R•Y•M•D 1917

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Kan man göra nåt ballt av Luigi Russolos oljudsmaskiner?

 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
Ja, det är ett måste.
Är det verkligen det? Borde inte rymdskepp som ser ut som 1910/20-tals oceanångare/krigsskepp vara mer passande, med zeppelinare använda för lufttransport i atmosfär.

Vad sägs om att man använder zeppelinare och jätteballonger för att få upp saker i omloppsbana där man sedan lastar om det till skepp?

En annan tanke är ju förstås att man faktiskt använder stora dieselpunk flygplan i huvudsak, man har ju teknologin. Med luftskepp som något man använder för platser där det är svårt att göra en landningsbana?

Förstås, det kan vara en fråga om att rymdskepp ser ut som zeppelinare men deras ballonger är inte fyllda med lyftgas utan är där man har allt syre som behövs för färden.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,886
Location
Marjura
Vill man åt Metropolisestestiken känns Beroys tecknade serie Mabuse helrätt. Gick i Tung Metall i the olden times…
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Är det verkligen det? Borde inte rymdskepp som ser ut som 1910/20-tals oceanångare/krigsskepp vara mer passande, med zeppelinare använda för lufttransport i atmosfär.

Vad sägs om att man använder zeppelinare och jätteballonger för att få upp saker i omloppsbana där man sedan lastar om det till skepp?

En annan tanke är ju förstås att man faktiskt använder stora dieselpunk flygplan i huvudsak, man har ju teknologin. Med luftskepp som något man använder för platser där det är svårt att göra en landningsbana?

Förstås, det kan vara en fråga om att rymdskepp ser ut som zeppelinare men deras ballonger är inte fyllda med lyftgas utan är där man har allt syre som behövs för färden.
Det var mer den estetiska looken jag syftade på, jag menade inte att rymdskepp bokstavligen behövde vara zeppelinare 🙂 Sen tycker jag att det finns plats både för rymdskepp som ser ut som oceanångare och rymdskepp som ser ut som zeppelinare. Det kan ju till och med vara så att olika fraktioner har olika look på sina skepp 🙂
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
Exempel från det galleriet:
The Black, the Blue, and the White by MikeDoscher on DeviantArt
1644184238389.png
"The USS Nevada rendezvous with a destroyer of the Home Fleet before embarking on a shakedown cruise to Fort Columbia, prior to her taking station on Mars."


The Golden Fleet by MikeDoscher on DeviantArt
1644184434740.png
"Silver wings turn to gold in the sunlight. The American fleet gathers in orbit above Venus, spring 1922. The USS St. Louis is seen here following her conversion to a monitor, and below her is an unidentified carrier of the Longstreet class. Curtiss JTN rocket bombers were commonly used as orbital pickets late in the war. This was both because of their suitability for trans atmospheric work as well as a dearth of suitable targets from the end of 1920 onwards."
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Ett ottomanskt rymdimperium - galaxens sjuke man?
En vindlande byråkrati à la Österrike-Ungern?
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,074
Trenchpunk alltså! :)
Visst pågår det evigt skyttegravskrig någonstans i Mutant Chronicles (därav att det finns Imperial Trenchers)? Det torde vara bland det enklaste att överföra...
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,116
Location
Stockholm
En vindlande byråkrati à la Österrike-Ungern?
Om jag mins rätt så var Imperials de som beskrevs som överdrivet byråkratiska i MC, men det behöver de ju inte vara i den här versionen.

Men samtidigt så tycker jag att Fraktionerna inte ska vara "1VK stormakt i rymden!", utan ska vara en blandning av grejer och ha saker som deras ursprungs inspiration inte har
 
Top