WH Ranka alla Space Marine ordenskapitel

Solar Hawks
Gimmick: Flygande White Scars.

Färger: Gula med vita delar av armen

Symbol: En falk med en sådan där huva som gör att de inte ser något och flyger iväg.

De är fler White Scars fast de älskar flygplan. Och som vi alla vet är en Space Marine som flyger ett flygplan en slösad Space Marine.

B

Solaris Reaper
Gimmick: De finns!

Färger: Vita med svart ryggsäck och röda detaljer.

Symbol: En sol som har s solstormar… Tror jag. Snygg symbol, inte tydligt vad den är.

De finns!

C

Sons of Ares

Färger: Blå med vit kejsarörn och hjälm.

Symbol: En näve av järn i en vit cirkel mot en svart bakgrund.

De finns!

C

Sons of Dorn
Gimmick: Italienska renässansen Imperial Fists.

Färger: Svarta med en vit handske, vit kejsarörn, vit ansiktsmask och vit text på delar av rustningen. Riktigt snyggt.

Symbol: En näve av järn i en röd cirkel.

Skapade för en tävling i en tidning. De är Imperial Fists från en planet som har en kultur som påminner om italien under renässansen. De har med sig gladius svärd för att hedra kulturen de kommer från. De är ganska coola i sin enkelhet.

B

Sons of Guilliman
Gimmick: Lättkorrumperade Ultramarines.

Färger: Fyrdelat blå och vita.

Symbol: En Ultramarines symbol i en vit cirkel med två stora vita vingar.

Liksom, de har en kille vid namn Constantinus som faller till Kaos med flera av sina mannar, tar över en Kaos Hird och där är ett stort krig om det. Men där är också lite andra tillfällen där de faller eller beter sig dåligt. I övrigt, mest som Ultramarines är mest. Jag gillar att de mest faller av frustration, de dyker upp, gör sitt jobb men sedan är folk otacksamma idioter! Kaos är ju känslor och det är kul att se Space Marines falla av känslor som jag känner varje dag på jobb.

B

Sons of Jaghatai

Färger: Lila med svarta detaljer.

Symbol: En månskära och en Jesus fisk?

Jag tänker anta att de är White Scars ättlingar pga namnet. Bortom det? De finns!

C

Solar Hawks
Gimmick: Flygande White Scars.

Färger: Gula med vita delar av armen

Symbol: En falk med en sådan där huva som gör att de inte ser något och flyger iväg.

De är fler White Scars fast de älskar flygplan. Och som vi alla vet är en Space Marine som flyger ett flygplan en slösad Space Marine.

B
Med tanke på att Space marines ofta har rätt så mycket homoerotik så kan jag inte undkomma tanken på att deras favoritsysselsättning utanför att flyga snabba maskiner är en brutalt våldsam version av beach volleyboll (som givetvis spelas barbröstad).

Med tanke på att Space marines ofta har rätt så mycket homoerotik så kan jag inte undkomma tanken på att deras favoritsysselsättning utanför att flyga snabba maskiner är en brutalt våldsam version av beach volleyboll (som givetvis spelas barbröstad).

Jaaaa!!! :D

Sons of Medusa
Gimmick: Iron Hands kättare.

Färger: Gröna med en vit hjälm.

Symbol: En dödskalle i ett kugghjul som saknar den övre högra delen.

Så ordet kättare slängs runt en massa i 40k och det betyder allt från att man är en politisk dissident till att man dyrkar en rymdsatan så hårt att man får tentakelarmar. Men riktiga kättare är oftast mycket tråkigare än så i att de mest har små åsiktsskillnader om hur kyrkan ska vara organiserad eller om teologi. Och det är den typen av tråkiga kättare som Sons of Medusa är.

Så teknologikyrkan hade ett populärt kätteri som kallades Moirae kätterier vars stora grej var att kyrkan som dyrkar Kejsaren och teknologikyrkan borde slåss ihop till en organisation. Iron Hands har ju nära relationer med teknologikyrkan så flera av dem anammade kätteriet. Teknologikyrkan redde ut detta genom att rensa ut kättarna men Iron Hands hanterade det lugnare. Man sparkade helt enkelt ut kättarna och de blev Sons of Medusa (döpta efter Iron Hands hemplanet). De båda ordenskapitlen svor att inte slåss med varandra och.., Ja, det är typ hela grejen. Jag älskar hur realistisk det är.

