Nekromanti Regelmissar for the lolz

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
CapnZapp;n235355 said:
Så himla modernt!
Att ha den som at-will är 2008… det var fem år sen den slutade vara det?
 

Yrvi

Veteran
Joined
27 Jan 2010
Messages
54
Dazumal;n235169 said:
Precis så gjorde vi också. Jag hade världens sämsta långbåge och fick INTE köpa en ny! :(

När Expert kom missuppfattade vi reglerna för vad färdigheterna kostade (hatar fortfarande jävla DoD Expert), så de var mycket dyrare än de skulle vara. Våra rollpersoner var fullständigt patetiska tills vi löste det där.
Och då "löste" vi det så att man inte behövde multiplicera kostnaden med varje FV-steg man ville öka under RP-skapandet. Så det kostade lika mycket att ha FV 1 som 10. Sen lika mycket att ha 14 som 11, tex, eller var gränserna nu ligger. :emb:
 

Yrvi

Veteran
Joined
27 Jan 2010
Messages
54
Dazumal;n235169 said:
Precis så gjorde vi också. Jag hade världens sämsta långbåge och fick INTE köpa en ny! :(

När Expert kom missuppfattade vi reglerna för vad färdigheterna kostade (hatar fortfarande jävla DoD Expert), så de var mycket dyrare än de skulle vara. Våra rollpersoner var fullständigt patetiska tills vi löste det där.
Och då "löste" vi det så att man inte behövde multiplicera kostnaden med varje FV-steg man ville öka under RP-skapandet. Så det kostade lika mycket att ha FV 1 som 10. Sen lika mycket att ha 14 som 11, tex, eller var gränserna nu ligger. :emb:
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Paal;n235243 said:
Jag var tvungen att kolla upp om jag mindes fel. Det gjorde jag nog delvis. Regeltexten i grundreglerna nämner inga restriktioner för hyperaktivatorn. Men den gör det för robotversionen. Och i reglerna till Mutant Rymd är restriktioner tillagda även till cybernetiken. Se bilder nedan. Så tekniskt sätt spelade vi inte fel! Den blev bara nerfad i RYMD. Även om det kan ha varit ett korrfel i grundreglerna? Kan det ha kommit någon errata i Sinkadus? Jag minns erratan om yrkenas utrustningspaket.
Nu fick du mig att vilja kolla upp vad det står i mitt original-Mutant 2089 hemma. Jag minns nämligen den där "kollapsbegränsningen" rätt tydligt från mina tonår.

EDIT:
Nix! Mitt minne hade fel. Min originalutgåva av Mutant har mycket riktigt ingen begränsning på hyperaktivatorn, och nämner inte ens att den måste aktiveras. Den är bara på. Jämt. Jösses!
 
Top