Grisodlar'n;n321265 said:En kentaur måste vara rätt kass på att smyga över stengolv också.![]()
Aktualiserades aldrig när jag spelade, men absolut. Kanske kan man ha ljuddämpande mockasiner på hovarna?
Grisodlar'n;n321265 said:En kentaur måste vara rätt kass på att smyga över stengolv också.![]()
Grisodlar'n;n321285 said:Vem var det som kom på onaquin? Jag har alltid älskat den varelsen, men har faktiskt inte använt den i annat än ett egenskrivet äventyr, löst baserat på Spindelkonungens pyramid, fast där trappstegspyramiden är djupt i Samkarnas djungler. Jag tänkte att allt skulle bli som en blandning av Spindelkonungens pyramid och Aguirre - Guds Vrede. Mycket galenskap och girighet, vrålapor, jättelika minörspindlar, skyttegravsfot/sumpfot, mygg och andra grisodlarsaker.
Henke;n321286 said:Är det inte två Onaquin som vaktar röda ögat i Oraklets Fyra Ögon?
Grisodlar'n;n321285 said:Vem var det som kom på onaquin?
Skarpskytten;n321295 said:De kom mig veterligen till Sverige i Chock-äventyret Skymningens by (1985). Sedan blev den ett fantasyu-monster i Monsterboken samma år. Finns en gammal diskussion här, där en viss grisodlare för övrigt deltar: http://www.erebaltor.se/forum/viewtopic.php?t=753.
Mekanurg;n321218 said:Jag lade in svanmö som SLP i Marsklandet.
Säling är hämtad ur skotsk folktro, svanmö från baletten Svansjön, örnman från en nordamerikansk ursprungsstams legender, hajman från Polynesien, hjortid minns jag inte.
Leon;n321312 said:Apropos Anders/Mekanurgs skapelsers - någon som spelat Karkion?
Leon;n321338 said:Hur ställer ni er till att spela svartfolk? Och? Svartalf? Rese?
Skarpskytten;n321280 said:Vi var rätt konservativa och det blev mest människor, alver och dvärgar med någon udda halvling eller anka. En av mina kompisar var helt besatt av karkioner och körde en sådan gubbe ett bra tag, mer exotiskt än så blev det nog aldrig. Så här i efterhand kan jag nog tycka att karkionen var en av de mest intressanta humanioder som Äventrysspel skapade.
Leon;n321338 said:Hur ställer ni er till att spela svartfolk? Och? Svartalf? Rese?
Leon;n321381 said:När jag började spela var Minotaur-riddare en grej![]()