Nekromanti Rapporten till FS om debatten om Sverox

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Om att de svarat "vafandårå" om jävsituationen tror jag inte.

De bekräftade situationen, samtidigt som de konsekvent viftade bort kritiken mot den (inklusive utsagan att det förekommit jävdiskussioner ute i förbundet) som "konspirationsteorier". Det är ett väldigt definitivt vafandårå.

En sak som någon kanske missat är att detta är en IDEELL verksamhet och inte någon statlig myndighet (eller vad du referarar till). Eftersom de inte får någon lön för mödan är det av stor vikt att de har kul,

En kul verksamhet som, liksom i statliga myndigheter, bekostas av Sveriges skattebetalare - såna som du och jag och de andra här på forumet.

Dessutom är det inte obetald verksamhet att göra Sverox; samtliga anbuds budgetar inkluderade redaktionsarvoden. Novembers ligger på 24.000/nr för två pers att dela på (mindre pengar än i Almström/Lanttos anbud, också för två, mer än i Gillbringarnas för fem) plus att de förde in resor under produktions- istf redaktionskostnader.

--
Åke
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Detta är en allvarlig anklagelse och jag ber dig att låta någon av dessa personerna uttala sig.

Nej för tusan, dra inte hit mer Sveroktokar, det ledde ju till en synnerligen infekterad och exploderad tråd sist.

Fast om det inte är sant så tycker jag att man ska hålla sådanna spekulationer för sig själv!

Hur ska saker komma fram i ljuset och avslöjas om man inte pratar om sina spekulationer?

Jävdiskussionen har vi redan haft ett varv, så vi kanske ska hålla oss ifrån den nu?

Ja, det kan vi. Kan ju bara påpeka att den juridiska gränsen för jäv verkar rätt fånig, vi försatte vår sekreterare i jäv (officiellt i ett protokoll, ja) när vi skulle besluta om vem vi skulle anställa - eftersom det var just han.

Detta känner jag inte till och verkar rätt löjligt om det så skulle ha skett.

Tja, det var om jag inte minns fel någon som konstaterade att någon i FS och Magnus Alm var med i samma förening trots att de förnekade det, och så kom det fram en hyfsat fräsch bild på de båda i samma föreningströjor, och mycket riktigt hade de varit medlemmar i den föreningen tillsammans ganska länge.

Jag har själv varit distriktsordförande i flera år och vet hur lite distriktens handlande är förankrat i föreningarna

Det beror ju lite på hur man ser det. Visst, vi pysslar med saker som föreningarna har lite med att göra (delar ut bidrag och sånt) men vi får många förslag från föreningarna på förändringar, och eftersom distriktsstyrelsen ska representera föreningarnas medlemsdemografi och så vidare så är ju allt förankrat i föreningarna.

Vad distrikten gör säger lite om vad föreningarna tycker.

Du tror inte vi har hört både det ena och det andra klagomålet på Sverox? Så vi tyckte att våra föreningar skulle få en ordentlig speltidning som inte heter Codex. Jag skulle bli uppriktigt förvånad om de andra distrikten saknar underlag för sina beslut angående Fenix.

Resten av ditt inlägg var bara syrligt och andades pessimism

Hmm, jag undrar varför? Dels är jag en cynisk person, och ja, jag skriver syrligt ibland - ofta när jag är förbannad eller verkligen brinner för något. Pessimist? Det tycker jag inte. Jag skrev trots allt att vi skulle få Fenix nu när Sverox suger inoljade hästgenitalier. Vad är det om inte framtidstro? Visst, jag tror inte att Sverox kommer bli bra igen, men jag skiter väl i Sverox. I likhet med Nightowl så har jag användning för kassa tidningar, särskilt när jag äter middag framför datorn.
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
Som jag sagt tidigare tycker jag att alla borde ge den nya tidningen en chans. Även om första numret inte var perfekt så var det också ett _första_ nummer. Jag för min del ska vänta ytterligare ett par innan jag summerar mina intryck.
Det olyckliga enligt min mening var att höstens tjafsande och pajkastning följdes av ett svagt första nummer vilket inte direkt stärkte den nya redaktionens aktier, vilket är olyckligt eftersom det är redaktionen som får skit för det förbundsstyrelsen gjort (eller inte gjort beroende på hur man ser det). Jag lastar absolut inte den nya redaktionen för att de vann upphandlingen -- det har inte gjort något fel.

Deras första Sverox var i mina ögon ganska tråkig. Även om jag bortser från att artiklarna behandlade sådant som jag är ytterst ointresserad av så var det en tämligen snabbläst historia med ett lite väl okomplicerat upplägg som inte tilltalade mig för fem öre. Men man ska alltid börja någonstans och jag är säker på att Sverox kommer att utvecklas under året.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Det enda jag tror jag och Magnus har gemensamt...

...förutom det uppenbara, är att vi är allergiska mot vetemjöl och har koppling till Rävspel.

:gremcrazy:

Vi är inte ens särskilt lika till utseendet...

Mer seriöst och on-topic: jag håller till viss del med Han (honom?). Det har visst nyhetsvärde, men har lite 'vadvardetvisa' över sig, från bägge sidor.

Erik, tycker det är lite knepigt att Sverox betraktas som 'fanzin' - både denna och den föregående inkarnationen gjordes ju mot betalning av proffs.
 
Top