Nekromanti [Recension] Warhammer FRP 4th edition

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,236
Staffan;n310665 said:
Där ser man. Ska lära mig att besserwissra på spel jag bara spelat en gång.
Cubicle7 har nyligen publicerat ett inlägg som klargjorde precis detta, om nu någon fortfarande var tveksam.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,236
Lite trådnekromanti...

Så jag fyndade en Warhammer-bok på loppis och läsningen gjorde mig mer sugen på att återvända till spelet än vad den nya regelboken i sig gjorde. Tänkte att det kunde vara ett sommarprojekt att hitta något bra för en framtida lucka i spelschemat.

I alla fall jag har läst någonstans att det ska finnas en bra snabbguide där ute på Internet till systemet (fan made)? Någon som har koll på vad jag tänker på?

Annars ser det lite tunt ut med äventyr än så länge. Cubicle7 har släppt några gratisgrejer som ärligt talat verkar sådär. Är det någon som har koll på något annat bra eller kanske satt ihop något själv och vill dela med sig? (Jag kan givetvis leta fram ett gammalt äventyr men det vore kul med ett anpassat till 4an.)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,172
Jag köpte startboxen häromdagen. Den innehåller några äventyr. Annars tror jag att "Rough Nights & Hard Days" kommer snart.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Bifur;n329565 said:
Lite trådnekromanti...
I alla fall jag har läst någonstans att det ska finnas en bra snabbguide där ute på Internet till systemet (fan made)? Någon som har koll på vad jag tänker på?
Det här är en GM-skärm någon gjort själv, som jag tycker funkar ypperligt som regelsammanfattning.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,236
Rangertheman;n329567 said:
Jag köpte startboxen häromdagen. Den innehåller några äventyr. Annars tror jag att "Rough Nights & Hard Days" kommer snart.
Ja, nu har jag den tjocka bokvarianten så jag drar mig för att köpa boxen också. Vad heter äventyren i den?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,236
Rymdhamster;n329568 said:
Det här är en GM-skärm någon gjort själv, som jag tycker funkar ypperligt som regelsammanfattning.
Just det, det bör vara den jag läste om. Hm dålig google-fu, Gitzmans borde jag ha koll på kan jag tycka..
 

Per

Veteran
Joined
19 Apr 2015
Messages
74
Kan verkligen rekommendera startboxen. Innehåller en tjock och välskriven guide över Ubersreik samt en kortare äventyrsbok på ca 30-40 sidor. Dessutom några kartor (riktigt snygga) i A4-format över staden, dess omgivningar samt annat smått och gott.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Bifur;n329577 said:
Just det, det bör vara den jag läste om. Hm dålig google-fu, Gitzmans borde jag ha koll på kan jag tycka..
Om det var facebook-tråden angående att advantange kan vara krångligt så är det den ;)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,236
Rymdhamster;n329589 said:
Om det var facebook-tråden angående att advantange kan vara krångligt så är det den ;)
Så var det, den Rangertheman startade. Borde väl frågat där men hänger inte så mycket på FB. Ja kanske jag ska jag kosta på mig startboxen också... men det får nog komma lite närmare i tid till faktiskt spel först.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,172
Bifur;n329592 said:
Så var det, den Rangertheman startade. Borde väl frågat där men hänger inte så mycket på FB. Ja kanske jag ska jag kosta på mig startboxen också... men det får nog komma lite närmare i tid till faktiskt spel först.
Du får komma hit och fika och titta i min box =)
 
Top