Varulv [R1] Den stora konstutställningen

Vad får dig att komma med det antagandet?

Att du antyder att du röstar på Anthrox för att han har smulat (vilket alltså övriga powerclaimare inte gjort om jag fattar sitt inlägg rätt). Men jag kanske missar något. Vad var det du menade?

Förklara varför? @Vimes har också drevat på om D3F, men D3F är ju väldigt lätt att skådespela bybo som eftersom man bara kan jaga varulv som vanligt. Vad är det ni har sett? Vad är det som sticker ut som suspekt?
Vibes! 😄 (Bara för att trigga folk lite)

Nä, men jag tyckte när jag läste vid lunch att Vimes inte verkade ha info om hemlighet i öppningposterna och sen öppnade för att dtf kunde ha rekrytering och liknande när det inte finns ett spår av att DTF skulle ha extraregler i exempel-PM. Sen kom en post om att Vines spekulerade i vad det var för flavor på dtf. Så då pinglade xenomorf-radarn.

Sen har han spelat upp sig efter det och det känns som antingen distansering eller faktiskt signal på Bio. Så jag är ok med att rösta ut bio för att få lite färg där.

Jag kanske läser det här helt bakvänt, men om Stradh är ulv såvet ulvgänget att han hänger löst. Så de som ser ut att försöka rädda Stradh här, med alternativa drev och whatnot, borde då inte vara ulvar.

Röst: @BiobunkerVII
Ge oss något nu Bonkern.

Stradhs outande har ingen logik. Dock inte heller som ulv. Varför outa som ulv när alla gröna powerroller redan är ute?

Annars är BM ett alternativ till utröstning pga noll deltagande.

Aha. Tycker fortfarande är för risky. Jag kör på Bio så kanske vi får til två drev
Vi KAN ju få en säkrare träffbild på vilken av outningarna som ljuger om vi outar vilken sorts powerroll vi har också. Anledningen till att vi inte gör det är att Stradh är fast i en lögn och då är det bättre att hålla ulvarna i mörkret om vem som är verklig siare.

Att du ändå föredrar att rösta ut någon som ligger utanför outningarna istället för att vilja ha mer info där känns konstigt.

Vi KAN ju få en säkrare träffbild på vilken av outningarna som ljuger om vi outar vilken sorts powerroll vi har också. Anledningen till att vi inte gör det är att Stradh är fast i en lögn och då är det bättre att hålla ulvarna i mörkret om vem som är verklig siare.

Att du ändå föredrar att rösta ut någon som ligger utanför outningarna istället för att vilja ha mer info där känns konstigt.
Hur ser din plan ut för nästa runda om jag nu åker som snorgrön?

Nu är det snart bara en halvtimme kvar av R1!

Visst har ni sett att startinlägget har fått en snygg rösträknare av @damogn ?

Så här ser röstställningen ut just nu om jsg inte klantat till det (säg till i så fall):

IMG_3111.png

Dock inte heller som ulv. Varför outa som ulv när alla gröna powerroller redan är ute?
Jag tänker att det håller som ulv om han tyckte att det kändes som att det var stor risk att han åkte ut. Vi hade ju sagt att vi skulle outa vilka powerroller vi hade ifall fler än tre outar powerroll.

Så om Stradh tror att han är på väg ut så är det rationellt ulvspel att försöka få ut siaren på köpet. Stradh claimar ju själv siare ganska direkt efter att han claimat powerroll. Den här teorin tycker jag förklarar mycket bättre varför han tidigare negativclaimade än hans egen förklaring.

Jag tänker att det håller som ulv om han tyckte att det kändes som att det var stor risk att han åkte ut. Vi hade ju sagt att vi skulle outa vilka powerroller vi hade ifall fler än tre outar powerroll.

Så om Stradh tror att han är på väg ut så är det rationellt ulvspel att försöka få ut siaren på köpet. Stradh claimar ju själv siare ganska direkt efter att han claimat powerroll. Den här teorin tycker jag förklarar mycket bättre varför han tidigare negativclaimade än hans egen förklaring.
Det är sant, jag hängde inte med i röstningen men det är ju ett väldigt rimligt sätt att försöka rädda sig själv på.

Tjänar vi på att göra en sån här sista minuten-outning i textvägg där vi berättar vilken roll vi har (och vem siaren siar?)

Om siaren avslöjar vem som sias ger vi ju bort siarfunktionen gratis. Ulvarna mördar helt sonika den som nämns i r2.
Fast siaren kommer ju passa vidare facklan, så om de inte prickar siarmålet så blir vi ju inte av med siaren annat än ifall vi siar ulv.

Om siaren avslöjar vem som sias ger vi ju bort siarfunktionen gratis. Ulvarna mördar helt sonika den som nämns i r2.
Ja, det är nog dumt. Men å andra sidan kommer ju siaren behöva berätta det i R2 ändå om hen klarar nattmordet.

Men då är det bättre att de båda gör det i en textväggspost även i nästa runda?

Fast siaren kommer ju passa vidare facklan, så om de inte prickar siarmålet så blir vi ju inte av med siaren annat än ifall vi siar ulv.

Jo, men vi får nog räkna med att jag eller Hägern blir mördade i natt så det känns ju också rätt skönt att ha chans på en till grön spelare som faktiskt får leva eller?

Men visst, det är 50/50 att facklan bara försvinner i intet och ges fen till en ulv där så är det ju supersurt.

Ja, det är nog dumt. Men å andra sidan kommer ju siaren behöva berätta det i R2 ändå om hen klarar nattmordet.

Men då är det bättre att de båda gör det i en textväggspost även i nästa runda?
Så var min tanke. Som sagt surt om gamla siaren är död (50%). Men då slupper vibhamna i en situation där ”gamla siaren” är död varenda runda sen.

Back