Nekromanti Regelförtydligande

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Hämtat från Lunds kommun, bara för att ta ett exempel. Min erfarenhet från de arbetsplatser som jag arbetet på är att denna beskriving av vad kränkning är för något används.</div></div>
Fruktansvärt. Patetiskt. Vanvettigt.


Nog för att jag redan vet att det här landet är i praktiken obeboeligt; det vore ju ändå trevligt om det inte insisterade på att förevisa en ny osund dårskap varannan dag.




/Feliath — this shit will choke you all to death in the end
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Ram said:
Whoa! Det enda som är sämre än att offret sätter reglerna är när förrövaren gör det. Nej tack.
Alltså; det rimliga är ju att en hyfsat opartisk tredje part gör det.

Sedan är det var och ens rätt att känna sig kränkt; frågan är om varje instans av att någon känner sig kränkt med nödvändighet föregås av att någon gör något fel.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
krank said:
Sedan är det var och ens rätt att känna sig kränkt; frågan är om varje instans av att någon känner sig kränkt med nödvändighet föregås av att någon gör något fel.
Sant. Rätten att kränka är alltid viktigare än rätten att inte bli kränkt.

Eller så som Frans G Benktsson ungefär lär ha uttryckt det: "Snart kan man inte ens säga knappnål innan någon enögd fan tar illa vid sig".

/Anders
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,683
Location
Värnhem, Malmö
Organ said:
Eller så som Frans G Benktsson ungefär lär ha uttryckt det: "Snart kan man inte ens säga knappnål innan någon enögd fan tar illa vid sig".
Var det inte Piraten respektive synål? Knappnålar har ju inget öga alls.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Bobby Magikern said:
Organ said:
Eller så som Frans G Benktsson ungefär lär ha uttryckt det: "Snart kan man inte ens säga knappnål innan någon enögd fan tar illa vid sig".
Var det inte Piraten respektive synål? Knappnålar har ju inget öga alls.
Rätt på båda punkter. Jag åberopar tillfällig sinnesförvirring.

/Anders
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
"Lägg upp dem [tiraderna] i artikelsystemet vetja.

Då blir de Bearnies ansvar, och han kanske inte är lika militant vänlighetsförespråkare som jag."


Recensioner av gamla rollspelsprodukter är mycket välkomna, men jag vet inte om jag helst skulle kvalificera Bobbys text som en sådan. Vi har i så fall en kategori för gästskribenter, där det finns mer utrymme att ta ut svängarna med polemiken och invektiven likt Bobby gör. Forumsreglerna gäller för inskickat material också, men det är, likt Dante påpekar, jag och mina innehållsmedarbetare som står för bedömningen i dessa fall.

Nu har Bobby redan valt en annan lösning, så ovanstående är för future notice.
 
Top