Det var symbolen jag tittade på, läste ingen beskrivning.Det är inte alls tydligt att det är det när man tittar på symbolen
Last edited:
Det var symbolen jag tittade på, läste ingen beskrivning.Det är inte alls tydligt att det är det när man tittar på symbolen
heraldiskt betyder det också vitt.Argent betyder bara silver.
You had me att ”pappersarbete”. De låter iofs rätt trista, men idén är bra. Blir sugen på att hitta på någon slags kapitlet med arkivtema. Allt man behöver i en galax av krig är en bolter och allmänna arkivschemat!Tome Keepers
Gimmick: BOK!
Färger: Pergaments vita. För ni vet… BOK!
Symbol: BOK!
De älskar pappersarbete, att dokumentera allt som händer och att forska genom att kolla pappersarbetet. De är nördar med hypergraphia. De är av någon anledning hatade av Kejsardömets byråkrater (jag undrar varför…) så de har dålig support med materiel och rekryter.
Deras hemvärld är värst. Den har en stjärna som är dåligt radioaktiv vilket gör att folket på planeten dör jätteunga, vilket gjort dem besatta av att skriva ner saker så att de inte ska bli bortglömda. Det påminner om ursprunget till Necrons som hade en liknande situation vilket gjorde att stjärngudar kunde lura dem att bli odöda robotar.
Nu, bok grejen kom från att de var en kandidat till att bli maskot ordenskapitlet för en av Game Workshops tidningar. Vilket är lite kul. Men inte kul nog att rädda dem.
F
(Jag är en byråkrat så jag kanske hatar dem dem av samma anledning som Kejsardömets byråkrater)
Därför att de förnedrade en hög kardinal/liknande, som var en av ledarna för ett krig TK var del av, när de påpekade att hans "rusa in o Kejsaren kommer ge oss segern" taktik var dum, följt av att han kallade dem fegisar o följde sin plan med följderna att TK var tvungna att komma in o rädda dagen. Kardinalen tog det personligt o använde all sin politik makt för att skapa problem för TK, o skapa en konspiration mot dem.De är av någon anledning hatade av Kejsardömets byråkrater (jag undrar varför…) så de har dålig support med materiel och rekryter.
Vist ja, det är hände under den göteborskt namngivna Sanctimonia konflikten.Därför att de förnedrade en hög kardinal/liknande, som var en av ledarna för ett krig TK var del av, när de påpekade att hans "rusa in o Kejsaren kommer ge oss segern" taktik var dum, följt av att han kallade dem fegisar o följde sin plan med följderna att TK var tvungna att komma in o rädda dagen. Kardinalen tog det personligt o använde all sin politik makt för att skapa problem för TK, o skapa en konspiration mot dem.
Och ett fästnings-arkiv (arkiv-fästning?) med varpmotorer!Blir sugen på att hitta på någon slags kapitlet med arkivtema. Allt man behöver i en galax av krig är en bolter och allmänna arkivschemat!
Ultramar är väl ungefär så bra som det alls blir (eller ens kan bli) i 40K? Definitivt föredömligt i förhållande till normal-Imperiet.på riktigt tänker att Kejsardömet är ett nödvändigt ont.
Håller med om att det är kasst. Tycker namnen gärna få har olika stil och som helhet vara kitchen-sink:iga, för det är en hel galax och vi appropirerar alla kulturer i fluffet, men det namnet ... inte på riktigt.Unsung Heroes
Gimmick: De finns!
Färger: Vita med ljusblå detaljer.
Symbol: Tre lodräta ljusblå sträck där de två yttre strecken har en liten pinne ut åt sidan mitt på dem.
Var med i en skapa ett ordenskapitel tävling. De finns!
Jag hatar verkligen deras namn. Så är inte Space Marines döpta.
D
Svensk skapade.Unsung Heroes
Gimmick: De finns!
Färger: Vita med ljusblå detaljer.
Symbol: Tre lodräta ljusblå sträck där de två yttre strecken har en liten pinne ut åt sidan mitt på dem.
Var med i en skapa ett ordenskapitel tävling. De finns!
Jag hatar verkligen deras namn. Så är inte Space Marines döpta.
D
Tyvärr är väl inte Ultramarines så väldigt "vanilj" regelmässigt längre? De har väl fler specialtrupper och häftiga grejer än de flesta vanliga chapters?Imperiets motsvarighet till "straight man". Om alla var helt bindgalna skulle det inte finnas någon norm att vara skum gentemot längre.
(Även vad gäller regler - det är relevant att det "vanliga" finns, så att annat kan avvika mot det.)
Det stämmer, men det som gör dem tråkiga är att de saknar en tydlig, definierande svaghet.Tyvärr är väl inte Ultramarines så väldigt "vanilj" regelmässigt längre? De har väl fler specialtrupper och häftiga grejer än de flesta vanliga chapters?
Power creep för att de är så populära, vilket blir lite motsägelsefullt, när de samtidigt ska vara standard 1A.
Nej. De har karaktärer men till skillnad från BA, BT, DA o SW så har de inga egna specialtrupper.De har väl fler specialtrupper och häftiga grejer än de flesta vanliga chapters?