Antar att man även skippa allt vad rekyl heter i så fall. Känns onödigt och krångligt att behöva tänka på rekyl under automatisk eld, och jag tror snarare att jag hade nöjt mig med att plussa på lite extra difficulty om skytten väljer att skjuta mycket.
När det gäller själva formulan har jag tyvärr inga förslag på hur den skall förbättras, men jag ifrågasätter om det verkligen är viktigt hur många skott som träffar målet? Nu har jag aldrig varit SL själv, men jag får en känsla av att detta segar ner spelet rejält då jag uppfattat det som att man antas slå individuell skada för varje träffat skott. Det går an om det är 3 skott det gäller, men inte alls lika kul när man börjar snacka 5-7 st. Eller har jag helt fel?
Nä, jag skulle hellre göra det svårare att träffa med automateld, men ha en högre skada som symboliserar att man faktiskt blir träffad av flera skott. Kanske inte lika realistiskt, men väldigt mycket smidigare.
Edit: Nu när jag tänker efter måste jag erkänna att jag faktiskt tycker att hela denna delen av reglerna är alldeles för trasslig för att vara kul. Det är inte lätt att höfta hela tiden heller, speciellt inte när spelare ofta vill veta exakt hur det gick för dem. Skulle verkligen uppskatta om någon med lite mer erfarenhet när det kommer till regelknåpande skulle kunna ta fram ett fungerande substitut.