Nekromanti Raun

Sabrier...

...kan antingen vara en form av fartyg, finns tvåmastad eller tremastad, eller referera till folket i landet Consaber. (Som består av folkslagen conrier, perenner och tokon.)

Mvh / Phelan

Barbarer & löst folk.

Det där är faktiskt en mycket bättre titel än Barbarer & Människofolk (som antyder att barbarer inte är är människofolk...).

/Joel - nästan helt helt gravallvarlig

Problemet är iochförsig att det är barbarerna (nomaderna egentligen) som är det lösa folket, de bofasta är fasta, så att säga... Lös och fast folk vore helt enkelt bättre.

Men... Kommersialismen besegrar logiken.

Barbarer&Människofolk är ju ännu inte släppt, men rauner är i stort sett som mongoler. Om du skulle vilja använda dem innan modulen släpps.

"Barbarer och övriga människofolk, kanske?"

The point is that barbarer inte nödvändigtvis behöver vara människor alls. Exempelvis borde henéa kvalificera sig som barbarer.

Barbarer är visst människor dom e bara lite annorlunda! bara för att jag är ful och beter mig som en stenålders människa "homosapiens" så är jag fortfarande människa.

Raunländska och rarûn

De talar östrauniska och västrauniska, med rarûn som i stort sett utdött fornspråk. I mitt Mundana är deras skriftspråk fortfarande rarûn, som ser ut och fungerar ungefär som tibetanska.

- Ymir, lingofil?

Back