Varulv RÉVOLOUPTION

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Marquis Paul Barras de Sade

blir mycket name calling här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Lite slapp analys, ryck upp er!

Det är ju självklart så att spelet handlar om att vi måste vara tillräckligt många för att besegra Vimes!

Från startinlägget:

"Blire färre än fem skiter jag i allt och drar och kör moppe i Borlänge!!1!!"

Därför gäller det att vi blir minst 9 spelare. Utmaningen handlar om huruvida vi kan samla ihop fler än åtta spelare.

Det är vi mot Vimes.

Nu eller aldrig.
 

Attachments

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Håller med Basse.
Revoluption!
Ner med den ondskefulle självsvåldige Vimes.

Jag anmäler mig igen👍
Nu måste vi väl i alla fall vara typ 9 va?

Och det är verkligen på tiden att ni visar var ni står och röstar med bra motivationer nu!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Håller med Basse.
Revoluption!
Ner med den ondskefulle självsvåldige Vimes.

Jag anmäler mig igen👍
Nu måste vi väl i alla fall vara typ 9 va?

Och det är verkligen på tiden att ni visar var ni står och röstar med bra motivationer nu!
Alltså, varken du eller Empi får dubbla röster och att ni tror det pekar ju bara på att ni är adel.

Till giljotinen!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Jag håller med @Vimes, alla men framförallt de Sade ska passa sig jävligt noga.
@Basenanji s revolt mot Vimes är inte fräsch, det luktar brieost och Bourgogne! Jag har dig under uppsikt din kontrarevolutionär!

(visst är det så att om man är en hyvens prick mot SL före spel så får man powerroller?)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
[

@Lukas

Välkomna och lek ett par sommardagar i Frankrike med vår eminente Vimes som spelledare👍
Spel mitt i sommaren fungerar inte för mig tyvärr.
De flesta dagar är jag utan dator, och orkar inte göra analyser ifrån mobilen.

Så jag måste nog skippa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Jag är på semester i Brasilien, och även om jag har tid så vill jag faktiskt inte spendera min semester varulvsspelande. Sårry!
Marquis de Genesis har alltså emigrerat redan innan revolutionen. Smart drag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag är på semester i Brasilien, och även om jag har tid så vill jag faktiskt inte spendera min semester varulvsspelande. Sårry!
Alltså, om Genesis sagt något i stil med:

"Tjena! Nu ska jag för en gångs skull få göra en fantastisk resa till ett exotiskt resmål, långt från Sverige, prata ett nytt språk som jag precis har lärt mig, äta god mat jag aldrig upplevt i Sverige, få möta en kultur som är enastående och unik och ha det så himla trevligt på det stora hela!"

...så hade jag väl kunnat acceptera att han står över.

Men Brasilien?!

Liksom, vad har Brasilien som inte Sverige har?
Ok, en stor staty av Jesus i Rio de Janeiro kanske, men vi har en ganska ball gubbe (Gustav Vasa) på Nordiska museet i Stockholm så det så! Maten då? Tja, i nästan alla affärer i Sverige finns nu ett 100% kvalitativt utbud av Santa Marias Tacokvällssortiment!! Det du Genesis, det har de inte i Brasilien! Prova gärna "Gran Fiesta Green Curry Jalapeños" som är en kryddstark nyhet!

Språket är säkert kul att lära sig, men törs jag upplysa dig om att Duolingo utbildar fler i språk än det finns amerikanare i USA?! Med Duolingos algoritmer lär du dig språk på riktigt, utan störande grammatikfel och sluddrigt uttal!

Och hur exotiskt är det att resa till Brasilien? 2h till London, sedan direktflyg till Rio c:a 6-8h med bra väder och mat på planet. Lätt som en plätt. Vill du testa äventyrliga resor tycker jag att du ska försöka ta dig till Nynäshamn från Södertälje på under 4h med kollektivtrafik. Säkerställ att du har med dig förnödenheter som mat, dryck, druvsocker och evakueringsutrustning. En extra tub med syre är inte fel, det kan bli dåligt med luft sträckan Krigslida-Segersäng.

Summa summarum Genesis, det här var ett av de slappaste inläggen du skrivit! Min röst är given:

RÖST: @Genesis

Inlägget är förstås skrivet i en humoristisk ton. Gustav Vasastatyn är bara en i raden av många fantastiska konstnärliga utsmyckningar som ställer allt Brasilien kan visa upp av snabbt ihopplockat krimskrams i skuggan. Googla tex på Mjölbys rondellgris så inser du lätt hur långt Brasilien har att gå innan de kan mäta sig med Sverige. Vi ser fram emot att du avbokar din "tripp" och anmäler dig till ett intellektuellt och stimulerande spel som tillåter dig att fullt ut njuta av Sveriges många behag!
 
