Varulv [R2] Den stora konstutställningen

Ok, men vad är syftet? Ingen utöver dig och Impetigo kan ju validera ändå.

Jag ser inga problem med att ni outar era PM.
Jag tror ändå att jag kan underlätta byns arbete att rösta ut rätt person av oss två om jag outar infon i mitt PM. Jag försöker få med @Impetigo på att göra samma sak samtidigt så han inte kan justera sitt PM för att stämma överens med mitt, och tillräckligt snart för att han inte ska ha tid att skriva på det.

Mitt PM är inte identiskt med PMet bakom spoilertaggen.

Ka-Pow!

Du är bybo och joker. Du får en förmågeanvändning (ej nattmord) som riktats mot dig att slumpmässigt hamna någon annanstans.

Du har ingen hemlig information om spelet.”

Två trådar att plocka upp

- Det är dags att börja använda vaniljbybornas hemliga information. I vilken ordning gör vi detta för att dra ner brallorna på ulvar och tredjefraktionen?

- I anmälan skriver SL att vi "kan ni kanske lägga ihop ett och annat utifrån den fruktansvärt roliga bakgrundshistoria jag förvirrat er med".
Någon som ser något matnyttigt här?
Märklig fråga då det för oss bybor (enligt hur jag uppfattar det) är självklart hur det ska göras.
Hur ser du egentligen på Margarethe å Gregers relation?
Jag läser din fråga som att du inte är bybo.

Jag läser startinlägget i R1 och tolkar det som att vi nu bör ha fått en ny siare. Endast om siarmålet (den nye siaren) blivit nattmördad så försvinner siaren och det är inte troligt att Stradth siade Antrox, eller hur? Har jag rätt?

Jag ser två alternativ för den nye siaren
1. Outa direkt så vi slipper tjafset som uppstod i R1 och som fortfarande lever.
2. Outa inte alls utan gör din egen grej efter eget huvud så kan hen berätta i R3 vad som kom ut av det.
3. Fler alternativ?

Jag förespråkar 2:an för 1:an blev ju inge vidare alls.

Att posta pm kanske går enligt reglerna men då struntar vi i dansen ovan vilket är det som jag tycker är roligast med varulvsspel. Därför är jag emot det. Att få facit bara för att det går är inte kul.
Nu ignorerar du att hemligheterna i spelet är en del av dansen och det finns ett inbyggt incitament att inte säga för mycket.

Haha, du lär ju tro att det här är SL-fudgeande, men nä…Random.org har utsett dig till…

trumvirvel
mera trumvirvel

JOKER!!

Du är bybo och joker. Jokern får en förmågeanvändning (ej nattmord) som riktats mot sig att slumpmässigt hamna någon annanstans.

Du har ingen hemlig information om spelet, men kan absolut betraktas som en avdelningschef som försöker gjuta olja på vågorna och tala om för Greger att, nej, man får faktiskt inte röka på arbetsrummet. Inte ens han som är så duktig på skulpturer och Tobias Sergel.

(Huruvida andra har fått sånt här PM med bakgrundsrelsterad info kan vara lite svårt att svara på. Förmodligen är det bara SL som fått inspiration eller något).

Inlägg 2, 18 minuter senare:

[Denna information har alla spelare fått]

Vinstvillkor
I spelet finns tre fraktioner: Bybor(Traditionella konstvetare), Ulvar (Postmoderna rebeller) och en Mystisk Tredje Fraktion. Varje fraktion har sina egna mål.

Byborna
Byborna vinner när alla postmodernister (ulvar) och hela den mystiska tredje fraktionen har eliminerats, och minst en bybo fortfarande är vid liv.

De postmoderna rebellerna
Ni vinner när antalet levande ulvar är lika stort som eller större än alla andra levande spelare tillsammans. När detta inträffar anses ulvarna ha tagit kontroll över museet.

Den mystiska tredje fraktionen
Den Tredje fraktionen vinner när endast medlemmar ur den fraktionen återstår i livet.

Spelet avslutas omedelbart när någon fraktions vinstvillkor är uppfyllt.

@Hägerstrand Jag är inte med, vad är scoopet? Du verkade övertygad om att PM-citeringen var hard proof, vad är det i det du postade som du tycker är the smoking gun så vi andra fattar?

Jag läser startinlägget i R1 och tolkar det som att vi nu bör ha fått en ny siare. Endast om siarmålet (den nye siaren) blivit nattmördad så försvinner siaren och det är inte troligt att Stradth siade Antrox, eller hur? Har jag rätt?

Jag ser två alternativ för den nye siaren
1. Outa direkt så vi slipper tjafset som uppstod i R1 och som fortfarande lever.
2. Outa inte alls utan gör din egen grej efter eget huvud så kan hen berätta i R3 vad som kom ut av det.
3. Fler alternativ?

Jag förespråkar 2:an för 1:an blev ju inge vidare alls.
Jo, du har rätt, bra fångat.

Outa direkt ger nog inte så mycket nu. Bättre att snipe-skicka vem hen siar vid deadline?

Basse skrev att allas PM har lite olikheter i formuleringarna.
Är det inte då konstigt att Impes är exakt så som det står i Basses exempel i R1 startpost?

Mmm, du får nog nån sorts pris i alla fall på galan som främsta Basse-imitatör om du skrivit ihop det där själv i alla fall 😄

Vi måste ju rösta ut nån av Impe och Häger nu rimligen?

Röst: @Impetigo

Back