WH Ranka alla Space Marine ordenskapitel

1. Deras silver skalle är också 100% en iteration av Iron Warriors järnskalle.
Egentligen tvärtom, eftersom SS var först :p

Men det är intressant att GW har gått ifrån den typen av stiliserade skalle som SS, IW o fantasy mörker alver använder, för innan var det flera som hade den, bl.a. Blood Angels första kompani, o vissa kaplaner.

Var har du läst det där? Det har hon nämligen inte alls gjort, istället så har hon skrivit att hon är förvånad över att så många tror att Silver Skulls är IW ättlingar.

Hon planerade ursprungligen för dem att vara White Scars ättlingar innan GW sa till henne att de är Um ättlingar.

Jag kan inte hitta källan. Det står i mitt research dokument. Så jag har läst det någonstans.

Jag kan inte hitta källan. Det står i mitt research dokument. Så jag har läst det någonstans.
Någon som sprider falsk information då.

Jag kan leta reda på twittet där hon säger att de inte är IW om du vill, det där hon säger att hon planerade för att ha dem som WS ättlingar är länkat till på Lexicanum.

Mitt problem med dem är hur de höjs till skyarna av vissa delar av fandomen, samt att du har alla de här kommentarerna om hur de använder kamouflage (som om inte de de flesta andra kapitel också gör det) samtidigt som alla fann målade minityrer jag sett av dem har dem i deras skogsgröna färger samtidigt som de många gånger står på urbana/wasteland baser eller spelplaner. Om ni ska vara så heta på hur de använder kammo, varför inte måla dem i kammo för deras baser/omgivning.
Det stora värdet med Raptors är annars att man kan får sneaky-beaky marines, utan att behöva måla svart. Och för att vara första gubbarna jag målat på 20 år är jag rätt nöjd med resultatet.
IMG_20260307_111415283_HDR.jpg
Lite detaljjobb kvar dock.

Attachments

• IMG_20260307_111415283_HDR.jpg
    IMG_20260307_111415283_HDR.jpg
    921.1 KB · Views: 0
Back