Varulv [R3] Den stora konstutställningen

Okej hörrni. Flera har fått länkar till verk på Nationalmuseum.

Med tanke på att ulvarna enligt startinlägget fått viss info som alibi: verkar det troligt att de fått en liten avgränsad del av konsten, eller fått all konst? Knappt 300 eller över 700 000? Utifrån hur min info (gällande länken) är formulerad så har BM och Sidd 699 700 felaktiga konstverk.

Det verkar rimligt att ulvarna har fått något i stil med "konstverken som ingår i utställningen kommer från Nationalmuseum här är en länk", medan bybor fått "konstverken som ingår i utställningen kommer från den här specifika utställningen på Nationalmuseum". Ulvarna har fått viss information, som ett slags alibi.

Men som sagt: alla som inte gjort det ännu, säg något om era PM.

Har ni en länk till Nationalmuseum? Hur många verk är länkade, på ett ungefär?

När alla har gjort detta kan vi börja pressa för fullständiga outningar tycker jag.

Okej, bybor jag ska befria er från erat lidande och erbjuda en deal. Pakt. En DÖDSPAKT över laggränser.

Så vem är jag?

Jag är en del av den tredje fraktionen! Slicka killar som är entreprenörer i finance-tech! Sälj tavlorna och investera i bitcoin!

Med mig har jag @BiobunkerVII och @Sömniga Isaac 😇

Det är nämligen så att vi har färg på alla i spelet. Levande bybor: @Vimes @Sidd och @Brynolf

Kvarvarande ulvar är @Big Mama och @Sysp

Vi erbjuder er i byn en DÖDSPAKT. Vi röstar ut ulvarna två rundor i rad. Då får ulvarna bestämma vem av oss som vinner med sina nattmord eller så dödar de en av varje och det avgörs i en episk snajpduel.

Vadå skulle det vara TRE ulvar, TRE DTF mot sex stackars bybor?

Och varför skulle DTF veta vilka ulvarna var? Det är ju jättekonstigt.

Varför skulle inte ulvarna vara tex du och Sidd, och du försöker blåsa oss i näsan?

@BiobunkerVII upptäckte att lagen hamnade i ordning i Basses startpost i R1.
När vi skrev om detta och det blev uppenbarare för varje runda blandade Basse om ordningen nu i R3:s startpost.

Jag har svårt att köpa att DTF skulle vara tre st. Det var ju tveksamt om det ens skulle bli någon DTF, beroende på spelarantal.

Jag tycker det låter otaktiskt att smula om sin egentligen ganska uppenbara DTF-info.

Och varför ens komma med den här pakten nu? Vill ni inte vinna på egna meriter? Varför ska ulvarna få bestämma hur den här matchen går?

Nä jag anar ugglor som får kläder.

@Vimes, fattade du octas bitcoin-tugg?
Jag misstänkte att det skulle kunna vara någon referens till D3F-fraktionen. Ulvarna är ju postmodernister men D3F:erna är hemliga. Jag skojade om klimataktivister med färgburkar i högsta hugg, men kryptobros som gillar NTFer är ju också en kul grej. När Octa pratade om "info om D3F" och "bitcoin" så kändes det ganska givet.

Jag tror att Octa har rätt i att D3F är kryptobros. Och han är uppenbarligen inte bybo. Om han sen är D3F och erbjuder en DÖDSPAKT eller en ulv (som kanske har info om D3F?) som försöker dra oss vid kuken är inte helt klarlagt. Bortsett från att tre ulvar, tre D3F:er och sex bybor låter som ett skevt upplägg så lutar jag nog åt att Octa är for realz

Är inte det rimligaste att rösta ut Octa i det här läget?

Om vi röstar ut Octa och han är NTF-entusiast och har rätt om spelet är det upp till ulvarna att välja nästa läge: 3-2-1 eller 2-2-2 (om de mördar en bybo eller en D3F). Då kan vi ta det därifrån.

Jag har precis gett er färg på alla spelare i fältet.

Alla lagen vet alla spelares färger.

@Vimes jag erbjuder er 50% chans att vinna vilket innan jag skrev detta hade sett helt hopplöst ut för erat stackars bybolag som bara är tre till antalet och mest bråkat med varandra.

Vinstvillkoren
Byborna
Byborna vinner när alla postmodernister (ulvar) och hela den mystiska tredje fraktionen har eliminerats, och minst en bybo fortfarande är vid liv.

Ulvar/De postmoderna rebellerna
Ni vinner när antalet levande ulvar är lika stort som eller större än alla andra levande spelare tillsammans. När detta inträffar anses ulvarna ha tagit kontroll över museet.

Den mystiska tredje fraktionen
Den tredje fraktionen vinner när endast medlemmar ur den fraktionen återstår i livet.

---

Det verkar rätt att i detta läge, om ställningen är 3-3-2, att rösta ut en D3F nu. Därefter bör vi rösta ut ulvar.

Spelare som kan bekräfta detta är @Sidd som vet att jag inte är ulv (siande) och mina kamrater Sömnige S och Bonker.

Back