Nekromanti [Promotion] Titan Games på DriveThruRpg

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Oldtimer;n180599 said:
Självklart! Vi delade ut en broschyr om våra kommande produkter på GothCon XL. Finns även här.
Najs, mycket att se fram emot då :)
Hur är det med Harondirs hemlighet, är det nått du kan lägga ut också.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,303
Location
Göteborg, Lindome
Hmm... Snart två dussin nerladdningar och bara två personer tyckte att en PDF är värd mer än 0 kr. Inte för att jag tänkte bli rik på detta, men är det jag gör helt värdelöst?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Ungefär samma ratio som jag såg som såg när jag körde PWYW där.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
När man kör PWYW får man massor av nedladdningar av folk som annars inte ens skulle tittat på produkten.

Kolla mitt äventyr Proteus Sinking. Alla andra äventyr i samma serie har ett pris satt och deras "people who bought this also bought..." är i princip en lista på de andra äventyren i serien. Kollar man de rekommendationerna på Proteus Sinking så är de helt andra grejer. Enda gemensamma nämnaren är att de alla går att ladda ned gratis.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,303
Location
Göteborg, Lindome
Jo, egentligen skall man väl känna sig smickrad över att folk alls laddar ner det man gör. Fast egot skulle känna sig extra smekt om folk värderade arbetet till något över noll. :)
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Jag har en pwyw. Där har folk hittills betalat i genomsnitt 18 cent per nedladdning.

Ingen aning om vad som är normalt i det här sammanhanget, men jag gissar att det också finns en sorts förskjutning över produkter och tid: den som gillar produkt 1 kommer vara mer benägen att betala för produkt 2, som en kompensation för att de inte betalade för den första. (som jämförelse har jag sen tidigare strax över 500 nedladdningar av en gratisprodukt, varav många också laddat ned pwyw-produkten)

Rent strategiskt tror jag det bästa är att du väntar en månad mellan släppen, för att minska antalet förstagångsköpare som laddar ned allt på en gång och aldrig hinner reflektera över om det är bra eller dåligt mellan köpen. Då kan du också maila de som laddade ned första produkten med reklam för den nya, samtidigt som OBS i sig själv erbjuder exponering för den som bara surfar förbi.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,303
Location
Göteborg, Lindome
Tack för goda råd och delade erfarenheter. Jag tror att jag skall sluta titta på vad folk betalar och koncentrera mig på att lägga ut bra saker.
Jag har ju ändå fått rätt många "gilla" i den här tråden. :)
 
Top