Nekromanti Rökförbudet.

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Skrämmande...

Det kanske mest skrämmande är när man kollar på vilka det egentligen är som står för majoriteten av rökare, jo unga tjejer i 17-25 års åldern. Dvs dom (flesta) som kommer att bära och föda våra barn framöver. Finnemang! =) Är inte det en underbar kombination så säg...
Bara så sent som igår var jag och fikade och på det fiket var det ca 10 rökare, 8 st var tjejer i 20 års åldern. Än värre är det när man ser mammor som röker. Visst att man själv väljer vad man gör med sitt liv är en sak men det akuta problemet som måste lösas är den passiva rökningen.
Att en person som står bredvid en rökare får i sig mer skit än den som står och röker är bara så fel att klockorna stannar.
Personligen anser jag att dom som vill röka får jättegärna röka om dom vill det, sure no problem at all, jag erbjuder tom eld om så behövs men det enda jag begär är att en rökare tar hänsyn till oss ickerökare och respekterad våra val.

Det är vad jag tycker, så det så.
/Magnum
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Skrämmande...

Inte konstigt att man framstår som cool när man röker om alla andras inställning är att man är en helt fucking obrydd jävel som dessutom iskallt står och långsamt dödar folk medan de bara ser på! Whoa!

/Eksem, kommer smygröka på toaletterna
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,572
Re: Skrämmande...

Visst att man själv väljer vad man gör med sitt liv är en sak men det akuta problemet som måste lösas är den passiva rökningen.
Det går faktiskt att köpa cigarettfilter lösa. Visst, de är i första hand tänkta för de som rullar sina egna taggar, men de borde väl vara utmärkta även för passiva rökare att andas genom.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Först en liten applåd till chrull (och säkert nån mer som jag glömt vem det var) som skrev intressanta inlägg som faktiskt gav nåt att läsa.

Sedan ett litet burop till alla som tycker förbudet är dåligt eftersom jag i likhet med många vill slippa lukta rök efter en utekväll. Passiv rökning är inget att ha det heller för den delen.

Egentligen så spelar det (förbudet då) dock ingen roll för mig eftersom jag:
A) typ aldrig går ut och festar i förstaläget...
B) går på studentställen som redan är rökfria
C) går på korridorsfester eller liknande

Mitt problem är snarare polare som envisas med att röka eftersom:
A) de "gnäller" om att man inte får röka när man är ute
B) de går ut från festandet för att röka så att jag antingen:
_____C) tvingas festa utan dem ett tag
_____D) tvingas hänga med ut och frysa, andas rökmolekyler och riskera att få kläderna att lukta blä
E) jag råkar anse att om man röker borde man lägga av med det asap om man inte är dum eftersom det är:
_____F) kroppsligt och ekonomisk ohälsosamt
_____G) luktar äckel
_____H) beroendeframkallande
_____I) helt i avsaknad av positiva effekter (eller ja, det finns säkert nån liten positiv jäkel nånstans)
och jag vill helst inte anse att polare är dumma så det vore skoj om det kunde gå att få dem att sluta

Mao, det hade varit bättre att förbjuda alla att röka istället för att förbjuda företeelsen på en specifik plats. :gremgrin:
(Vann jag nåt pris för fjampigaste inlägget någonsin nu? Och förlåt alla som eventuellt blev ledsna för att jag kallade er dumma, jag vet att den här åsikten går emot mitt traditionella myspajasbeteende.)
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Re: Skrämmande...

Tja why not, i tex Tokyo använder tusentals människor redan idag munskydd till vardags, (iofs av andra anledningar) men det finns ju en helt outnjyttjad marknad att ge sig in på. Rökfikter för ickerökere.. mmm, det stödjer säkert tobaksbolagen och då finns det massor med pengar att lägga ner på design och reklam. Man skulle kunna ha personliga utbytbara skal.. ja varianterna är enorma.

/Magnusm, trött... med skenade fantasi.
 
Top