Ranka alla Space Marine ordenskapitel

Angels of Defiance
Gimmick: Uthållighet.

Färger: De är SÅ JÄVLA COOLA. Fyrdelad målning med benvit och svart. Över det har de en grön tappert.

Symbol: En nyckel av ben mot en svart bakgrund. Bästa symbolen hittills! Liksom, det finns så mycket symbolism att läsa in i den.

Första helt primaris ordenskapitlet baaabbbyy! Så Primaris Space Marines är nya förbättrade Space Marines skapade av en av de mäktigaste tech-prästerna i universum över tiotusen år. De är djupt hatade av en del av spelarna eftersom de är mer tacticool istället för mer gotiska och för att de går i från den etablerade tonen i 40k. Det blir inte bättre av att gamla typen av Space Marines kan göras om till primaris via en operation. Men de ser badass ut!

Vi har bara ett par saker om dem men det vi har är att de gjorde stordåd under det största korståget galaxen sett på tiotusen år, de är Dark Angel ättlingar och de är villiga att uthärda stora förluster för att vinna.

Ibland räcker det med ett par ord och en badass design för att stå ut ur mängden!

B

Angels of Fire
Gimmick: Tycka det är onödigt att rädda civila.

Färger: De är, hjälp mig, röda med orangea flammor. De ser ut som Guy Fieri marines.

Symbol: Ett svart eldklot med änglavingar mot gul bakgrund.

De är INTE Fire Angels som är ett mycket mer välkänt ordenskapitel! Viktigt att notera.

De var med i kriget om Armageddon, en av dem dyker till och med upp i den bästa 40k boken Helsreach! I typ en sekund… Och han är killen som kort bråkar med Grimaldus och Sebastian Yarrick om att de inte ska skydda en stad med en massa civila i den, så han är ett kukhuvud…

Jag vet inte ens varför vi pratar om något annat än om hur hiskeligt fula de är!

F

De är djupt hatade av en del av spelarna eftersom de är mer tacticool istället för mer gotiska
Skulle inte säga att de är mer eller mindre takticool eller gotiska än den äldre varianten. Likt de klassiska blir de nya mer gotiska/barocka ju högre upp i rank/erfarenhet de kommer. Det är mest en fråga om att den delen av fanskaran som inte gillar dem hittar på saker om primarisarna som ska rättfärdiga deras ogillande.

Angels of Fury
Gimmick: De finns!

Färger: Vit med röda axelklaffar och en röd kejsarörn.

Symbol: En dödskalle med en hockeyfrilla som består av en änglavinge mot en röd bakgrund.

Vi vet 3 saker:

1: De är Ultramarine ättlingar. Ultramarines är vaniljglass Space Marines så det säger inget.

2: De fick hjälp av Novamarines ordenskapitlet. En del av Novamarines grej är att de beter sig exakt som Ultramarines så det säger inget.

3: De spöade en gång upp en grupp Word Bearer Chaos Space Marines. Word Bearers är Ultramarines mest traditionella ärkefiende.

Så… De är Ultramarines med en fulare symbol?

D

Angels of Iron

Färger: Silverfärgade med blå axelklaffar som har en gyllene kant. Snyggt!

Symbol: Korsade gyllene nycklar mot blå bakgrund. Gillar verkligen nycklarna som symbol här också.

Jag börjar bli orolig för att jag får väldigt många med ingen information så här tidigt, för jag vet att det finns kapitel med hela romaner om dem. Men det enda som finns för Angels of Iron är två bilder från 4ed. De har ganska många purity seals på dem? Liksom, här är bilden:
7D79A970-47AE-405E-AD99-BB6211B56423.jpeg

C

Angels of Penance

Färger: Gula med svart kejsarörn. Så fula och svåra att måla.

Symbol: Ett svart svärd med änglavingar. Basic.

De är inte Angels Penitent som är ett mycket mer välkänt ordenskapitel från skräckdelen av 40k.

Alla Space Marines som är så här gula är sämre för alla som inte är masochister. För de går inte att måla!

D

Angels of Fury

Färger: Vit med röda axelklaffar och en röd kejsarörn.

Symbol: En dödskalle med en hockeyfrilla som består av en änglavinge mot en röd bakgrund.

Vi vet 3 saker:

1: De är Ultramarine ättlingar. Ultramarines är vaniljglass Space Marines så det säger inget.

2: De fick hjälp av Novamarines ordenskapitlet. En del av Novamarines grej är att de beter sig exakt som Ultramarines så det säger inget.

3: De spöade en gång upp en grupp Word Bearer Chaos Space Marines. Word Bearers är Ultramarines mest traditionella ärkefiende.

Så… De är Ultramarines med en fulare symbol?

D
Jag tycker ändå att hockeyfrilla är mer berättigande än de flesta chapters

P.S: det är nu headcanon att de har hockeyfrilla

Back