Så, om du inte är en teknologipräst? Är de bara fler Iron Hands.

B

Sons of Orar
Gimmick: Krossar Eldar och är bra Space Marines

Färger: Röda med en kejsarörn i silver.

Symbol: En röd omega symbol på ett vitt fält.

De är döpta efter Orar som var en särskilt cool Ultramarine någon gång efter det stora inbördeskriget som spöade en massa utomjordingar och var cool nog att få ett helt ordenskapitel döpt efter sig. Och de har följt i hans fotspår! Mest genom att dyka upp i eldar böcker skrivna av en författare ökänd för att skriva Eldar som alldeles för svaga och mörda skiten ur dem men också genom att stötta de andra Ultramarinesen. De tjänstgör just nu som ett av Ultramars Sköldordenskapitel.

Jag gillar verkligen Sons of Orar. Det är svårt att sätta fingret på men de har en nästan ödmjuk kvalité där de dyker upp och gör boken de är med i roligare att läsa. Särskilt eldar böckerna de är med i. De bara dyker upp och sparkar lagom mycket röv.

A

Sons of Ares

Färger: Blå med vit kejsarörn och hjälm.

Symbol: En näve av järn i en vit cirkel mot en svart bakgrund.

De finns!

C
Intressant att du inte nämner att de också skapades för Chapter Master tävlingen.

Sons of Pertinax
Gimmick: Personlighetskult

Färger: Vita och gröna fyrdelat med en röd kejsarörn.

Symbol: En blixt på sned som om det var en powerup i ett tv-spel.

De döper om sig varje gång de får en ny ledare, så deras nuvarande ledare är Pertinax! Det är en jättekul gimmick! Spelar man dem och ens ledare dör byter man namn på hela armén!

Deras föregående ledare gjorde en ajabaja genom att försöka ta kontroll fullständigt över en planet han inte skulle göra så med. Så nu är de ute på ett gottgörnings korståg.

B

Sons of Jaghatai

Färger: Lila med svarta detaljer.

Symbol: En månskära och en Jesus fisk?

Jag tänker anta att de är White Scars ättlingar pga namnet. Bortom det? De finns!

C
Det är kapitlet jag fokuserar på när jag målar primaris. Jag har faktiskt varit i kontakt med deras skapare Chris Blair, det här är vad han skrev:
"The symbol stemmed from the fact that the Sons are a generally a light rapid strike force - no Devastators or heavy vehicles. I used a lot of scouts and bikers (and lost many games!). They were also known as 'Strike Force Alpha' - which retrospectively is terrible - so the symbol began as an alpha symbol going 'into' a planet... which became a bit more Turkish looking and loosely fitted with the more Eastern feel of the army. They are indeed descended from the White Scars...

Chris har skickat 2 april kl. 03:32
Hang on... I've managed to dig out what I wrote... even if they have taken it out! Sorry for the format: The '''Sons of Jaghatai''' is a ''[[Codex Astartes]]''-compliant Loyalist [[Space Marine]] [[Chapter]] created during the Fourth [[Founding]]. It is a Successor Chapter of the [[White Scars]].

Chris har skickat 2 april kl. 03:35
The Chapter follows the rapid strike doctrine of the White Scars, combining it with a stealth approach. As such they have proportionally high numbers of Scouts, Bike Squads and other small, light troops and significantly lower numbers of Artillery and Heavy units. The chapter favours covert fighting at night or conditions of darkness, which is helped by their dark purple colour scheme.

An entirely fleet based chapter divided into smaller, autonomous divisions, the Homeworld of the The Sons of Jaghatai is thought to no longer exist. Due to the secretive nature of the Chapter's operations, there are very few records of notable battles involving the Sons of Jaghatai. Often their name is mentioned when an errant Warlord is found inexplicably terminated, or location neutralised without any trace of the attackers.

One confirmed incident attributed to the Sons of Jaghatai is the Execution of Ma'haak, Champion of Khorne. The industrial planet of Bhram had been subjected to a number of raids carried out by Ma'haak and his followers. The Bhram had requested the assistance of the Sector Governor, but none was forthcoming. The Sons of Jaghatai became aware of the incursions and dispatched a Strike Force to the planet. During one of these raids a small unit comprised entirely of Sons of Jaghatai Scouts ambushed a convoy believed to be transporting Ma'haak. Through pinpoint missile fire a number of vehicles were destroyed before the Chaos force could mount any effective retaliation, killing the Chaos Lord, his retinue and destroying a sacred banner used in fell summoning rituals. The Chaos incursion subsequently faltered without significant leadership and Bhram no longer suffered attacks from the followers of Ma'haak."

