Nekromanti [PROMOTION] The Scavenger Deck, illustrerade fyndkort nu på KICKSTARTER

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Med risk för att låta som en pessimist ser jag en liten men inte helt obetydlig risk att målet inte uppnås... :(
Finns det isf några planer på att ändå ge ut korten i någon form?

Idén med snygga illustrerade utrustningskort togs emot väl i vår spelgrupp (att användas för Mutant år Noll), men det var nog tyvärr bara jag som såg skönheten i QR-koderna (de vill hålla det så "penna och papper" som möjligt..). Min plan B var att lösa den biten med klisterlappar om de inte ändrade sig när väl appen satt i hand! :)
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Inkognito;n187427 said:
Med risk för att låta som en pessimist ser jag en liten men inte helt obetydlig risk att målet inte uppnås... :(
Finns det isf några planer på att ändå ge ut korten i någon form?
Världen är full av pessimister, men vi är inte några av dem! Vi kör in i kaklet och ser vad som sker sedan!

Vänner och konceptgillare kan med fördel sprida lite kärlek eller backa kortleken, det för stor skillnad för varje backer eller krona vi får in - såklart!
QR-koden är ett hinder i rent estetiskt avseende men dess fördelar överväger detta tusenfallt. Om man inte vill ha appar och skanna etc, så fungerar faktiskt illustrationerna och korten väldigt bra ändå!


Precis nu har vi en liten update som på sätt och vis är stor: Update 5 - https://www.kickstarter.com/projects/skepnadstudios/units-the-scavenger-deck-illustrated-rpg-loot-card/posts/1621680
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Snyggt!! Ännu en bild som skriker stämmning! Härligt djup i den med taggtråden ur fokus, och riktigt snyggt gjort med solskenet!
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Vimes;n189174 said:
Imponerande!
Tack!

Vi är matta av slutgaloppen mitt i sommaren med jäkligt dåliga utgångsförutsättningar och överväldigade över glädjen att vända den här idén till en fysisk produkt på så kort tid (som produktionskvalitén tillåter) som möjligt. Det finns massor av roligt i Skepnad STUDIOS pipeline, och det här tog plats och "stal" en hel del tid från annat (mer än beräknat pga kaosfaktorer).

Nu samlar vi oss i veckan och lägger planen för höstens produktion eftersom vi vet att vi kan jobba skarpt. Jag kan återgå till att vara creative bazongas, Magnus illustrera, Patrik designa, Anders ska techspeca och våra andra inkopplade vänner (i olika projekt) ska sättas i Skepnad-arbete!
 
Top