Death Spectres
Gimmick: …
Färger: Svarta och vita.
Symbol: Två gruvhackor (okej, okej, jag vet att det är liar…) bakom en dödskalle.
Okej, ja, de är ordenskapitlet som kidnappar ”genetiskt lämpliga” kvinnor till sina ”avelsvärldar” för att ”producera” nya Space Marine kandidater. Jag såg någon skriva om att Kejsardömet inte är särskilt sexistiskt i tråden och gick ”Faaan, jag måste snart prata om Death Spectres”. Vi får inte mycket detaljer om avelsvärldarna (tack Kejsaren för det) men det här är industrialiserad våldtäkts ordenskapitlet.
Vilket är jättesynd för de har så mycket annat coolt med dem!
De är ordenskapitlet skapat för att hålla koll på ett område av rymden känt som the Ghoul Stars som är Silent Hill i rymden typ. Det är fullt med unika och obehagliga aliens från skräckfilmer. Något är fel med Necronsen här som får dem att längta efter att äta intelligenta varelsers kött. Men de kan inte äta så de smörjer in sig i det och bär kladdigt flådda skin tills de ruttnar. En massa tidigare bebodda världar är plötsligt döda, dimmiga ruiner. Sjukdomar födda i warpen dödar hela planeter. Och Kejsarens ljus är så, så långt borta att det är svårt att navigera här.
Death Spectres genetik är lite trasig så de tappar allt hår, blir albino och får ögon röda som blod. Så de ser ut som vålnader. De är de äckliga skräckfilms Space Marinesen och passar perfekt här! De ska vara Raven Guard ättlingar men deras hemvärld har en historia av Death Guard Space Marines, de som inte föll till pestguden Nurgle. Är de hybrider? Vem vet? Något är fel med dem.
Deras klosterfort är också byggt över en omöjlig utomjordisk struktur i vilken en tron av kristall står. Death Spectres ledare sitter i den tronen under flera år tills de dör av att tronen suger ut deras livskraft i utbyte mot någon sorts omöjlig kraft som har något att göra med Ghoul Stars själva.
Oh, och deras indoktrinering? Är att döda aspiranten som sedan måste tvinga sig själv tillbaka till liv med ren viljestyrka!
Så de är intressanta och dryper med en känsla som gör dem perfekta för den obehagliga regionen de är i. Men jag har svårt för våldtäktslägren! Jag vet inte, jag kanske har fel här. Liksom jag är helt ok med Emperors Children, men de är over the top gay panic Rocky Horror drag kul. Och jag är ok med Cenobit mörker alverna som är Dark Eldar för de är så BDSM fetishiga. Det är inte att Death Spectres ska vara ”De goda” eller något sådant. Det är mer att de är för allvarliga med det. Det är bara obekvämt.
De hade varit S utan den här grejen, så det känns skumt att kasta ner dem till F över det. Men om jag hitta bara en lite bit hundskit på min pizza hade jag slutat äta den.
C