Varulv [R2] Den stora konstutställningen

Visst går det inte mot varken spelets regler eller reglernas intention att vi outar våra PM, jag och @Impetigo? Vad sägs om 22.00?

I vilken post då?
Mest misstänkt just nu är ändå Brynolf. Han verkar stödja outingstrategin ganska snabbt och argumenterar för mer öppenhet, men samtidigt har han inte själv tydligt claimat i samma takt som andra. Det är en position som ibland används av ulvar: man pushar en plan som får andra att exponera sig, men väntar själv med att ta ställning tills man ser hur landskapet utvecklas. Jag är för övrigt jonklern och det är det enda i det här inlägget som inte är trams. Dessutom driver han idén om ännu mer omfattande outing, vilket i bästa fall är en aggressiv bystrategi men i värsta fall ett sätt att öppna hela setupen för ulvarna. Det betyder inte att han definitivt är ulv, men i jämförelse med hur andra placerat sig i claimkedjan sticker hans position ut mest.

Två trådar att plocka upp

- Det är dags att börja använda vaniljbybornas hemliga information. I vilken ordning gör vi detta för att dra ner brallorna på ulvar och tredjefraktionen?

- I anmälan skriver SL att vi "kan ni kanske lägga ihop ett och annat utifrån den fruktansvärt roliga bakgrundshistoria jag förvirrat er med".
Någon som ser något matnyttigt här?

Detta är jag starkt emot av principskäl.
Vilken är principen? Vi har väl jättelänge spelat spel som ska hålla även om man berättar vad som står i PM?

Hela hemlighetsgrejen i det här spelet bygger ju på principen att vi SKA använda PM för att gröna varandra, och incitamentet för att inte bara kopiera in dem är att vi inte ska ge för mycket information till ulvarna.

Två trådar att plocka upp

- Det är dags att börja använda vaniljbybornas hemliga information. I vilken ordning gör vi detta för att dra ner brallorna på ulvar och tredjefraktionen?

- I anmälan skriver SL att vi "kan ni kanske lägga ihop ett och annat utifrån den fruktansvärt roliga bakgrundshistoria jag förvirrat er med".
Någon som ser något matnyttigt här?

Bra, jag håller med.

Tungan rätt i mun här dock, i och med att vi vet att ulvarna har någon form av alibin.

Jag har ingenting emot att ni fipplar med PM. Dock är alla PM skrivna individuellt utifrån den mall jag postat i spelets startinlägg och kan se annorlunda ut.

Have fun!

🙂

Vilken är principen? Vi har väl jättelänge spelat spel som ska hålla även om man berättar vad som står i PM?

Hela hemlighetsgrejen i det här spelet bygger ju på principen att vi SKA använda PM för att gröna varandra, och incitamentet för att inte bara kopiera in dem är att vi inte ska ge för mycket information till ulvarna.
Spelet går i mitt tycke ut på att försöka lista ut vem som ljuger. Du säger en sak och Imeptigo säger en annan sak. Där vi resterande spelare läser in tidigare inlägg, känslor, logik och magkänsla för att sedan fatta ett nervöst beslut i hopp om att vi har rätt.

Att posta pm kanske går enligt reglerna men då struntar vi i dansen ovan vilket är det som jag tycker är roligast med varulvsspel. Därför är jag emot det. Att få facit bara för att det går är inte kul.

Det intressanta detta spel med pm är hemligheten där vi i byn sitter på ett informationsövertag som vi kan utnyttja. Det är inte denna information som diskussionen gäller nu utan det är formuleringen i ditt pm.

Back