Varulv RÉVOLOUPTION

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Drygt 230 år efter stormningen av Bastiljen håller vi varulvsspel med Franska revolutionen-tema på WRNU. Det är verkligen på tiden! Revolutionärer (bybor) mot slemma kontra-revolutionärer (varulvar)! Skicka dem till giljotinen, etc.

När?
Spelstart 14:e juli!

Vad blir det för spel?
Ja... det beror på spelarantal. Juli är historiskt en dålig månad för varulvsspel, men kanske vänder det i år? Vad det blir för spel vi spelar beror på hur många som anmäler sig. Jag har preppat tre spel med revolutions-tema. Blir det under 9 spelare blir det ett dolt upplägg och blir det 9 eller fler blir det ett öppet upplägg med en (tycker jag i varje fall) intressant och innovativ twist. Skulle spelarantalet landa på 5-6 så kör vi en grej som egentligen inte är ett varulvsspel utan bara ett spel i "social deduction med hemliga roller"-familjen. Blir det färre än 5 skiter vi i allt.

Hur långa rundor och sådär blir det då?
Beror återigen på spelarantal (och spel vi spelar), men jag är förstås medveten om att det här är mitt i semestern och allt sådant. Vi får försöka anpassa rundorna efter det (har ni åsikter om hur ni vill ha det går det utmärkt att uttrycka dem i anmälningstråden).

När behöver jag ha anmält mig?
Oklart! Jag kommer stänga anmälan någon dag innan spelstart för att knyta ihop säcken på speluppläggen, men sena anmälningar borde vara ok.

HUR anmäler jag mig?
Skriv i tråden! Vive la révolouption!
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej, så här går mina tankar just nu.

På den senaste tiden har Basse blivit lite trött och spelat okataktäristiskt. Han har inte riktigt varit sig själv. Känns lite taskigt att skriva det, men faktum är att han också spelat ganska dåligt.

Å andra sidan har han haft mycket på jobbet den här våren och några veckor in i juli borde han ha vilat upp sig någorlunda. Förmodligen lär han vara sugen på lite stimulans till och med!

Vimes spel är ju canard de la luxe (det betyder ungefär: fint som snus enligt Genesis) och det vill man ju inte missa. Sedan lär det bli kul med det där franska temat!

Sammanfattningsvis: jamen vafan, vi kör! Sikta på hängmattenivå, men se det som ett uppfriskande franskt korsord! Kan ju bli hur trevligt som helst. Jag är med!

Jag utgår från att @BiobunkerVII hjälper till att rösta ut bybor och försvara ulvar så vi blir två drumlar i spelet! Jag kan vara Dupont om du är Dupond. Eller tvärtom.

Glad midsommar!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag är tvärr på långresa i Norge och deltagandet kommer då vara runda 1 för att bli den som blir först utröstad... Hoppas ni får en fin kupp!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
[QUOTE="Anthrox, post: 1188492, member: 8642"
Jag spelar med mig själv om det behövs.
Röst: @Anthrox
[/QUOTE]

Direktöversatt från engelska…..jaja det var tramsigt jag är trött, förkyld och tycker synd om mig själv.

Jag är försiktigt positiv till att veva revoluptionen, med brasklappen att det blir lågflygeri 😉
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Jag kan inte vara med, hur gärna jag än vill.

Men jag måste ändå kommentera att arrangören redan har vunnit med tanke på den fantastiska ordvitsen i titeln.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Bästa varulvsspelsklubb!

Raowr!

Ni missar väl inte detta sköna sommarnöje? För att vara på den säkra sidan vågar jag mig på att påminna:
@Xyas @Hellzon @Empiricus @Martin3 @Stövelkatten @Andersson @Genesis @Yem_86 @Octagonal och nu var det alltför länge sedan @Pyrrhus.

Dessutom väntar vi ju alltid på att @Skarpskytten ska våga sig in i spel! Historikermötena kan ju inte vara för jämnan? Passa på med lite dumt bus innan det är dags att plita ned den där powerpointen som du ska babbla om i augusti!

@Sidd ska jag inte behöva påminna, men kompis, lägg guran åt sidan och hjälp till att rösta ut en oskyldig bybo!

Alla ni andra som är sugna på att testa, det är som att hoppa i från femman vid badet: läskigt tills man testat! När man väl vågat är det kul, man känner sig tuff och man vill göra det igen!

Vi ses!

/Basse, alltid bybo och snel hest
 
Top