WH Ranka alla Space Marine ordenskapitel

Storm Hawks
Gimmick: De finns och Àr Raven Guard Àttlingar!

FÀrger: Vita med röda detaljer.

Symbol: Ett hökhuvud som spottar en blixt. Awesome men dumt.

De finns och Àr Raven Guard Àttlingar!

C

Tips, det finns dumma quiz pÄ nÀtet, "Vilken primarch Àr du?"

Jag blev Corvus Corax, förmodligen som straff för all svartrock jag lyssnade pÄ pÄ 80-talet.

Jag fick Sanguinius. Antagligen för att jag Ă€r sĂ„ snĂ€ll 😂

Storm Lords
Gimmick: Lillebrors komplex.

FÀrger: HÀlften vita och hÀlften röda.

Symbol: En dödskalle med tre blixtar ur den. Ser för mycket ut som en tatuering en nynazist skulle ha.

De Ă€r tidiga White Scars Ă€ttlingar som vill bevisa att de Ă€r lika bra, ELLER BÄTTRE, Ă€n originella receptet White Scars! Faktiskt! FastĂ€n de inte Ă€r originalet! Älskar att döda och skalpera orker.

SÄ  SvĂ„rare att mĂ„la White Scars?

B

Storm Reapers
Gimmick: White Scars Primaris Marines.

FĂ€rger: Vita med svarta detaljer.

Symbol: En svart yxa med tvÄ röda blixtar frÄn den.

De Àr verkligen bara White Scars Primaris Marines ordenskapitlet. Det Àr inget fel pÄ det, men det Àr hela grejen.

B

SÄ Raven Guard-Àttlingar som verkligen bara Àr Raven Guard fÄr C, och White Scar-Àttlingar som verkligen bara Àr White Svar fÄr B. SÀger det möjligen nÄgot om vad du tycker om de tvÄ moderkapitlen ;)

Storm Falcons
Gimmick: Hemlösa

FÀrger: GrÄ. Grön trim pÄ axelklaffarna.

Symbol: Zapdos frÄn Pokemon fast med tvÄ huvuden.

Deras planet blev Àten av Tyraniderna. Sucks to suck.

D

Storm Hawks
Gimmick: De finns och Àr Raven Guard Àttlingar!

FÀrger: Vita med röda detaljer.

Symbol: Ett hökhuvud som spottar en blixt. Awesome men dumt.

De finns och Àr Raven Guard Àttlingar!

C

BÄda fÄr F för att de har Storm + FÄgel i namnet men Àr ÀndÄ inte lika coola som Storm Eagle!

SÄ Raven Guard-Àttlingar som verkligen bara Àr Raven Guard fÄr C, och White Scar-Àttlingar som verkligen bara Àr White Svar fÄr B. SÀger det möjligen nÄgot om vad du tycker om de tvÄ moderkapitlen ;)
Det beror vÀl pÄ hur snyggt fÀrgschema de har? :)

Storm Wardens
Gimmick: Rollspels marines. SKOTTLAND!

FÀrger: BlÄa och vita.

Symbol: En blixt pÄ en sköld.

De Àr ordenskapitlet som Fantasy Flight skapade för Space Marine rollspelet Deathwatch. De har dÀrför en ohelig mÀngd bakgrund trots att de bara Àr ett ganska litet ordenskapitel i övrigt.

De Ă€r coola kelter/skottar med power tvĂ„handssvĂ€rd och grejer. De hade en dĂ„lig incident med Enslavers som Ă€r onda telepatiska utomjordingar som bor i warpen men inte Ă€r daemoner som fick dem att rensa hela sin historia. SĂ„ de har faktiskt en bra anledning till hela ”Vi vet inte vilken legion vi kommer ifrĂ„n” grejen.

De Àr allrounders med en liten preferens för svÀrd. Ett vettigt ordenskapitel för att bygga rollspel med.

Men ni vill inte att jag pratar om nÄgot av det dÀr. Eller hur? Ni vill bara att jag pratar om memet dÀr en av dem heter Dougie McIsaac och caber tossar en Kaos förkÀmpe?!

IMG_2695.png

Vilket inte Àr canon.

I alla fall..

A (Jag Àr inte gjord av sten)

Back