WH Ranka alla Space Marine ordenskapitel

De är också spacemarine versionen av din lokala högstadiemobbare, en roll de har haft sedan The Great Crusade och agerade som kejsarens hundar på samma sätt som Minotaurs nu är Inkvisitionens.

/Magnus Did Nothing Wrong.

De är också spacemarine versionen av din lokala högstadiemobbare, en roll de har haft sedan The Great Crusade och agerade som kejsarens hundar på samma sätt som Minotaurs nu är Inkvisitionens.

/Magnus Did Nothing Wrong.

De har en övergång från att vara Kejsarens avrättare till att vara mer heroiska någonstans mellan att de Bane:ar Magnus över ett missförstånd och att de örfilar Inkvisitionen över att de vill koncentrationslägera lojala männskliga trupper för att de råkade se en daemon. Men ja, de är lite så fortfarande.

Magnus gjorde fanimig nästan allting fel, om och om igen. Om än med goda intentioner.

Med det sagt är Magnus en av mina favoriter, och Leman Russ ett psykfall 🙃

Efter att ha läst igenom alla beskrivningarna av space marines ordenskapitlen så här långt, så är min spontana tanke:

Med såna här soldater på sin sida, vem fan behöver fiender?

Jag tycker att de verkligen lyckats med hur det i flesta fall mest är tillfälligheter som avgör vilka som blev Traitors och vilka som blev lojalister. Visst, vissa är givna, som Word Bearers och World Eaters på ena sidan, och Ultramarines och Imperial Fists på den andra, men för resten känns det som att det räcker att någon trampar på en insekt tiotusen år tidigare för att de ska kunna flippas.

(Autocorrect ville ha ”Word Beavers”. Jag är för.)

Efter att ha läst igenom alla beskrivningarna av space marines ordenskapitlen så här långt, så är min spontana tanke:

Ja, de är verkligen Godzilla regler på det. Om situationen inte är så körd att det blir bättre av att släppa Godzilla på din stad så ring inte in Space Marines 😂

Tack för du läst alla mina beskrivningar! :D

Jag tycker att de verkligen lyckats med hur det i flesta fall mest är tillfälligheter som avgör vilka som blev Traitors och vilka som blev lojalister. Visst, vissa är givna, som Word Bearers och World Eaters på ena sidan, och Ultramarines och Imperial Fists på den andra, men för resten känns det som att det räcker att någon trampar på en insekt tiotusen år tidigare för att de ska kunna flippas.

Iron Warriors blev ju chaos bara för att de var säkra på att Imperial Fists inte skulle bli det. Perturabo typ ”jag bryr mig inte, så länge jag inte är på samma sida som kuk-jävla-Dorn”.

Iron Warriors blev ju chaos bara för att de var säkra på att Imperial Fists inte skulle bli det. Perturabo typ ”jag bryr mig inte, så länge jag inte är på samma sida som kuk-jävla-Dorn”.
Det är en attityd jag kan respektera. Dorn är ju typ bland top 3 av mest olidligt irriterande Primarcher (och med tanke på att alla Primarcherna förutom Lorgar är i princip Iliaden nivåer av brölmacho och clueless...)

Rogaland Dorn did nothing wrong!

Mer seriöst så gillar jag Dorn, men har inte jättebra koll, jag gillar mest Crimson Fists.

Så vad gjorde Dorn fel, egentligen?

Space Wolves
628275167_1487634376696626_5398935817944781587_n-jpg.28235

Apport, via flödet, vet ej skaparen.

Gimmick: Vikingar och varulvar.
De är är även kelter (se bl.a. deras frisyrer som är många tagna direkt ifrån Sláine serien), o allmänt fantasy barbarer (se bl.a. deras vapen och taktik)

De andarna är egentligen Kaos daemoner från Tzeentch, Kaosguden över lister, ödet och hopp.
Var har du den informationen ifrån?

Last edited:
Star Dragons
Gimmick: De lyser! Bästa vänner med Blood Swords

Färger: Blå med vita detaljer!

Symbol: Ett vitt drakhuvud

De är bästa vänner med Blood Swords ordenskapitlet! Kolla dem för den delen.

De rituellt ärrar sig och sedan lägger de in lysande elektriska komponenter i ärren så att deras tatueringar lyser. Coolt!

B

Det är väll det som är grejen lite, 40k världen är så grym att det är bättre att ha dem på sin sida än inte alls.

Jag förväntar mig en presentation av dem på måndag.

Så vad gjorde Dorn fel, egentligen?
Han är inte Purturabo, som är en fanfavorit av någon anledning.

Han är inte Purturabo, som är en fanfavorit av någon anledning.
Tror mångas första intryck av Dorn är från Flight of the Eisenstein, där han inte är så … skön att ha att göra med. Och första intryck tenderar att hänga kvar.

Lägger till folkbildare på CV:et! :D 😂

Det bästa är att jag får en känsla för alla de hyllkilometer black library som finns utan att behöva läsa sk...njuta av denna förfinade kulturyttring ;)

Back