Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

En lite spännande observation som vi kan öppet prata om tycker jag:

Det har varit väldigt lite pressande vad folk tycker om andra spelares färg och röd-grön-listor etc. Jag har själv varit på väg att både pressa och posta flera gånger men stoppar mig själv för att jag är rädd att det ger mer signal till ulvarna om spionchefen än vad vi får om deras ulvkompisar.

Det blir ju ett dilemma det här för vi behöver ju signal för att jaga ulv, men samtidigt så riskerar vi ju att ge pusselbitar till spionchefens identitet. Är jag överdrivet försiktig och tänker fel eller bör vi vara lite försiktiga här? Misstänker att jag inte är enda bybon som haft tanken så det kanske är bra att vädra den publikt så vi inte spelar bort oss i det tysta.
Äh, vi måste ju skeppa någon form av signaler och det har ju redan påpekats att vi var alldeles för fega i Devils reef med det. Bättre då att skicka för många signaler, så det blir svårare för ulvarna att sålla bland mängden.

Jag vet inte om du skrev så där för att stänga ner diskussionen eller själv inte ville ta ställning till hur siaren bör agera men jag tycker ingen av de alternativen är särskilt bra för byn.
Nej tanken var nog mer för mig själv att tydliggöra att siaren själv får bestämma. Ibland kan det blir mycket påtryckningar. Diskussionen är såklart dock bra.

Till fjoddes försvar är två av trådarna han postade PM-konversationer från tidigare spel, som jag varit SL för. Så det stämmer ju iaf till den grad att han påpekat det fler än en gång, och att jag sett dem bägge gångerna.
Men det här känns som en oerhört onödig tråd att dra vidare i :)

Antecknar att Brynolf tycker att det är roligt att ljuga...
Det är väl allmän vetskap vid det här laget. Om Brynolf får en chans som bybo att ljuga på ett ickeulvigt sätt så kommer han ta den 100 gånger av 100.

Men jag tycker vi borde avstå från att ljuga, för det är svårt nog att navigera det här spelet med alla wink-wink, nudge nudge, know what i mean som det är. Även om det ibland är coolt med coola grejer är det också bra grunder för missförstånd och missar.

Jag tycker som vanligt att IRL-ursäkter inte ska tas på alltförstort allvar. Man kan skicka hur många foton från yogaklassen eller bingokvällen som helst, det kan ändå vara en ulvlögn.

Sida 14 är nu ägnad nästan helt till fjodors IRL:ande. Är det någon av er som tror att han är ulv på riktigt baserat på detta?

Alltså hade jag varit ulv hade jag kört på Big Mamas plan och lågflygit järnet, Impetigo style.

Jag tror dock inte Impetigos frånvaro är rödande nog men jag har inte så mycket annat att rösta på.

Jag tänker så här, de som vill dreva något borde ha gjort det hitills.
Vimes har sladdat runt mest, känns som ett genuint försök att skapa drev.
Hägern har också petat på folk med röster och är som vanligt på.

Vi har två som helt är frånvarande med röstningarna, RasmusL och Impetigo. Hjälp byn lite med att hitta nått drev och ta lite ställning.

Back