Jag har bestämt mig för att gå en turkomongolisk mischmasch med deras kultur (planerar att använda namn från Temurriket när jag ska namnge dem), använda orchonrunor som ursäkt att kunna använda Space Wolves bitar, Stormcast metorit-bits, och Legio Astorum "stjärnbilds" gnuggisar på dem för att ge dem lite mer karaktär än bara lila standard.

Nu gäller det bara att sitta ner och måla dem färdigt...

Det är kapitlet jag fokuserar på när jag målar primaris. Jag har faktiskt varit i kontakt med deras skapare Chris Blair, det här är vad han skrev:
"The symbol stemmed from the fact that the Sons are a generally a light rapid strike force - no Devastators or heavy vehicles. I used a lot of scouts and bikers (and lost many games!). They were also known as 'Strike Force Alpha' - which retrospectively is terrible - so the symbol began as an alpha symbol going 'into' a planet... which became a bit more Turkish looking and loosely fitted with the more Eastern feel of the army. They are indeed descended from the White Scars...

Chris har skickat 2 april kl. 03:32
Hang on... I've managed to dig out what I wrote... even if they have taken it out! Sorry for the format: The '''Sons of Jaghatai''' is a ''[[Codex Astartes]]''-compliant Loyalist [[Space Marine]] [[Chapter]] created during the Fourth [[Founding]]. It is a Successor Chapter of the [[White Scars]].

Chris har skickat 2 april kl. 03:35
The Chapter follows the rapid strike doctrine of the White Scars, combining it with a stealth approach. As such they have proportionally high numbers of Scouts, Bike Squads and other small, light troops and significantly lower numbers of Artillery and Heavy units. The chapter favours covert fighting at night or conditions of darkness, which is helped by their dark purple colour scheme.

An entirely fleet based chapter divided into smaller, autonomous divisions, the Homeworld of the The Sons of Jaghatai is thought to no longer exist. Due to the secretive nature of the Chapter's operations, there are very few records of notable battles involving the Sons of Jaghatai. Often their name is mentioned when an errant Warlord is found inexplicably terminated, or location neutralised without any trace of the attackers.

One confirmed incident attributed to the Sons of Jaghatai is the Execution of Ma'haak, Champion of Khorne. The industrial planet of Bhram had been subjected to a number of raids carried out by Ma'haak and his followers. The Bhram had requested the assistance of the Sector Governor, but none was forthcoming. The Sons of Jaghatai became aware of the incursions and dispatched a Strike Force to the planet. During one of these raids a small unit comprised entirely of Sons of Jaghatai Scouts ambushed a convoy believed to be transporting Ma'haak. Through pinpoint missile fire a number of vehicles were destroyed before the Chaos force could mount any effective retaliation, killing the Chaos Lord, his retinue and destroying a sacred banner used in fell summoning rituals. The Chaos incursion subsequently faltered without significant leadership and Bhram no longer suffered attacks from the followers of Ma'haak."

Jag har bestämt mig för att gå en turkomongolisk mischmasch med deras kultur (planerar att använda namn från Temurriket när jag ska namnge dem), använda orchonrunor som ursäkt att kunna använda Space Wolves bitar, Stormcast metorit-bits, och Legio Astorum "stjärnbilds" gnuggisar på dem för att ge dem lite mer karaktär än bara lila standard.

Nu gäller det bara att sitta ner och måla dem färdigt...

Enormt coolt!!! :D ❤️❤️❤️

Silver Templars
Gimmick: I studied the blade. Bara Primaris.

Färger: Silver med gul kejsarörn och gula axelklaffar.

Symbol: Ett svärd framför en bergskedja.

De här killarna fick sin egen lilla sourcebok! Vad kul! Mer sådant.

Men deras grej är svärd. De smider svärd och har en länk till sina svärd och det är skamligt att tappa sitt svärd och deras taktik är dueller och SVÄRD.

D

SSSVVVVVÄÄÄÄRRRRDDDDD!
Men bär de svärden på ryggen?

Back