Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

Nej, jag menar att det är UPPENBART att du är ulvig. Alltså att du de facto, IRL, på riktigtriktigt har svans, tassar, ludna öron och ylar mot fullmånen när du inte sitter på WRNU.
Du sa ju att du överdrev det nyss? Och att jag kanske var en bybo som inte såg samma saker som du såg? Hur ska du ha det egentligen? Svårt att hänga med när du flyttar målstolparna mellan varje inlägg.

Fan då, Häger. Dig har jag hållit som grön (pga anledningar som vi inte kan nämna i tråden, @Anthrox , så du behöver inte fråga om dem), men om du inte fattar grejen som jag tycker Anthrox ska fatta så finns det ju några alternativ:
1) Du är också elak ulv
2) Anthrox är inte ulv (trots svansar, tassar och allt det där), och det jag tänker är uppenbart är bara uppenbart i mitt huvud
3) jag är ulv och vet redan vem spionchefen är och trollar bara så ni ska rösta ut mig
4) allt är bara en simulation
5) Har ni sett Herr Kantarell? Han har köpt en yxa

Fan då, Häger. Dig har jag hållit som grön (pga anledningar som vi inte kan nämna i tråden, @Anthrox , så du behöver inte fråga om dem), men om du inte fattar grejen som jag tycker Anthrox ska fatta så finns det ju några alternativ:
1) Du är också elak ulv
2) Anthrox är inte ulv (trots svansar, tassar och allt det där), och det jag tänker är uppenbart är bara uppenbart i mitt huvud
3) jag är ulv och vet redan vem spionchefen är och trollar bara så ni ska rösta ut mig
4) allt är bara en simulation
5) Har ni sett Herr Kantarell? Han har köpt en yxa
Påpekar vänligt men bestämt att vi nu är tre (eller fyra?) i tråden som beklagat sig över dina "uppenbara" wink wink nudge nudge know what i mean. Så du kanske ska ta ett steg tillbaka och fundera över vad du sysslar med.

Du sa ju att du överdrev det nyss? Och att jag kanske var en bybo som inte såg samma saker som du såg? Hur ska du ha det egentligen? Svårt att hänga med när du flyttar målstolparna mellan varje inlägg.

Ja, jag överdrev. Jag tänker att "överdrift" inte är samma sak som "lögn". Överdrift är mer banter, the tjo and the tjim och lite provokation för reaktion och väldigt on brand för hur det brukar kunna vara i tråden. Förstår inte varför du försöker göra en grej av det här, har du inte deltagit i några varulvsspel tidigare?

Och: du kan vara en målstolpe.

Jag kan för all del vara den andra. Å så kan Häger få vara målis. Brynolf stegar upp till straffpunkten och Sidd och Big Mama står för musiken, Isaac för tilltuggen och Octagonal och Fjodor för hejarramsorna framför tv:n. Basse blandar en drink i köket, men Impetigo nöjer sig med en kall folköl. Rasmus och Sysp röker på balkongen.

Nått sånt?

Påpekar vänligt men bestämt att vi nu är tre (eller fyra?) i tråden som beklagat sig över dina "uppenbara" wink wink nudge nudge know what i mean. Så du kanske ska ta ett steg tillbaka och fundera över vad du sysslar med.

Ja, men ni är ju ulvar, lol

@Sömniga Isaac och @Big Mama vi kan ge upp nu, mästerdetektiv Vimes har kommit på oss.
Jaha, bara kasta in handduken då.

Jag som såg fram emot att vi skulle sluta fred, sjunga sånger om fred samtidigt som vi gemensamt höjde våra högafflar och värmde oss i elden medan vi offrade våra kamrater en efter en i jakten på spionchefen. Tji fick jag.

Ärligt, Vimes jag tror du ser saker som är uppenbara för dig, men inte för någon annan. Jag börjar mer fundera på vem som lyfte frågan om att se ett mönster från början. Kanske är det mot den spelaren vi ska rikta blicken. Jag kan inte minnas vem det var som sa det först att de sett färg på spelare genom att avkoda deras meddelanden.

Jaha, bara kasta in handduken då.

Jag som såg fram emot att vi skulle sluta fred, sjunga sånger om fred samtidigt som vi gemensamt höjde våra högafflar och värmde oss i elden medan vi offrade våra kamrater en efter en i jakten på spionchefen. Tji fick jag.

Ärligt, Vimes jag tror du ser saker som är uppenbara för dig, men inte för någon annan. Jag börjar mer fundera på vem som lyfte frågan om att se ett mönster från början. Kanske är det mot den spelaren vi ska rikta blicken. Jag kan inte minnas vem det var som sa det först att de sett färg på spelare genom att avkoda deras meddelanden.
That would be @Sysp.

Underhållning här nu.
Tänkte skriva nåt om att en Ulv försöker hålla låda och driva bybor att försäga sig osv men det här vill man ju inte stänga ner👏👏👏

Attachments

• IMG_7068.gif
    IMG_7068.gif
    743.1 KB · Views: 2
Sysp var först ut med att tala om det! Huruvida det hjälper vet jag ej.
Jag tänker att det likagärna kan vara någon sorts bullshit kejsarens nya kläder-plan, där två tongivande ulvar håller låda i tråden med de uppenbara signalerna du absolut inte får missa, för att de ska verka lite grönare.

Det är ju det här som är lite av problemet med att spela på wink wink nudge nudge.

Show of hands @Brynolf @fjodorsenuba fjod

Jag tänker att det likagärna kan vara någon sorts bullshit kejsarens nya kläder-plan, där två tongivande ulvar håller låda i tråden med de uppenbara signalerna du absolut inte får missa, för att de ska verka lite grönare.

Det är ju det här som är lite av problemet med att spela på wink wink nudge nudge.

Show of hands @Brynolf @fjodorsenuba fjod
@Sidd och vem än mer som är inne i spelet, om ni ser det vimes ser.

(Råkade komma åt postaknappen)

(Och nu kanske ni undrar hur ni ska veta vad det är vimes ser?
Ja du, fan vet.
Men det är jag som är uppenbart ulvig)

(Och nu kanske ni undrar hur ni ska veta vad det är vimes ser?
Ja du, fan vet.
Men det är jag som är uppenbart ulvig)
Det är väl Vimes som driver den tesen? Jag tycker mer att det är Vimes som spelar underligt just nu. Får inget riktigt grepp om honom, hur jag än försöker skåda och tänka runt hans spelande. Har druckit mitt kaffe och försökt förstå vad han håller på med, men blir inte klokare för det. Sumpen som skvalpar i botten av koppen ger inte heller någon vidare tröst för mitt rastlösa sinne.

Flyttar tillbaka min röst till Vimes tror jag.

Det finns mer som känns underligt här, än bland de lågmälda spelarna.

Röst: @Vimes

Min röst ligger kvar på Impetigo. Vad är caset mot @Vimes?

Sorry för svagt deltagande idag. Sitter med mobilen nu men kommer läsa ikapp ordentligt senare.

@Sidd och vem än mer som är inne i spelet, om ni ser det vimes ser.

(Råkade komma åt postaknappen)
Om det är chiffer-snacket du menar så har jag ingen aning.
Tolkade det som troligt försök att dribbla med ulvar, lägga ut nån form av rökridå eller låssas vara aktiv…

Effekten av folks bruspostande är väl att vi får svårare att hitta ulvar.

Så här (rajtantajtan @Octagonal) latcholajbans kan jag inte komma ihåg att jag sett Vimes vara på spelhumör nånsin🥰

Back