymden... men det är inte så där jätte mycket, det finns ett stort kapitel men det är mest regler och beskrivningar som är förlegade men dom är ändå ganska tuffa... men köp neotech1! det är värt 99.- hur som helst...
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Re: Det finns även beskrivet i N1 grundboken[NT]

Dessutom finns det ett väldigt trevligt avsnitt där man kan slå fram hur RPn ser ut..blåhårig med potatisnäsa, ajdå försök igen.
Men värd 99kr är den ju.
 
Top