Nekromanti rekommendera en bra setting.

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Yo. Nu när DoD är nedlagt saknar jag en bra setting att rollspela i. Kanske någon kan rekommendera en bra kampanjvärld. Regelsystem är skitsamma då jag alltid kör min egen version av BRP.
Ett stort plus är om det finns någon stor äventyrskampanj att köpa till direkt.
Fantasy är ju favoriten men allt som är bra uppskattas.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Pathfinders värld med tillhörande "kingmaker" kanske?
Annars kan jag inte promotea eberron nog. Men så är jag en fanboi också.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Dieselpunkig postapokalyps med zombies och dinosaurier är något jag alltid velat spela. RP åker runt på ett rostigt skepp eller en stor pansarbil, ständigt i jakt på ammunition, bränsle och något som liknar civilisation och måste undvika psykopater och slavjägare...
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Yeah, säg till när du hittar nån som vill leda det där hopkoket.

För satan, I WANT IN!
Kåtslagsframkallande coolt imho.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,468
Location
Helsingborg
Laowai said:
Yeah, säg till när du hittar nån som vill leda det där hopkoket.

För satan, I WANT IN!
Kåtslagsframkallande coolt imho.
Hollow Earth Expedition? Förvisso mer pulp än postapokalyps.

/Han som skulle vilja ha mer tid för att spela det spelet eller pulp i allmänhet
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag skulle säga Artesia, men det spelet har inga färdiga äventyr.

Kanske Warhammer Fantasy Roleplay med deras Old World. Till utgåvorna 3.0 kryllar det av äventyr och till den senaste versionen (4.0) skriver dom massa nya kampanjer om jag har förstått det hela rätt.

Sen gillar jag Dragon Age värld, Thedas. Där tror jag att du kanske till och med gillar reglerna till spelet om du brukar modda BRP.

Kanske?

/Andy
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Saga har en rätt trevlig värld. Den finns sammanfattad här. Lågmäld medeltida fantasy. Jag tycker det är lite lite konflikter i världen, men gillar man Trudvang så funkar Albino också.

Mutant City Blues har en mycket trevlig setting, men den är iochförsedd byggd mycket nära spelets regelsystem.

All Flesh Must Be Eaten är jättetrevligt att ha i hyllan om man behöver hjälp med zombies.

Sen förstår jag inte varför man måste sluta spela i Trudvang bara för att DoD är nerlagd. Böckerna, online-tjänsten (väl?) och fansen är ju kvar.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Varför har ingen föreslagit Eons värld Mundana än? Det är en fantastisk setting, as standard fantasy goes, med enorm bredd, komplexa kulturer och mycket intressanta tappningar på orcher och alver, och hela Eon kommer dessutom i ny, fräsch och slimmad tappning om ett halvår eller så.

Vill man ha nåt mer keff är Tékumel väldigt gediget.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,468
Location
Helsingborg
Laowai said:
Sålänge det finns nazis så är jag game :gremsmile:

/ Det är inte pulp utan nazis!
Klart det finns nazi. Vad ska annars vara skurkar? :gremsmile:

/Han som gillade enkelheten i systemet
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,468
Location
Helsingborg
Ymir said:
Varför har ingen föreslagit Eons värld Mundana än? Det är en fantastisk setting, as standard fantasy goes, med enorm bredd, komplexa kulturer och mycket intressanta tappningar på orcher och alver, och hela Eon kommer dessutom i ny, fräsch och slimmad tappning om ett halvår eller så.
/Han antar att folk inte har föreslagit världen för att den är tråkig
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Dark Sun är en fet setting, allt bra äventyrsmaterial tillhör tyvärr kategorin second hand- eller fulanskaffningskategorin. Dragon's Crown är en grym kampanjbox som jag varmt rekommenderar.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skulle också säga The old world. Sen rekommenderar jag Thieves World som Green Ronin släppte en del böcker till (3.5). Jävligt coolt. Och Freeport.
 
Top