Varulv [R1] Den stora konstutställningen

Jo, men vi får nog räkna med att jag eller Hägern blir mördade i natt så det känns ju också rätt skönt att ha chans på en till grön spelare som faktiskt får leva eller?

Men visst, det är 50/50 att facklan bara försvinner i intet och ges fen till en ulv där så är det ju supersurt.
Varför får inte jag bli mördad 😭

Om jag blir nattmördad är nog @Sidd och @Sysp på min shortlist över ulvkompisar till Stradh.
Scenariot ifall Stradh visar sig vara bybo orkar jag inte analysera, då fick ulvarna frispark i och med att en bybo ljög.
Vilka som är D3F är en crapshoot, eftersom D3F kan spela autentiskt ulvjagarspel här. Jag blir lite misstänksam mot spelare som tycker att de "ser" D3F.

Varför outa som ulv när alla gröna powerroller redan är ute?
Det är ju ett triangelspel här nu med tre fraktioner.
Ulvar och DTF behöver ju få pejl på varandra också, inte bara bybor.
Gissar att både ulvar och DTF vill bli av med byns powerroller så då drogs outning-race igång av nån av de första.

Är det bara @StradhLestat som claimar siare?

Anth har skrivit der att han ej är siare.

Så Stradh om du nu är god är det Impe eller Hägern som ljuger.
Dernär väl bara jag som sagt vad. Alla andra ink voffen säger väl bara powerroll?
Alltså kan det lika gärna vara anth som ljuger också. "Inte siare" ger fortfarande 2 roller att bluffa om. Joker och väktare

Jag blir osäker om eventuell nonsenstestamente nu:

1. Vi får veta vart facklan skickas även om isaren mördas. BRA

2. den som grönas blir mördad direkt i r2/ om den inte mördas blir det en jobbig vinägare om man ska hönga den i rundan efter…

Jag är nog FÖR nonsenstestamente nu. Vad säger ni andra @Hägerstrand ?

Om jag blir nattmördad är nog @Sidd och @Sysp på min shortlist över ulvkompisar till Stradh.
Scenariot ifall Stradh visar sig vara bybo orkar jag inte analysera, då fick ulvarna frispark i och med att en bybo ljög.
Vilka som är D3F är en crapshoot, eftersom D3F kan spela autentiskt ulvjagarspel här. Jag blir lite misstänksam mot spelare som tycker att de "ser" D3F.

1. Jag tycker att Sidds förvirrade försvar av Stradh här talar emot att de är ulvar tillsammans. Skulle jag vara Stradhs ulvkompis skulle jag två mina händer, samtidigt som en ulv som ser en bybo-Stradh straffa ut sig mycket väl kan försöka fånga grönpoäng på att vara emot utröstningen.

2. Är Stradh bybo är ju en av dig, Anth och Impetigo ulv. Men det kan vi ta i om vi kommer dit.

3. D3F har inte någon info om hemligheterna. Precis som powerrollerna. Jag (vaniljbybo) har info och har sett en del märkliga saker gällande detta (det är lite samma dynamik som i Spionkungens hemlighet).

Jag blir osäker om eventuell nonsenstestamente nu:

1. Vi får veta vart facklan skickas även om isaren mördas. BRA

2. den som grönas blir mördad direkt i r2/ om den inte mördas blir det en jobbig vinägare om man ska hönga den i rundan efter…

Jag är nog FÖR nonsenstestamente nu. Vad säger ni andra @Hägerstrand ?
Om den grönas behöver man ju inte hänga den (alltså ifall vi fått ett siande)

Men jag tycker att vi textväggoutar vilken roll vi har och skippar att outa vem man siar.

Så Octa försvann 12.30 med en gigantisk cliffhanger. En elak läsning där är att han krattade för att outa roll, men sen fick kalla fötter när jag och Häger outade? Fast det fanns ju en position kvar att fylla såatteh.

BB7 tänkte jag varit off, men det såg inte ut som det nu när jag kollade. Han checkar in nån gång i timmen och skriver något putslustigt. Oroväckande att han inte förolämpat någon än dock.

Sysp försvann vid tvåtiden.

BM hade preppad post och ursäkter för lågflygeri.

Brynolf försvann efter lunch. Men han jobbar väl också konstiga tider?

Vi övriga är väl mer eller mindre närvarande?
Inte jättemånga ord att analyser än så länge.
Det här skrev jag halvvägs in i rundan.
Tre spelare är kvar på den här listan som helt bortfallna.

Om den grönas behöver man ju inte hänga den (alltså ifall vi fått ett siande)

Men jag tycker att vi textväggoutar vilken roll vi har och skippar att outa vem man siar.
Nej, jag menar om man outar, gamla siaren mördas (så vi får inte resultatert) och sen mördas INTE nya siaren.

Då är det ju uppenbart en ulv. Eller inte. Osv.

Det vore ju skitjobbigt

Back