Last edited:

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Alltså, om Genesis sagt något i stil med:

"Tjena! Nu ska jag för en gångs skull få göra en fantastisk resa till ett exotiskt resmål, långt från Sverige, prata ett nytt språk som jag precis har lärt mig, äta god mat jag aldrig upplevt i Sverige, få möta en kultur som är enastående och unik och ha det så himla trevligt på det stora hela!"

...så hade jag väl kunnat acceptera att han står över.

Men Brasilien?!

Liksom, vad har Brasilien som inte Sverige har?
Ok, en stor staty av Jesus i Rio de Janeiro kanske, men vi har en ganska ball gubbe (Gustav Vasa) på Nordiska museet i Stockholm så det så! Maten då? Tja, i nästan alla affärer i Sverige finns nu ett 100% kvalitativt utbud av Santa Marias Tacokvällssortiment!! Det du Genesis, det har de inte i Brasilien! Prova gärna "Gran Fiesta Green Curry Jalapeños" som är en kryddstark nyhet!

Språket är säkert kul att lära sig, men törs jag upplysa dig om att Duolingo utbildar fler i språk än det finns amerikanare i USA?! Med Duolingos algoritmer lär du dig språk på riktigt, utan störande grammatikfel och sluddrigt uttal!

Och hur exotiskt är det att resa till Brasilien? 2h till London, sedan direktflyg till Rio c:a 6-8h med bra väder och mat på planet. Lätt som en plätt. Vill du testa äventyrliga resor tycker jag att du ska försöka ta dig till Nynäshamn från Södertälje på under 4h med kollektivtrafik. Säkerställ att du har med dig förnödenheter som mat, dryck, druvsocker och evakueringsutrustning. En extra tub med syre är inte fel, det kan bli dåligt med luft sträckan Krigslida-Segersäng.

Summa summarum Genesis, det här var ett av de slappaste inläggen du skrivit! Min röst är given:

RÖST: @Genesis

Inlägget är förstås skrivet i en humoristisk ton. Gustav Vasastatyn är bara en i raden av många fantastiska konstnärliga utsmyckningar som ställer allt Brasilien kan visa upp av snabbt ihopplockat krimskrams i skuggan. Googla tex på Mjölbys rondellgris så inser du lätt hur långt Brasilien har att gå innan de kan mäta sig med Sverige. Vi ser fram emot att du avbokar din "tripp" och anmäler dig till ett intellektuellt och stimulerande spel som tillåter dig att fullt ut njuta av Sveriges många behag!
Jag är lessen, Basse, din analys hamnar helt fel. För det första är jag inte i Rio, utan i São Paulo, som inte har någon jättestaty (och knappt några andra turistmagneter heller). För det andra, vad har Brasilien som inte Sverige har? Tja, min flickvän, till exempel.

Nädu, det här brunsmetandet är slappt och ett praktexempel på motiverat resonemang. Röst: @Basenanji

Däremot har du helt rätt att mexikansk mat är så gott som okänd härborta. På sin höjd kan man få tag på "Doritos", men folk stirrar på en som om man var galen om man säger att man vill ha köttfärs på dem.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag anmäler mig i vanlig ordning!!

Gillar som ni redan vet att ligga lågt i början för att med mina sjuka skills hoppa in och analysera när det redan har skrivits massa och det finns lite halvöppna dörrar att vara med och trycka på så här är jag.

Svårt att motivera en röst just nu måste jag medge. Basses svaga drevförsök mot Genesis skulle kunna vara en ulv-tel men tolkar det som vanligt Basse kaosande i sann bybo anda om än lite missriktat.

Slänger ur mig en röst på Impetigo då Impetigo brukar rösta på mig. Lika bra att få iväg första rösten tänker jag. Har lågflugit här i anmälningstråden vilket också gör mig nervös.

Röst: @Impetigo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Röstverktyget kraschar för mig. Jag utgår ifrån att Sidd mixtrat med röstlängden.

Röst: @Sidd
Funkar fint, jag leder👍
Nån skumm röst på ”Tiden” som inte räknas med bara.
Så har vi ju med lågflygarna Impe&Empi som fegt inte vågar ge sig till känna å avlägga någon röst alls men det är väl som vanligt med ”Väktar”-Ipetigo att inte rösta alls första rundan…
De verkar inte fattat att äventyret redan börjat och avgörs här å nu!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Den här låtsasdiskussionen mellan Anthrox och Sidd förstärker bara min misstanke om att de är våra två snedfödda kontrarevolutionärer.
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Med Octagonal är det åtta anmälda, visst? Det vore kul om vi blev nio!

Hur som helst:
  • Jag kommer stänga anmälan någon gång under nästa vecka, för att kunna lägga sista handen på spelet
  • Roller och regler går ut på torsdagen 13:e juli, så ulvarna får lite tid att prata ihop sig
  • Runda 1 startar på fredag förmiddag 14:e juli och slutar 22:00 på söndagen
  • Runda 2 slutar 22:00 på tisdagen
  • Och därefter blir det endagars-rundor
 
Top