Nekromanti Raun

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Sabrier...

...kan antingen vara en form av fartyg, finns tvåmastad eller tremastad, eller referera till folket i landet Consaber. (Som består av folkslagen conrier, perenner och tokon.)

Mvh / Phelan
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Barbarer & löst folk.
Det där är faktiskt en mycket bättre titel än Barbarer & Människofolk (som antyder att barbarer inte är är människofolk...).

/Joel - nästan helt helt gravallvarlig
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Problemet är iochförsig att det är barbarerna (nomaderna egentligen) som är det lösa folket, de bofasta är fasta, så att säga... Lös och fast folk vore helt enkelt bättre.

Men... Kommersialismen besegrar logiken.
 

Sasaki

Veteran
Joined
5 Apr 2004
Messages
3
Location
Södermanland
Barbarer&Människofolk är ju ännu inte släppt, men rauner är i stort sett som mongoler. Om du skulle vilja använda dem innan modulen släpps.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Barbarer och övriga människofolk, kanske?"

The point is that barbarer inte nödvändigtvis behöver vara människor alls. Exempelvis borde henéa kvalificera sig som barbarer.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Barbarer är visst människor dom e bara lite annorlunda! bara för att jag är ful och beter mig som en stenålders människa "homosapiens" så är jag fortfarande människa.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Raunländska och rarûn

De talar östrauniska och västrauniska, med rarûn som i stort sett utdött fornspråk. I mitt Mundana är deras skriftspråk fortfarande rarûn, som ser ut och fungerar ungefär som tibetanska.

- Ymir, lingofil?
 
Top